چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار سازمان ملل در مورد مرگ صدها هزار نفر در آفریقا

کمیسیون اقتصادی آفریقا وابسته به سازمان ملل روز جمعه نسبت به احتمال مرگ ۳۰۰ هزار تا 3.3 ميليون نفر بر اثر شیوع کورونا در این قاره هشدار داد. ارزیابی کمیسیون ویژه اقتصادی آفریقا همزمان با آن روی می‌دهد که شیوع کرونا اقتصاد کشورهای این قاره را تحت الشعاع قرار داده است
کرونا در آفریقا
کرونا در آفریقا

کمیسیون اقتصادی آفریقا وابسته به سازمان ملل متحد روز جمعه نسبت به احتمال مرگ بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر شیوع کورونا در این قاره هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری “الشرق الاوسط” مصر، ارزیابی کمیسیون ویژه اقتصادی آفریقا همزمان با آن روی می‌دهد که شیوع کرونا اقتصاد شکننده کشورهای این قاره را تحت الشعاع قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود که در بهترین حالت ممکن، رشد اقتصادی این کشورها از ۳.۲ درصد به ۱.۸ درصد کاهش یابد و این بدان معنی است که حدود ۲۷ میلیون نفر دچار فقر مطلق شوند.

براساس گزارش جدید کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد شیوع ویروس کرونا  که امروز جمعه در دفتر مرکزی این کمیسیون در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی و تحت عنوان “ویروس کرونا؛ محافظت از جان انسان‌ها و اقتصاد آفریقا” آغاز شد، به سیستم شکننده درمانی آفریقا اشاره شده است که به خاطر بحران فزاینده ناشی از ابتلای بیش از ۱۶ هزار آفریقایی به کرونا و مرگ ۸۰۰ نفر تاکنون، هزینه اضافی بر آن تحمیل شده است.

“ویرا سونگوی” معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی افریقا در این باره گفت: برای ایجاد رفاه مشترک برای قاره آفریقا و حمایت از رونق، نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار برای حمایت مالی فوری از تمام کشورها هستیم تا آنها بتوانند مجموعه نیازمندی‌های فوری مردم را رفع کنند.

سونگوی افزود: آفریقا به صورت ویژه در معرض ابتلا به این بیماری واگیردارد قرار دارد، چرا که ۵۶ درصد از جمعیت شهرنشینی آن در مناطق فقیر و مناطق غیر رسمی سکونت دارند و ۳۴ درصد از خانواده‌های آفریقایی نیز تنها امکان دسترسی به مراکز بهداشتی برای شستن دست‌هایشان را دارند.

در این گزارش همچنین آمده است: شیوع ویروس کرونا می‌تواند به کشته شدن ۳۰۰ هزار تا ۳.۳ میلیون ساکن این قاره منجر شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=26428 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x