پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نیروهای چپ و کمونیست: دستمزد ها براساس ملزومات رفاه در زندگی کارگری باید تعیین شود و نه منفعت و امکانات سرمایه داران

«شورایعالی کار» بعنوان یک نهاد ضد کارگری هرسال کاهش قدرت خرید کارگران نسبت به حتی سال قبل را به نام افزایش دستمزد از کلاه شعبده بازیش بیرون میاورد. در تمام طول حیات جمهوری سرمایه داری اسلامی مداوما استاندارد زندگی کارگری روبه کاهش و چند مرتبه زیر خط فقر و فلاکت بوده است. برای زندگی کارگری فرقی ندارد که تحت چه ملزومات ودلایلی این سقوط به خط فلاکت صورت میگیرد. کارگران این تحمیل اراده سرمایه داران را که برای خلق نیروی کار ارزان صورت میگیرد تحمل نمی کنند. این حق کارگران است که از زندگی مرفه با استانداردی انسانی برخوردار باشند. کسانی که خود تولید کننده بخش عظیم سرمایه های یک کشورند دلیلی ندارد که در نهایت فقر وفاقد هرگونه استاندارد رفاهی زندگی کنند. خود وخانواده هایشان از اولیه ترین مایحتاج یک زندگی مرفه، سرزنده وبا نشاط محروم باشند. در حالیکه زندگی افسانه ای سرمایه داران و وابستگانشان که حاصل دسترنج کارگران است، سرسام آور است. این ستم واستثمار آشکارا نشان میدهد که در تعیین حداقل های مزد وهمچنین افزایش اسمی حقوق، اراده کارگری حضور ندارد و نداشته است. معنای سرکوب هرگونه تشکل کارگری ونماینده مستقیم منفعت کارگری در همین نکته نهفته است. اگر اراده وحضور کارگران تحقق یابد چگونه میتوانند این تصمیمات شرم آور را بنام کارگر وبرای زندگانی کارگری اتخاذ کنند؟ خیزش های انقلابی از اینرو بمیدان میایند تا بساط چنین رابطه ظالمانه ای را براندازند. حاکمیت بر سرنوشت خویش از اینرو ضرورت می یابد. طبقه کارگر ایران در مبارزات انقلابی خود، بالاخص در دوسال گذشته  بر آنست تا بساط این سیستم را برکند واز اینرو اداره شورایی وشعار نان کار آزادی را بمیان آورده است. تنها دستمزدی متناسب با یک زندگی مرفه وبدون دغدغه پاسخ کارگران به هرگونه ترفند های حکومتی است. چنین سطحی از زندگی منوط به آنست که کارگران واراده کارگری منشا تصمیم در باره دستمزد و استاندارد شرایط زندگی کارگری باشد. در پروسه مبارزه برای این هدف باید اتحاد و تشکل های واقعی و مبارز کارگری را ایجاد یا تقویت نمود.  باید به شوراها و دیگر تشکلهای مستقل کارگری متکی شویم. تنها ضامن پیروزی بر سرمایه داران وتحقق ملزومات زندگی مرفه برای همگان در گرورشد وگسترش  این وحدت وتشکیلات است.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست همراه با طبقه کارگر تا تحقق رفاه وحاکمیت کارگران بر سرنوشت خویش وسرنگونی حاکمیت سرمایه علیه جمهوری اسلامی وقوانین ضد کارگری اش مبارزه میکند.

 ما میگوییم: دستمزد ها باید براساس ملزومات رفاه در زندگی کارگری تعیین شود وصلاحیت تشخیص این تناسب  تنها و تنها به عهده تشکل های مبارز و مستقل و سراسری کارگران است نه تشکلهای دست ساز حاکمیت سرمایه دار یا  تشکل های زرد. ترفند هایی را که همه ساله حکومت سرمایه داری وکارگر ستیز برای مخدوش کردن این مطالبه به حق کارگران بکار می برد، باید افشا کرد و در برابر آن ایستاد!

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم
 اسفند ۱۳۹۸  مارس ۲۰۲۰

امضاها: اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، سازمان راه کارگر،  سازمان فداِئیان (اقلیت) و هسته اقلیت

https://akhbar-rooz.com/?p=22191 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x