جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نویسندگان و فعالان زندانی ی عرصه مبارزه با سانسور و دفاع از آزادی بیان- خسرو صادقی بروجنی

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار، چهارشنبه نوزدهم شهریور برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد. خسرو صادقی بروجنی، دانش‌آموخته‌ی جامعه‌شناسی است و مقالات متعددی در این زمینه نوشته است

کانون نویسندگان ایران در صفحه‌ی “مرور”، وضعیت نویسندگان و فعالان عرصه‌ی مبارزه با سانسور و دفاع از آزادی بیان که به هر شکلی از جمله زندانی شدن زیر فشار قرار گرفته‌اند را مرور می کند
در این نوبت وضعیت خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار مورد توجه قرار گرفته است.

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار، چهارشنبه نوزدهم شهریور برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد‌.
او نخستین بار در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۸، متعاقب چند جلسه احضار و بازجویی در دادسرای ناحیه‌ی ۳۳ (شهید مقدس) زندان اوین، تفهیم اتهام شد و پس از صدور قرار بازداشت وی، آن قرار به وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیون تومانی تغییر کرد. از زمان تعیین وثیقه تا تأمین آن و به دلیل وقفه‌ی اداری آخر هفته از تاریخ ۱۸تا ۲۳ اردیبهشت در بازداشت موقت به سر برد.

جلسه‌ی دادگاه او در تاریخ ۶ مرداد ماه در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شد و در بهمن ماه همان سال حکم محکومیت او به هشت سال زندان به اتهام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» صادر شد. که نهایتاً پس از تلاش وکیل وی پیام ابوطالبی زنوزی، شعبه‌ی ۳۶ دادگاه تجدیدنظر با برداشتن اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «هفت سال از این محکومیت را به دو اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» تائید کرد که از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان برای وی قابل اجراست.

خسرو صادقی بروجنی، دانش‌آموخته‌ی جامعه‌شناسی است و در سال‌های اخیر ضمن پژوهش در حوزه‌ی نئولیبرالیسم و اقتصاد سیاسی ایران، مقالات متعددی در این زمینه نوشته است. کتاب «نئولیبرالیسم در بوته نقد» مجموعه‌ای از مقالات اوست که توسط نشر اچ.اند.اس مدیا (H&S Media) در انگلستان منتشر شد. کتاب دیگر او «جهانی‌سازی و نابرابری» را انتشارات پرسش در سال ۱۳۹۰ منتشر کرد. صادقی همچنین عضو هیئت تحریریه‌ی ماهنامه‌ی قلمرو رفاه است.

خسرو صادقی بروجنی در ۲۸ مرداد سال جاری طی سفری به استان آذربایجان غربی، بازداشت و پس از ۲۳ روز، چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه برای اجرای حکم هفت سال حبس به زندان اوین منتقل شد. از وضعیت فعلی او در زندان خبری منتشر نشده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=47238 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x