جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هشدار مرکل در مورد موج سوم کرونا در آلمان

صدراعظم آلمان در مورد بروز موج سوم همه‌گیری کرونا در صورت بی‌توجهی به قوانین و برداشته‌شدن زودهنگام محدودیت‌ها هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آنگلا مرکل» صدراعظم نسبت به خطر گسترش غیرقابل کنترل ویروس جهش یافته کرونا هشدار داد و گفت که مقامات ایالت ها به هنگام برداشتن محدودیت های کرونایی باید احتیاط کنند. نشریه اشپیگل در این رابطه نوشت: مرکل در یک نشست آنلاین فراکسیون اتحادیه دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان (بوندستاگ) گفت این واقعیت که موج سوم کرونا وجود دارد نمی تواند نادیده گرفته شود، ما اکنون با موج سوم مواجه هستیم.

صدراعظم آلمان افزود: همه چیز در حال انجام است، ما در حال رایزنی با فرانسه و کنترل مرزی با اتریش هستیم تا نوع جهش یافته ویروس کرونا بیشتر وارد کشور نشود.

در این جلسه مرکل ایده های خود را برای برداشتن گام های دقیق در راستای کاهش محدودیت ها و افزایش تست های کرونا بیان کرد. وی گفت که باید از نظر محدودیت های تماس شخصی و همچنین در بخش های آموزش و اقتصاد گشایش های تدریجی وجود داشته باشد، اما این اقدامات باید هوشمندانه بوده و با گزینه های آزمون بیشتر ترکیب شود.

در این نشست همچنین «آرمین لاشت» رئیس حزب دموکرات مسیحی خواستار برخورد محتاطانه با این موضوع به دلیل جهش ویروس کرونا شد. وی افزود: احتیاط کار درستی است که باید انجام شود. لاشت از پیشنهادهای «ینس اشپان» وزیر بهداشت در خصوص انجام آزمایشات سریع پشتیبانی کرد.

وی به تعویق انداختن کاهش محدودیت ها را فرصت مناسبی دانست که به مسئولان درمانی فرصت کافی در آماده شدن جهت انجام آزمایشات بیشتر را می دهد. آلمان از اوایل دی ماه روند واکسیناسیون سراسری را با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا آغاز کرده است، اما کندی این روند و بی میلی بسیاری از شهروندان به واکسینه شدن، انتقادهایی را متوجه دولت مرکل کرده است.

تا کنون ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۱۵ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که در این میان ۶۸ هزار و ۷۷۲ نفر جان باخته و ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=105115 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x