پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نه! نباید شورش علیه قتل‌های پلیس همچون جورج فلوید را محکوم کنیم- ژاکوبن، ترجمه: سروناز احمدی

قیام مردم در اعتراض به قتل جورج فلوید توسط یک افسر پلیس در مينياپوليس با مطالبه ی قابل پیش بینی برای محکوم کردن غارت ها همراه شده است. اما غارت واقعی در جامعه ناشی از ارتش، پلیس، شرکت های داروسازی، غول های سهام خصوصی، صاحبخانه ها، دلالان املاک و مستغلات و میلیاردرها است و نه معترضان به ظلم و خشونت پلیس

بیدارزنی: به دنبال قتل جورج فلوید توسط یکی از افسران پلیس مینیاپولیس، برخی از رسانه‌های ملی سؤال‌های مهمی را پیش کشیده‌اند که باید به آن­ها پرداخته شود:

آیا غارت را باید محکوم کنیم؟

بله باید غارت جنوب جهانی توسط نظامی‌های غربی و شرکت‌های چندملیتی را محکوم کنیم. باید نگران این احتمال وحشتناک باشیم که واکسن کووید-۱۹ انحصاری، خصوصی و به خاطر سود فروخته شود؛ همچنین {نگران} غارت ملت‌های توسعه‌نیافته و مردم کم بیمه‌شده که به دنبالش اتفاق می‌افتد.

باید با غارت بودجه‌ی ملت‌های توسعه‌نیافته توسط دیون منفور و برنامه‌های ساختاری تعدیل و اصلاح مبارزه کنیم که توسط موسسات بین‌المللی بی‌معطلی تنظیم و تحمیل می‌شوند.

اما آیا باید نگران گونه‌ی دیگر غارت باشیم؟

باید سنگدل و بی‌عاطفه بود که نگران غارت خانه‌ها و ساخنمان‌ها توسط سرمایه‌داران لاشخورصفت نشد. باید علیه موج قریب‌الوقوع تخلیه {خانه­ها} که بر سر اجتماعاتمان به محض باز شدن مجدد دادگاه‌ها آوار می‌شود، متشکل شویم. علاوه بر این باید با دزدی از خانه‌های امن و آرام و مدارس مبارزه کنیم؛ با تخریب غیر واجب زندگی‌هایی که نان را نسبت به کرایه در اولویت قرار داده‌اند.

ما نگران هستیم که تمام محله‌های فقیرنشین طبقه کارگر اعیانی شوند، خانه‌هایشان با مسکن‌هایی برای خانواده‌های ثروتمندتر و سفیدپوست‌تر جایگزین شوند که سهم بیشتری نصیب غارت صاحب‌خانه‌ها می‌کنند. باید شدیدا خشمگین شویم که پلیس در حال غارت قرارگاه‌های افراد بی‌خانمان است و مطالبه‌مان باید این باشد که خانه‌ها و اتاق‌های خالی امن، دیگر از افرادی که مسکنی ندارند گرفته نشوند که احتکار شوند.

آیا باید نگران غارت فعلی باشیم؟

البته! سهام خصوصی منتظر است تا از ورشکستگی کسب‌وکارها در سراسر کشور پول کلانی دربیاورد. با اخراج کارگران و دزدی از حقوق بازنشستگی‌شان تمام{حاصل عمر} آن‌ها را به تاراج می‌برد. ما نگران تلاش برای غارت خدمات پست آمریکا هستیم، برای نمونه، از بین بردن بی‌شمار مشاغل مفید اتحادیه و یکی از خدمات عمومی ضروری برای اینکه مؤسسه‌ای که مالک آن عموم هستند از بین برود و به تجارتی خصوصی تبدیل شود که سود دارد.

ما به شدت از غارت مداوم برنامه‌های رفاه دولت محلی و ایالتی توسط یک حزب جمهوری‌خواه فدرال خشمگین هستیم که آرزو دارد نابودی آن‌ها را ببیند و رهبری اکثریت دموکرات که راه حلش برای این مسئله این است که به ثروتمندان در ایالت‌های آبی تخفیف مالیاتی کلان بدهد. ما بیزاریم از این که نمایندگانی که ادعا می‌کنند پشتیبان کارگران و ستمدیدگان هستند مشتاقانه اجازه می‌دهند استانداردهای زندگی‌شان سقوط کند درحالی‌که برای ثروتمندان کاهش مالیات تصویب می‌کنند.

بدون سازمان‌دهی یک مبارزه‌ی قدرتمند کارگری، شاهد غارت فعلی بودجه‌های عمومی خواهیم بود درحالی‌که طبقه‌ی میلیاردر در طول این پاندمی ۴۳۴ میلیارد ثروتمندتر شده است.

اما آیا باید نگران غارت فروشگاه‌ها مانند تارگت و اتوزون باشیم؟

این امر تخریب مالکیت توسط مردمی بوده است که به‌واسطه‌ی قتل مرد سیاه‌پوست بی‌گناهی توسط افسر پلیس سفیدپوستی خشمگین شده بودند. آیا ما باید، مانند «سفیدپوست میان‌مایه» مارتین لوتر کینگ، در مورد شورشی ضد نژادپرستی دوپهلو صحبت کنیم؟

آیا باید سیاه‌پوستانِ طبقه‌ی کارگر را به خاطر پرخاش به دولت و اقتصادی سرزنش کنیم که طراحی شده است تا سرکوب و استثمار کند و مطیع سازد؛ {آن هم} در این پاندمی که دولت برایشان زنده ماندن را تقریبا غیرممکن کرده است؟ آیا درحالی‌که رسانه‌هایمان به طور مداوم اعمال یکسان تخریب مالکیت را توسط هواداران ورزش، خوش‌گذرانی و شور و غارت شرکتی اجتماعات طبقه‌ی کارگر را مثل همیشه تجارت می‌داند باید همراه این محکومیت تشریفاتی شویم؟

نه. جورج فلوید اهمیت داشت. زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد. علاوه بر این تا آن هنگام که بتوانیم جنبشی را پایه گذاریم که بتواند نژادپرستی و سرمایه‌داری را شکست دهد، تا آن هنگام که کارگران از تمام نژادها علیه کاپیتالیست‌ها و سازمان سرکوبگرشان متحد شوند، این خوب است که به رؤسا، مقامات دولتی و پلیسی که محافظ آن‌هاست با کمی خشم پرولتاریایی یادآوری شود که زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد.

اگر نگران غارت هستید، نظامیان، پلیس، شرکت‌های دارویی، غول‌های سهام خصوصی، صاحبخانه‌ها، سفته‌بازان املاک و میلیاردرها به چشمتان بیایند. علاوه بر این بخواهید جهانی که قبلا از اکثریت عظیم غارت شده است اکنون به آنها بازگردانده شود.

منبع: ژاکوبن

https://akhbar-rooz.com/?p=36862 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید قربانی
حمید قربانی
3 سال قبل

https://www.akhbar-rooz.com/%d9%86%d9%87-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87-%d9%82%d8%aa%d9%84%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%84%db%8c%d8%b3-%d9%87%d9%85%da%86%d9%88%d9%86/
ما کارگران و زحمتکشان، ما تولید کننده گان همه نعم تولید از ماده موجود در طبیعت، حق داریم و این را وظیفه و در مسئولیت خویش می دانیم که همه چیز غصب شده از خود بوسیله سرمایه داران که دولت کنونی، وسیله این غارت بوده و امروزه محافظ آن، را غصب کنیم تا مالکیت به مالکان اصلی یعنی ما، کارگران و زحمتکشان بر گردد و می دانیم که این مالکیت باید به مالکیت اشتراکی – مالکیت کمونیستی تحول یابد.ما می دانیم که شما سرمایه داران امپریالیست و فاشیست که جهان را زیر سلطه خویش در آورده اید و آن را با سرعت خیلی زیاد بسوی نابودی می کشانید، به این راحتی و آسانی حاضر به از دست دادن، این سلطه ی جابرانه تان، نیستید و برای حفظ حاضر به هر جنایتی هستید و حتی، اگر جنایاتی که عده ای از خودتان و یا همه تان را به نابودی بکشاند، این در خوی درنده گی تان که سرچشمه آن، در ذات سیستم سرمایه داری است که شما هم اسیر در چنگال های خونین اش گرفتارید. بنا بر این، خود را برای یک جنگ طبقاتی همه جانبه باید و آماده می کنیم تا شما را با زور سر نیزه از آن بالا به پائین پرتاب کنیم و در اولین مرحله دولت تان را درهم شکنیم و انقلاب کمونیستی را به پیروزی رسانیم و دیکتاتوری خویش را بر شما تحمیل کنیم تا به شما که مثل حیوانات هار هستید و به درجه هاری تان افزوده میشود، دهان بند زده و از حرکت و فعالیت باز داریم تا نسل بعد انسان، انسان نوین باشد که دیگر نیاز به سرکوب نباشد و دولت ما، بمیرد، به خواب رود و مضمحل گردد و اما برای اینکه چنین شود، باید متشکل شویم، باید متحد شویم، باید مسلح شویم و از همه مهمتر باید ستاد جنگ طبقاتی یعنی حزب سیاسی ما را ایجاد کنیم و این گفته مارکس و انگلس را عملی کنیم : ” کمونیستها عار دارند که مقاصد و نظریات خود را پنهان سازند. آنها آشکارا اعلام میکنند که تنها از طریق واژگون ساختن همه نظام اجتماعی موجود، از راه جبر، ( یعنی بکارگیری قهر، یعنی با استفاده از قدرت کارگران مسلح و… حمید قربانی) وصول به هدفهایشان میسر است. بگذار طبقات حاکمه در مقابل انقلاب کمونیستی بر خود بلرزند. پرولتارها در این میان چیزی جز زنجیر خود را از دست نمیدهند، ولی جهانی را بدست خواهند آورد.
پرولتارهای سراسر جهان، متحد شوید ! “، پایان مانیفست سال ۱۸۴۸.

پیش! بسوی حزب کارگران آگاه، پیش! بسوی جنگ طبقاتی و پیروزی انقلاب کمونیستی، پیش! بسوی نابودی سرمایه، پیش! بسوی ایجاد کمونیسم!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x