جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سپاه دو موشک به هواپیمای مسافری شلیک کرده است

روزنامه نیویورک تایمز تایید کرده است که تصاویر تازه دوربین های نظارتی در تهران برخورد دو موشک به هواپیمای خطوط بین المللی اوکراین که به فاصله ۲۳ ثانیه از هم از زمین شلیک می شوند را نشان می دهد. این ویدئوی تازه روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است
https://youtu.be/WqYPgE66kmo

روزنامه نیویورک تایمز تایید کرده است که تصاویر تازه دوربین های نظارتی در تهران برخورد دو موشک به هواپیمای خطوط بین المللی اوکراین که به فاصله ۲۳ ثانیه از هم از زمین شلیک می شوند را نشان می دهد.

ویدئوهای قبلی فقط برخورد یک موشک را نشان می داد و این ویدئو می تواند روشن کند که چرا تماس خلبان قبل از اصابت این موشک با مرکز کنترل قطع شده بود.

پرواز شماره ۷۵۲ با ۱۷۶ سرنشین صبح روز چهارشنبه ۸ ژانویه از تهران به مقصد کی‌یف از فرودگاه امام خمینی در جنوب تهران برخاست و هفت دقیقه بعد با شلیک پدافند هوایی ایران در غرب این شهر ساقط شد، حادثه ای که باعث تلاطم تازه در ایران شده است. تمامی سرنشینان هوا کشته شدند.

ویدئوی تازه در ساعات نخست صبح سه شنبه توسط یک کاربر در شبکه های اجتماعی منتشر شد. نیویورک تایمز می گوید که این دو موشک از فاصله تقریبا ۱۳ کیلومتری هواپیما از پایگاهی هوایی در تهران شلیک شد.

براساس این تحلیل هیچ یک از موشک ها باعث سقوط فوری هواپیما نشد و تصویر تازه هواپیما را درحال سوختن و چرخش به سوی فرودگاه تهران نشان می دهد.

به گزارش نیویورک تایمز ویدئوی تازه نشان می دهد که چرا ترانسپاندر هواپیما پیش از برخورد موشک دوم از کار افتاده بود.

جزییات نیویورک تایمز

این روزنامه می نویسد که براساس داده های پرواز هواپیما بعد از پرواز در ساعت ۶:۱۲ صبح چهارشنبه به ارتفاع ۸ هزار پایی رسید و تا این لحظه ترانسپاندر هواپیما به طور عادی کار می کرد اما درست پیش از ساعت ۶:۱۵ از کار افتاد که علت آن ابتدا معلوم نبود.

بعد از آن هواپیما همچنان به پرواز ادامه می دهد و بعد از آن است که – براساس ویدئویی که قبلا منتشر شده بود – برخورد موشکی به هواپیما دیده می شود.

در آن ویدئو که نریمان غریب از کاربری در ایران به دست آورده بود و نیویورک تایمز اصالت آن را هم تایید کرد، فقط برخورد یک موشک به هواپیما دیده می شد.

هواپیما بعد از آن درحالی که در آتش می سوزد در یک مسیر مدور به طرف فرودگاه برمی گردد. ویدئوی دیگری که توسط یک رهگذر گرفته شده نشان می دهد که هواپیما در ساعت ۶:۱۹ دقیقه به زمین برخورد می کند.

ویدئو تازه نشان می دهد که قبل از آن موشک دیگری به هواپیما اصابت کرده بود.

سپاه پاسداران سه شنبه گفت که فیلم‌بردار ویدئوی اول اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی را دستگیر کرده است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از این قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران خبر داد که “جهت بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در این حادثه مذکور اقدام به شناسایی و در اختیار گرفتن فرد منتشر کننده فیلم مذکور نموده که نتایج بررسی‌های صورت گرفته متعاقباً در اختیار ملت شریف ایران قرار می‌گیرد”.

اما نریمان غریب، کسی که فیلم را در شبکه‌‎های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود این موضوع را تکذیب کرد و گفت نیروهای امنیتی ایران “فرد اشتباهی” را دستگیر کرده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=17902 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x