جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیروهای روسیه و سوریه وارد کوبانی شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه ۲۴ مهر گزارش داد که واحدهایی از ارتش روسیه همراه با نیروهای حکومت سوریه وارد شهر کوبانی در شمال این کشور شده اند
پیشروی نیروهای روسیه در منطقه به دنبال توافق شبه‌نظامیان کرد با حکومت سوریه صورت گرفته است
پیشروی نیروهای روسیه در منطقه به دنبال توافق شبه‌نظامیان کرد با حکومت سوریه صورت گرفته است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که اخبار جنگ داخلی این کشور را جمع‌آوری و منتشر می‌کند روز چهارشنبه ۲۴ مهر گزارش داد که واحدهایی از ارتش روسیه همراه با نیروهای حکومت سوریه وارد شهر کوبانی در شمال این کشور شده اند.

این تحول یک روز پس از آن اتفاق می‌افتد که شبه‌نظامیان کرد با حکومت سوریه بر سر اعزام نیروهای دولتی به مرزهای شمالی این کشور به توافق رسیدند.

کوبانی یک شهر نمادین بسیار مهم برای کردها محسوب می‌شود و آنها چهار سال قبل توانستند این شهر را از دست گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش خارج کنند.

فرماندهان نیروهای دمکراتیک سوریه گفتند که تاکنون گزارشی از این پیشروی‌ها دریافت نکرده‌اند.

توافق نظامی نیروهای دمکراتیک سوریه با حکومت سوریه و حامی آن یعنی روسیه یک چرخش ناگهانی در سیاست‌های این گروه است.

خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه در هفته گذشته راه را برای تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه هموار کرد.

نیروهای دمکراتیک سوریه که رهبری آن با کردهاست در سال‌های گذشته مهم‌ترین متحد آمریکا در نبرد با گروه «خلافت اسلامی» بوده و آنها توانستند بخش‌های گسترده‌ای از شمال و شمال شرقی سوریه را به کنترل خود در بیاورند.

همزمان مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت هدف از سفر او و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، به آنکارا گفت‌وگو با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، برای متوقف کردن تهاجم نظامی این کشور در شمال سوریه است.

پومپئو در مصاحبه‌ با شبکه خبری فاکس نیوز افزود هدف از این گفت‌وگو یافتن راه‌حلی برای وضعیت سوریه است و نه قطع مناسبات آمریکا و ترکیه.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از مصاحبه گفت: «انتظار داریم که در این سفر با آقای اردوغان دیدار کنیم و دیدار رو در روی مقامات ارشد دولت آمریکا با رئیس‌جمهوری ترکیه بسیار مهم است».

پومپئو افزود: «او باید عملیات تهاجمی در سوریه را متوقف کند. برقراری آتش‌بس بسیار مهم است و در آن صورت با همکاری یکدیگر می‌توانیم اوضاع را به حالت عادی برگردانیم».

در پاسخ به این سئوال که آیا رجب طیب اردوغان را مسئول وضعیت سوریه می‌داند، پومپئو گفت: «باید به خاطر داشت که وضعیت سوریه بسیار پیچیده است».

به گفته کاخ سفید، مقامات ارشد دولت آمریکا قرار است غروب روز چهارشنبه واشینگتن را به مقصد آنکارا ترک کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=8327 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x