پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

هفدهمین روز اعتصاب و اعتراضات کارگران نیشکرهفت تپه

کارگران معترض «شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه» در هفدهمین روز دور تازه اعتراضات خود، امروز چهارشنبه ۱۱ تیر۱۳۹۹ با راهپیمایی در خیابان‌های شهر شوش، بر پی‌گیری مطالبات خود تاکید کردند.

از ساعات اولیه صبح امروز، کارگران این واحد صنعتی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و‌ تمدید نشدن دفترچه بیمه‌ خود و نیز درخواست بازداشت «امید اسدبیگی»،‌ مدیرعامل شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراجی خود، خلع ید کارفرما و بخش خصوصی و بازگرداندن ثروت‌های اختلاس‌ شده به کارگران، با راهپیمایی در خیابان‌های اصلی شهر و سردادن شعارهای اعتراضی، خواستار رسیدگی مسوولان به مطالبات خود شدند.

کارگران پس از راهپیمایی، مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش تجمع و بار دیگر اعلام کردند تا رسیدن به خواسته‌های خود، اعتصاب و اعتراضات را ادامه خواهند داد. تداوم اعتراضات توسط کارگران در حالی اعلام شد که در طول حضور آن‌ها در مقابل فرمانداری، هیچ یک از مسوولان فرمانداری این شهر در جمع معترضان حضور نیافتند و اعتنایی به شعارها و مطالبات کارگران نداشتند.

به گفته کارگران معترض شرکت هفت‌تپه، به رغم کسر حق بیمه کارگران از فیش حقوقی آن‌ها در ماه‌های گذشته، این حق بیمه از سوی مالکین شرکت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و این سازمان تا امروز از تمدید دفترچه خدمات درمانی کارگران به این دلیل امتناع کرده است.

اعتراضات کارگران هفت‌‌تپه که حالا با راهپیمایی و تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان شوش برگزار می‌شود، در حالی به وقوع می‌پیوندد که امید اسدبیگی، مالک و مدیرعامل این شرکت برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شده اما با تودیع وثیقه سنگین، خارج از زندان به سر می‌برد.

 کارگران معترض شرکت هفت‌تپه در تجمع اعتراضی خود مقابل فرمانداری شهرستان شوش با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و بنرهای اعتراضی و هم‌چنین با سردادن‌ شعارهایی چون «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل می‌شه» و… خواستار برخورد قانونی با اسدبیگی و «رستمی»، مالکان این شرکت شدند.

یکی دیگر از مطالبات کارگران معترض هفت تپه در تجمع امروز، خلع ید از مالکان جدید این شرکت به دلیل خرید هفت تپه با پول نامشروع بود. معترضان با سردادن شعارها و در دست داشتن بنرهایی، بازگرداندن شرکت به دولت را مطالبه کردند.

به گفته فعالان کارگری شرکت هفت‌تپه، اسدبیگی اقدام به اجاره دادن گسترده زمین‌های هفت تپه کرده است تا به این ترتیب، بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کند. این در حالی است که به گفته متخصصان کشاورزی، این مساله از نظر استراتژیک و فنی در حوزه کشت نیشکر غیرکارشناسی بوده و در طول نزدیک به شش دهه فعالیت هفت تپه از نظر اجاره متراژ گسترده‌ای از زمین‌های متعلق به این شرکت، بی‌سابقه است.

ابتلای تعدادی از کارگران هفت تپه به کرونا

در شرایطی که بر اساس اعلام رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا، استان خوزستان از لحاظ شیوع گسترده کووید-۱۹ در وضعیت قرمز و خطرناک قرار گرفته و رعایت فاصله‎‌گذاری اجتماعی، امری واجب و اجتناب‌ناپذیر است، کارگران معترض هفت تپه به دلیل عدم دریافت مطالبات معوق خود، مجبور شده‌اند تا روزانه نسبت به برگزاری تجمعات اعتراضی اقدام کنند و هرگونه خطری از نظر ابتلا به کرونا را به جان بخرند.

بر اساس گفته منابع موثق، تست کرونای تعدادی از کارگران هفت تپه در مراجعه به مرکز بهداشت، مثبت اعلام شده است و آن‌ها در قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند. با توجه به عدم رعایت فاصله اجتماعی در جریان اعتراضات اخیر، ابتلای تعداد قابل توجهی از کارگران به کووید-۱۹ دور از انتظار نیست.

با هماهنگی‌ میان شرکت هفت تپه و مرکز بهداشت شهرستان شوش، این امکان برای کارگران دارای علایم ابتلا به کرونا فراهم شده است تا با هماهنگی مسوول بهداشت شرکت، به صورت رایگان در این مرکز بهداشت تست کرونا بدهند و از وضعیت خود اطمینان کسب کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=38716 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x