پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

همبستگی سراسری با مطالبات کارگران هفت تپه و خنثی کردن توطئه ها ی مستمر رژیم اسلامی و کارفرمایان علیه کارگران پیشرو

« در رابطه با احضارکارگران به بیدادگاه جهموری اسلامی و پرونده سازی قضایی علیه آنها»

طبق خبر سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه، در پی شکایت امید اسد بیگی کارفرمای شرکت نیشکر هفت تپه در تاریخ ۲۳ دی ماه تعداد ۲۸ نفر از کارگران هفت تپه به بیدادگاه احضار شده اند . سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار اطلاعیه ای ضمن دفاع از مطالبات کارگران هفت تپه احضار کارگران پیشروو پرونده سازی قضایی علیه آنها را محکوم کرده است .

ضروری است ما با اتحاد و همبستگی سراسری، ضمن دفاع از مطالبات بر حق کارگران هفت تپه این توطئه رژیم اسلامی و کارفرمای هفت تپه را نیز نقش بر آب کنیم . مطالبات کارگران هفت تپه و منجمله لغو خصوصی سازی که در مبارزات و اعتصابات آنها به اشکال مختلف بیان شده است خواست اکثریت جامعه یعنی کارگران و معلمان و بازنشستگان و پرستاران و دانشجویان و بیکار شده گانی است که با عملکرد حاکمیت اسلامی سرمایه داران وسیاست های خصوصی سازی و رانت خواری و اختلاس، سطح معیشت آنها بدرجات مختلف زیر خط فقرو تا حد فلاکت اجتماعی کشانیده شده است .

اتحاد و همبستگی کارگران هفت تپه و اعتصاب ۷۱ روزه آنها که مورد پشتیبانی اکثریت جامعه قرار گرفت ،توانست بسیاری از توطئه های رژیم و کارفرمایان را که به اشکال مختلف به تفرقه در میان کارگران دست زدند خنثی کند. سرکوب و ضرب و شتم کارگران توسط نیروهای انتظامی ، دستگیری و زندان و شکنجه کارگران ، شوراهای اسلامی وهمکاری عناصر ضد کارگری امثال رضا رخشان و فریدون نیکو فرد با کارفرمایان اسد بیگی و رستمی ، گسیل دانشجویان بسیجی تحت نام “عدالتخواه” و “محور مقاومتی ها” در میان کارگران هفت تپه و غیره مانع ازآن نشد که پروند ه اختلاس اسد بیگی و رستمی گشوده نشود.

کارگران هفت تپه سالیان طولانی است که با صدای رسا اعلام کرده اند ” کارگر هفت تپه ایم ، گرسنه ایم گرسنه”، چه زمانی که شرکت از طریق دولت مدیریت می شد و چه از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده است . زمانی که هر گونه ایجاد تشکل توسط رژیم سرکوب می شود کارگران هفت تپه با اتحاد و مبارزه مستمر خود سندیکای خود را ایجاد کردند و با اتکا به آن مبارزه خود را تا امروز به پیش برده اند. اکنون که بعد از تشکیل چند جلسه دادگاه فرمایشی ، در نهایت رای به نفع اسد بیگی صادرشد و خلع ید وی از هفت تپه صادر نشده است روند اوضاع وارد مراحل دیگری شده است . از طرفی مطالبات اصلی کارگران بر زمین ماند ه است و از سوی دیگر و همزمان فشار بر مبارزه و مطالبه کارگران از طریق شکایت قانونی اسد بیگی و احضارو پرونده سازی برای کارگران پیشروصورت می گیرد و در عین حال جناح های سرمایه داری از طریق دانشجویان باصطلاح “عدالتخواه” و “محور مقاومتی ها”  در تلاش برای گرفتن ابتکار عمل مستقل و طبقاتی کارگران از دست آنها هستند . دشمنان طبقاتی کارگران و اکثریت جامعه خوب تشخیص داده اند که شیشه عمر حاکمیت سرمایه داری در ایران با اتحاد و همبستگی طبقاتی خواهد شکست.

ما خود را جزیی ازاین مبارزه میدانیم وبرای خنثی کردن توطئه جدید رژیم و کارفرما در احضار کارگران هفت تپه به بیدادگاه و تشکیل پرونده قضایی برای آنها در کنارسندیکای کارگران نیشکرهفت تپه  و دیگر تشکل های اجتماعی هستیم و از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

با اتحاد و همبستگی توطئه های رژیم و کارفرمایان را خنثی کنیم!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج کشور

https://akhbar-rooz.com/?p=101388 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x