پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشت متهم سیاسی مجموعا به ۵۳ سال حبس محکوم شدند

طی روزهای گذشته، هشت متهم سیاسی در شهرهای کرمانشاه، ارومیه، جوانرود و سنندج به نام های جمال محمودزاده، حسن هاشمی، عبدالله احمدی، کامران قاسمی، امید سعیدی، کیهان رشیدی، سردار اوزموش و باسام مرادی مجموعا به تحمل ۵۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “جمال محمودزاده” از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

جمال محمودزاده، ۲۶ ساله فرزند عبدالله روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ۹۷، در محل سکونتش در شهرک شاهد ارومیه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و در اسفند ماه ۹۷، با تودیع قرار وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات ارومیه آزاد شده بود.

همچنین “حسن هاشمی” از اهالی کرمانشاه از سوی دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “تبلیغ به نفع یکی از احزاب مخالف نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

حسن هاشمی، ۲۶ ساله فرزند اسماعیل روز شنبه ۴ آبان ۹۸، از سوی نیروهای امنیتی در کرمانشاه بازداشت و نهایتا در تاریخ ۳ آذرماه، پس از اتمام بازجویی‌ با تودیع وثیقه موقتا آزاد شده بود.

همزمان در شهرستان جوانرود طی روزهای گذشته “عبدالله احمدی” فرزند فیض‌الله ٢٨ ساله از سوی دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

عبدالله احمدی از اهالی ثلاث‌باباجانی روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شده است.

در گزارشی دیگر طی روزهای گذشته سه شهروند به نام‌های “کامران قاسمی”، “امید سعیدی” و “کیهان رشیدی” از سوی شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در یکی از احزاب” هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این افراد حدود ۴ ماه پیش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند هفته بازجویی در بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات، به بند جوانان زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند و تا کنون در آنجا به‌سر می‌برند.

همچنین دادگاه انقلاب ارومیه یک شهروند دیگر به نام “سردار اوزموش” را نیز طی روزهای گذشته به اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به ۱۵ سال حبس محکوم کرده است.

سردار اوزمش، متهم سیاسی تبعه کشور ترکیه در تاریخ ۲۰ آذرماه امسال پس از ورود قانونی به کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در ارومیه منتقل شد. او روز یکشنبه ۱ دی ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده است.

در گزارشی دیگر یک شهروند به نام “باسام مرادی” در اواخر دی‌ماه ۹۸ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به ۵ سال و به اتهام “جاسوسی” به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

این شهروند در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز ۱۴ دی‌ماه با سپردن وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=19370 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x