پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هشدار کارگران درباره اعتصاب گسترده

اعتراضات ٢٠٠٠ کارگر شاغل در شرکت‌های پیمانکاری فعال در عسلویه ادامه دارد.

کارگران در آبان‌ماه ۹۹ با صدور بیانیه ای از جمله اعلام کردند:
«اکنون که زمزمه‌های اعتراض در میان کارگران بلند است، پیمانکاران برای اینکه با اعتصاب مجدد آنان پروژه‌هایشان در این روزهای آخرش لَنگ نشود، اعلام کرده‌اند که پیمانکار بعدی بخشی از آنان را به کار خواهد گرفت. … اینکه با کوچکترین واکنش ما عقب می‌نشینند و وعده می‌دهند، نشانه ترس از اتحاد مبارزاتی ما کارگران است.»

«تأکید می‌کنیم که همه با هم بر خواسته‌های اعلام شده خود پافشاری کرده و یک صدا اتمام حجت می‌کنیم که اگر به مطالبات ما پاسخ داده نشود از جمله اگر دستمزدهای ما متناسب با افزایش سطح قیمت‌ها افزایش نیابد، اگر دستمزدهای معوقه ما فورا پرداخت نشود، اگر قراردادهای موقت پیمانی به قراردادهای دایٔم تبدیل نشود و اگر بهبودی در وضعیت کاری و محیط زیستی ما انجام نگیرد، دوباره دست به اعتصاب خواهیم زد.

https://akhbar-rooz.com/?p=94856 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید قربانی
حمید قربانی
3 سال قبل

حلال مشکلات کارگران، انقلاب قهری کمونیستی کارگران است! هر عمل و پراکتیک کارگران باید شرایط را برای پیروزی اش آماده نماید!
 آری، دو باره و سه باره و… اعتصاب می کنید و با وعده و وعید های سرخرمنی و یا با کمی دادن نان خشک شما را دو باره بر می گردانند، سر کار یا خود مجبور میشوید که بسر کارتان برگردید، زیرا که سرمایه داران پول و سرمایه بیشتری را رویهم انباشته اند و چند روز را می توانند تحمل کنند، شما نمی توانید، زیرا که نان و خرجی زن و بچه تان، شوهرتان و همسرتان را به گرو گرفته اند، پول اجاره مسکن و دوا و پزشک ندارید و… تازه این در شرایطی است که با نیروی مسلح به سراغ تان نیایند، فعالین تان را شناسائی و مورد تهدید، ضرب و شتم، زندان و حذف فیزیکی قرار ندهند. چانه زنی همواره و بویژه در کشورهائی همچون ایران نه به نفع تان که به نفع دشمنان تان تمام شده و می شود. شما باید یک روز این را درک کنید که برای داشتن زندگی با حداقل تأمین شده و یا تأمین و شاد که هم ممکن است و هم لایق شماست که شما تولید کننده ی نعم مادی جامعه هستید و نه سرمایه داران بیرحم و دولتیان پفیوز و حیله گر، سرکوب کننده و خرافه پخش کن، به اتحاد طبقاتی، به تحزب انقلابی و کمونیستی و به مسلح شدن و برخاستن، در یک کلام به پیروزی یک انقلاب قهری کمونیستی نیازمند هستید و باید این کار را بکنید و گرنه، باید منتظر هر چه بدتر و بدتر شدن وضعیت زندگی تان باشید.
 شما بایستی به این کلام کارل مارکس که شعارتان در جنگ طبقاتی تان باید ” انقلاب دائم باشد” باور آورید که انقلاب راهگشای مشکلات تان هست و نه چیز دیگری، زیرا که نظام سرمایه داری نه فقط در جامعه ای مثل ایران بلکه در سطح جهانی به گرداب و مُرداب بحران مرگ افتاده است و راهی برای خود نمی بیند، جز حمله به شما، زیرا که سود سرمایه را ارزش اضافه – کار اضافه، کار بی اجرت شما تأمین می کند. 
 رفقا و دوستان کارگر و زحمتکش به خود و نیروی تان باور آورید، برخیزید و انقلاب کمونیستی را به پیروزی رسانید که نظام موجود اجتماعی را باید واژگون نمائید، جز این راهی ندارید، تهدید نکنید، نیروی تان بکار اندازید و اعتصابی را سازمان دهید که به انقلاب – انقلاب قهری کمونیستی – انقلاب زیر و رو کننده ی نظام سرمایه داری امپریالیستی بیرحم منجر شود که شما از این توان بالفعل برخوردار هستید، بنا بر این، دست بکار شوید، کمیته های سرخ مخفی را موجودیت دهید، حزب انقلاب را تأسیس نموده و خود انقلاب را تدارک ببینید که خیلی دیر شده است. تا کی؟ تولید کننده محروم و بیکاره و مفت خوار بیرحم همه چیز دار و کسانی به نام شاه، قپه و بی قپه، نظامی و شخصی، ملا و آیت الله و رهبر ستمگر و خون مک باید حاکم باشند! و شما محکوم! بدانید که بدون واژگونی و سر و ته نمودن، تمام و کمال نظام موجود بردگی شما دائمی است! اینست واقعیت: بردگی یا آزادی، مرگ یا کمونیسم!
دوستدار شما
انسان بیوطن – حمید قربانی – ۲۶ نوامبر ۲۰۹۳ سال اسپارتاکوسی!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x