پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیروهای سپاه پاسداران در سراوان مورد حمله ی مسلحانه قرار گرفتند

سپاه پاسداران روز سه‌شنبه از حمله ی گروه های مخالفت مسلح به نیروهای مهندسی سپاه در منطقه بم پشت سراوان خبر داد. به گفته ی سپاه يک نفر زخمی و يک نفر کشته شده است. گروه جيش العدل گفته است تا 5 نفر از پاسدران را کشته است

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور از حمله روز سه‌شنبه از حمله ی گروه های مخالفت مسلح به نیروهای مهندسی سپاه در منطقه بم پشت سراوان خبر داد.

بنابر این گزارش روز سه شنبه افراد مسلح به نیروی‌های مهندسی سپاه در منطقه بم پشت سراوان حمله کردند. به گفته ی این قرارگاه در جریان این حمله یک نفر از کارکنان مهندسی مجروح و یک نفر مفقود شده است.

به گزارش خبرگزاهای خارجی گروه جیش العدل مسئولیت این حمله مسلحانه را بر عهده گرفته و گفته است به خودروی متعلق به سپاه پاسداران در شهر سراوان حمله کرده است. به گفته منابع نزدیک به این گروه تا ۵ عضو سپاه در این حمله کشته شده‌اند.

شهر سراوان و مناطق اطراف آن در جنوب‌شرق ایران، از دوشنبه ۴ اسفند (۲۲ فوریه) در پی تیراندازی‌ها در مرز ایران و پاکستان که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از سوخت‌بران شد، صحنه درگیری میان معترضان محلی و نیروهای نظامی و امنیتی است.

در جریان تیراندازی ۴ اسفند سپاه به سوخت بران دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند؛ مقامات رسمی جمهوری اسلامی شمار کشته شدگان را ۲ تا ۳ نفر اعلام کرده‌اند.

اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی طی یک هفته گذشته حاکی از آن بود که در پی گسترش این اعتراضات، شماری از مغازه داران در سراوان و زاهدان دست به اعتصاب زده‌اند. اینترنت منطقه نیز قطع شده است.

خبرها حاکی از آن است که در این مدت به برخی از ساختمان‌های اداری از جمله فرانداری سراوان حمله و یک خودروی نیروی انتظامی آتش زده شده است.

پیش از این دیدبان حقوق بشر به درگیری‌های مرگبار سراوان واکنش نشان داده و خواستار انجام تحقیقات «شفاف و بی‌طرفانه» درباره آن شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=105737 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاوه
کاوه
3 سال قبل

دفاع حق مسلم و قانونی است،
مردم را قتل عام کردند و حال که مردم به دفاع از خود پرداختند آنان را مرتبط به داعش و گروههای دیگر میکنند تا به خود حق سرکوب بیشتر بدهند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x