سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

هاشم امینی و نصرت بهشتی بازداشت شدند؛ تداوم بازداشت جواد لعل محمدی و فاطمه سپهری

هاشم امینی، فعال مدنی ساکن بجستان روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه، در پی حضور در دادستانی گناباد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. همزمان نصرت بهشتی، فعال مدنی و فرهنگی بازنشسته ساکن مشهد، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. جواد لعل محمدی و فاطمه سپهری که روز یکشنبه ۱۰ مردادماه در جریان یک تجمع اعتراضی در مشهد بازداشت شده بودند همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، هاشم امینی، شهروند ساکن بجستان، پیش از این نیز در تاریخ ۲۷ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان بجستان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. او نهایتا روز پنج‌شنبه ۱۷ تیرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات گناباد در استان خراسان رضوی آزاد شد.

نصرت بهشتی، نیز از امضا کنندگان درخواست استعفای رهبراست که پیش از این نیز سابقه بازداشت در پرونده خود داشته است.

جواد لعل محمدی و فاطمه سپهری، دو فعال مدنی کماکان در بازداشت به سر می برند. ان ها روز یکشنبه ۱۰ مردادماه، در جریان یک تجمع اعتراضی در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور در مشهد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این تجمع که عصر روز یکشنبه در پارک ملت مشهد برگزار شده بود با ورود نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این دو فعال مدنی، خانم سپهری طی تماس کوتاهی از بازداشت خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد خبر داده با این حال جواد لعل محمدی از زمان بازداشت تاکنون تماسی با نزدیکان خود نداشته و پیگیری های خانواده او جهت اطلاع از وضعیت وی بی نتیجه بوده است.

فاطمه سپهری و جواد لعل‌ محمدی، از امضا کنندگان درخواست استعفای رهبر، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود دارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=121904 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x