پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار سندیکای کارگران هفت تپه به «عدالت خواهان ریاکار»

روز پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ماه، چهارمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه بود. سنديکای کارگران با انتشار بيانيه ای به «عدالت خواهان رياکار» هشدار داد و تاکيد کرد: عدالت خواهان ریاکار و رسانه های آنان بدانند که کارگران هفت تپه از بدو اعتراضات شان تا امروز همه ی ترفندهای آنان را خنثی کرده اند اما از مطالبه گری دست برنداشته اند
اعتصاب کارگران هفت تپه

روز پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ماه، چهارمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه بود. در همین روز سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با انتشار بیانیه ای به «عدالت خواهان ریاکار» هشدار داد.

خواست های کارگران در دور جدید اعتصاب خود عبارت است از: دریافت دستمزدهای معوقه فروردین و اردیبهشت ماه، تمدید دفترچه های تامین اجتماعی و درمانی و لغو خصوصی سازی.

امروز همچون سه روز گذشته تمامی بخشهای شرکت در اعتصاب حضور فعال داشتند و در مقابل دفتر مدیریت دست به تجمع زدند.

سندیکای کارگران‌نیشکر هفت‌تپه از مطالبات کارگران پشتیبانی کرده و خواستار رسیدگی فوری و سریع به مطالبات کارگران شده است.

این سندیکا تاکید می کند پرداخت دستمزد کارگران، امنیت شغلی کارگران زحمتکش هفت تپه، بازگشت به کار کارگران اخراجی و… خواست های فوری و عملی می باشند.

اکنون که مدیران فاسد شرکت هفت تپه دادگاهی می شوند و دستگاه های قضایی به امکانات مالی آنها دسترسی دارند، این امکان وجود دارد که سریعا و بدون هیچ قید و شرطی از محل آن پول ها، حقوق های معوقه کارگران پرداخت شوده و شرایط تمدید دفترچه های تامین اجتماعی کارگران مهیا شود.

سندیکای کارگران می گوید: پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت تپه قوری و بدون قید و شرط باید انجام شود!

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، در چهارمین روز اعتصاب همچنین اطلاعیه ای در مورد تبلیغات دروغ عوامل حکومت؛ «عدالت خواهان ریاکار» و شبکه رسانه ای آن ها منتشر کرده است.
در این اطلاعیه آمده است:

کارگران و زحمتکشان بخش های مختلف کشاورزی، کارخانه، خوراک دام، تجهیزات مکانیکی، اموراداری و زیربنایی هفت تپه!

عدالت خواهان ریاکار و عقبه رسانه ای آنان، نمی توانند کارگران هفت تپه را از پیگیری مطالباتی بازدارند.

تاکنون هر وقت کارگران هفت تپه برای حقوق و مطالبات شان دست به اعتراض زده اند، به روش های مختلف سعی در پراکندن معترضان کرده اند. در یک نمونه جدید، خبرگزاری فارس، برای پاشیدن تخم یاس و ناامیدی در میان کارگران اعتصابی ادعای “تعطیلی” شرکت نیشکر هفت تپه را مطرح کرده است.

اگر گمان کرده اند کارگرانی که سه ماه حقوق نگرفته اند با اعلام پیگیری نقشه همیشگی شان در نابودی نیشکر هفت تپه و غارت منابع آن از سوی شرکای محلی و منطقه ای، و کارفرما به شکل «خبر» تعطیلی هفت تپه، از اعتراض خود دست می کشند، کارگران نیشکر را نمی شناسند و از اعتراضات کارگران هفت تپه درس نیاموخته اند.

روشنگر چهره دروغ پردازان و مدعیان ریاکار عدالت خواهی است که از یک سو دادگاه محاکمه اسدبیگی و فساد مالی مالکان تحمیلی هفت تپه را به راه می اندازند و همزمان فریاد گرسنگی کارگران هفت تپه را که در این شرایط فقر و فلاکت سه ماه است مزدشان را نگرفته اند، نه تنها با مصادره گوشه ای از دارایی های غارت شده آنان از سوی اسدبیگی نمی پردازند که از هم پاشاندن اعتراض کارگران را با انتشار خبر دروغ تعطیلی هفت تپه هدف می گیرند.

عدالت خواهان ریاکار و رسانه های آنان بدانند که کارگران هفت تپه از بدو اعتراضات شان تا امروز با همه تاکتیک های آنان روبرو شده و ترفندهای آنان را خنثی کرده اند اما از مطالبه گری دست برنداشته اند. نقشه تعطیلی هفت تپه و غارت زمین ها و تقسیم آنها بین عناصر اصلی شبکه محلی مافیای حاکم بر شوش و هفت تپه و باقی گذاشتن بخش ناچیزی برای تولید شکر با هدف بستن دهان معترضان نقشه امروزشان نیست. بیش از یک دهه است که کارگران هفت تپه علیه این طرح که هرگز کنار گذاشته نشده و هر بار به شکلی مطرح شده درگیر بوده و هستند. کارگران مستاصل و ناامید نشدند بلکه با پیگیری بر حق خواهی، وجدان های بیدار هم طبقه ای های خود و همه آزادیخواهان و حامیان حقوق کارگری را به یاری و همبستگی فرا خواندند. این کارگران امروز هم که حقانیت شان در مورد فاسد و نالایق بودن کارفرمای هفت تپه و زد و بندهای رانتی اش با دستگاه مدیریت آشکار شده، در مقابل نابودی نیشکر هفت تپه و غارت زمین های آن مقاومت می کنند.

سندیکای کارگران‌نیشکر هفت تپه در پایان این اطلاعیه ضمن حمایت از خواست های کارگران هرگونه چشم داشتی را به اموال نیشکر هفت تپه را محکوم کرده و تاکید کرده هفت‌تپه متعلق به کارگران میباشد

https://akhbar-rooz.com/?p=36678 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x