پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

همدردی با بیروت؛ بازگشت تماشاگران؛ سه سناریوی متفاوت لیگ قهرمانان

Shaxda Rasmiga Ah Ee Napoli Vs Barcelona Iyo Messi oo Caawa ...

نازک بین: به دنبال انفجار اخیر بیروت، مدافع بایرن مونیخ به ابراز همدردی با مردم لبنان پرداخت.به نقل از کیکر، انفجار شدید در بیروت پایتخت لبنان باعث شد تعداد زیادی جان خود را از دست بدهند و شمار زخمی ها هم چند هزار نفر باشد. بواتنگ مدافع ملی پوش بایرن مونیخ در پستی که منتشر کرد به ابراز همدردی با مردم لبنان پرداخت. او در این پست نوشت: برای همه کسانی که از این انفجار آسیب دیدند دعا می کنم و با آنها ابراز همدردی دارم. مهدی خلیل دروازه‌بان لبنانی تیم فوتبال ذوب آهن در رابطه با این موضوع در گفتگو با خبرنگار ورزش سه، گفته است: من در تمرین بودم. وقتی تمرینم تمام شد، دیدم که همسرم این ویدئو را برای من ارسال کرده است. وقتی ویدئو را دیدم، شوکه شدم و قلبم شکست. باورم نمی شد چیزهایی که داشتم می دیدم را، چرا که انفجار باورنکردنی. نمی توانستم حسم را توصیف کنم. حس دیوانه کننده ای بود و من واقعا خیلی ناراحت شدم. در ادامه مهدی خلیل، واکنش مردمانی که در صحنه و محل انفجار بوده اند را به نقل از اقوام و دوستان اش در بیروت اینطور توصیف کرد:

تصاویری تلخ از مجروحان انفجار بیروت

ما خبرهایی در این مورد شنیدیم. اینکه مردم می گفته اند، این انفجار شبیه فیلم ها بوده است. آنها این حادثه را مانند یک فاجعه توصیف می کنند. آنها واقعا خوش شانس بوده اند که هنوز زنده هستند، چون ارتعاشات این انفجار نصف بیروت را تحت تاثیر قرار داده است؛ تصور کنید؛ نصف بیروت. مادر همسر من در قسمت بالای شهر بیروت زندگی می کند ولی او هم ارتعاشات را حس کرده است. این نشان می دهد که چقدر این انفجار قوی بوده است. همچنین برادر من هم در حال تمرین بوده و می گوید تاثیرات این انفجار هنوز گوش هایش را تحت تاثیر خود قرار داده است. این دیوانه کننده است. این یک فاجعه بوده و خرابی های زیادی در بیروت ایجاد کرده است. این انفجار یکی از لوکس ترین مکان های بیروت رخ داده است. همه رستوران ها و مغازه های بزرگ و گران قیمت در این ناحیه فعالیت دارند. برندهای بزرگی در این قسمت شهر هستند. در این قسمت استخرهای بسیار لوکسی هم هستند و یکی از لوکس ترین مکان های شهر است. این قسمت خیلی هم زیبا است. البته این تنها یک بخشی از بیروت است که آسیب دیده است.

بوند سلیگا سر سبز می شود

تیم های حاضر در رقابت های بوندسلیگا و لیگ یک این کشور با بازگشت هواداران به ورزشگاه ها موافق هستند و اعلام کردند که پیش شرط های لازم را اجرا خواهند کرد. به نقل از کیکر، رقابت های بوندسلیگا نخستین لیگ معتبر اروپایی بود که بعد از وقفه طولانی مدت به خاطر کرونا دوباره فعالیت خود را از سر گرفت. فوتبال در اروپا و جهان به خاطر ویروس کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار شد و هنوز هیچ تصمیمی برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها گرفته نشده است. ۳۶ تیم حاضر در رقابت های بوندسلیگا و لیگ دسته یک آلمان موافقت خود را با فاکتورها و پیش شرط های بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها اعلام کردند. فدراسیون فوتبال آلمان از چند پیش شرط برای بازگشت هواداران به ورزشگاه ها خبر داد که با موافقت تمام تیم ها همراه شد. از جمله این شرط عدم حضور طرفداران تیم مهمان در ورزشگاه، استفاده از بلیت شخصی و همچنین عدم استفاده هواداران از امکانات ورزشگاه ها مثل سرویس های بهداشتی و یا مواد آشامیدنی و خوردنی است. البته قرار است که به تعدادی محدود از هواداران اجازه ورود به ورزشگاه ها داده شود و فاصله فیزیکی بین آنها به خوبی رعایت شود. فصل جدید رقابت های بوندسلیگا از ۱۱ سبتامبر آغاز خواهد شد.

رئال، بارسا و اتلتیکو؛ سه سناریوی متفاوت چمپیونزلیگی

هنوز سه تیم لالیگایی در جریان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده اند. جمعه شب رئال مادرید در مسابقه دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مهمان منچسترسیتی خواهد بود. از طرف دیگر بارسلونا شنبه شب در همین مرحله مقابل ناپولی قرار خواهد گرفت؛ این در حالی است که دیگر تیم اسپانیایی یعنی اتلتیکومادرید پیش از این صعود خود را به جمع هشت تیم پایانی قطعی کرده و باید در بازی یک چهارم نهایی رودروی لایپزیش قرار بگیرد. به گزارش “ورزش سه”، پس از پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ لالیگا حالا این تیم ها تمرکز خود را روی لیگ قهرمانان اروپا قرار داده اند. همه گیر شدن ویروس کرونا به شکل برگزاری بازی ها ضربه زده و به جز دیدارهای مرحله یک هشتم سایر مسابقات در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد. اتلتیکومادرید در مرحله یک هشتم دست به کار بزرگی زد و مدافع عنوان قهرمانی را در آنفیلد حذف کرد تا راهی یک چهارم شود. والنسیا اما مقابل آتالانتا شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. در همین حال رئال مادرید و بارسلونا تیم هایی هستند که هنوز در بازی ها حاضر هستند. در این جا اما قصد داریم به وضعیت تیم های لالیگایی حاضر در چمپیونزلیگ و بازی هایشان نگاهی بیندازیم.

 منچسترسیتی- رئال مادرید (۷ آگوست)
دیدار رفت بین دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی پیش از همه گیری ویروس کرونا در تاریخ ۲۶ فوریه و در پایتخت کشور اسپانیا برگزار شد. رئالی ها به لطف گل ایسکو از حریف پیش افتادند اما تیم انگلیسی پس از آن دو بار توسط گابریل ژسوس و کوین دی بروین به گل رسید تا به یک پیروزی ارزشمند در سانتیاگو برنابئو دست یافته باشد.
شاید اوضاع وقتی برای تیم زین الدین زیدان بدتر شد که سرخیو راموس در بازی رفت با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد. این بدان معناست که کاپیتان لوس بلانکوس در بازی جمعه شب در اتحاد غایب خواهد بود. این موضوع ضربه بزرگی برای رئال خواهد بود چرا که راموس در ۱۱ بازی پس از شروع مجدد لالیگا نشان داد که در بهترین فرم خود به سر می برد. به نظر می‌رسد ادر میلیتائو مقابل سیتی جای راموس را خواهد گرفت اما به طور قطع نبودن رهبر در اتحاد به رئال ضربه بزرگی خواهد زد.

بارسلونا- ناپولی (۸ آگوست)
بعد از تساوی ۱-۱ در مرحله رفت، بارسلونا در تاریخ ۸ آگوست به مصاف ناپولی می رود. بعد از قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد که این دو تیم باید برای اولین بار در یک بازی رسمی در برابر یکدیگر قرار بگیرند. در بازی رفت آنتوان گریزمان تک گل بارسا را به ثمر رساند و خبر خوب برای کیکه ستین این که ستاره فرانسوی بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت، آماده تقابل با ناپولی خواهد بود. با این وجود حضور هم وطن های گریزمان یعنی ساموئل اومتیتی و عثمان دمبله برای این بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد. همچنین سرخیو بوسکتس و آرتور ویدال نیز به علت محرومیت غایب هستند بنابراین بارسا برخی بازیکنان کلیدی خود را برابر ناپولی در اختیار ندارد پس اصلا بازی آسانی در انتظار آن ها نخواهد بود. با این حال مثلث خط حمله بلوگرانا یعنی مسی، سوارز و گریزمان مشکلی برای بازی ندارند؛ موضوعی که یک امیدواری بزرگ برای بارسا در راه شکست ناپولی و صعود به مرحله یک چهارم محسوب می شود. البته بارسا حتی با یک پیروزی بدون گل هم به این مهم دست خواهد یافت.

 اتلتیکومادرید- لایپزیش (۱۳ آگوست)
با توجه به پیروزی مهم اتلتیکو مادرید مقابل لیورپول در مرحله یک هشتم، این تیم در دور یک چهارم نهایی رودر روی لایپزیش قرار می گیرد. این اولین حضور لایپزیش در جمع هشت تیم نهایی چمپیونزلیگ است اما دیگو سیمئونه بارها تاکید کرده که آن ها نباید تیم آلمانی را دست کم بگیرند.
اتلتیکو مادرید لالیگا را با رتبه سومی به پایان رساند. در واقع به نظر می‌رسد که تیم دیگو سیمئونه در بهترین زمان ممکن به فرم فوق العاده ای رسیده است و از طرف دیگر بدون هیچ مصدوم خاصی پا به مرحله یک چهارم نهایی خواهد گذاشت. این مسابقه در شهر لیسبون برگزار می شود و اتلتیکو امید زیادی برای پیروزی و حضور در نیمه نهایی دارد.

 بازداشت مدیر حقوقی پرسپولیس

روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در خصوص بازداشت یک نفر از مدیران میانی یکی از باشگاههای پایتخت اطلاعیه ای به این شرح صادر کرد: به اطلاع هواداران فهیم و پرشور فوتبال می رساند، ضمن تکذیب موارد مطرح شده در برخی از رسانه های …، در راستای مبارزه با فساد در ورزش با پیگیری های این وزارتخانه و اقدام سربازان … در وزارت اطلاعات یکی از مدیران میانی یک باشگاه ورزشی پایتخت با حکم مقامات قضایی بازداشت شد. بدیهی است اقدامات لازم برای مبارزه با فساد در ورزش با قوت و قدرت و با هماهنگی مسئولین دو وزارت ورزش و جوانان و اطلاعات تداوم خواهد داشت”.

در پی این اطلاعیه، رضا یلوه معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس در واکنش به شایعه بازداشت او و محمد خواجه‌وند معاون حقوقی باشگاه نیز گفت: این شایعه بود، من فقط در مورد خودم صحبت می‌کنم و نمی‌خواهم بیشتر به این مورد ورود کنم. مهدی رسول پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره خبر بازداشت یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس، با تائید آن، به گونه ای صحبت کرد که شائبه دخالت وی در این بازداشت به ذهن می رسد. وی گفت: من از روزی که به باشگاه آمدم، بحثم مبارزه با فساد بود. حتی روز اول گزارش کاملی از باشگاه به بازرسی کل کشور و نهادهای امنیتی دادیم و از آنها خواستیم به این موضوعات ورود کنند. الان هم من تشکر می‌کنم که نهادهای امنیتی به این موضوعات ورود کردند و الان باید هم مدیران قبلی باشگاه و هم مدیران فعلی پاسخگو باشند. بله این موضوع مربوط به باشگاه ماست و باید شفاف‌سازی شود.

زنگ خطر برای تمام آسیا، نسل طلایی فوتبال ژاپن در راه است

نسل طلایی فوتبال ژاپن در حالی نوید آینده درخشانی برای فوتبال این کشور می دهد که این بازیکنان در سنین کم راه فوتبال اروپا را در پیش گرفته اند. فوتبال ژاپن با قدرت مسیر پیشرفت خود را طی می کند. حتی وقتی تیم جوان شده و پوست انداخته شده سامورایی توانست در جام جهانی به دور دوم راه یابد و حتی در آستانه حذف بلژیک مدعی بود، آنها متوقف نشدند. یا حتی زمانی که با یک تیم جوان به فینال جام ملتهای آسیا راه یافتند و تیم کارلوس کی روش را با ۳ گل شکست دادند. مدتهاست که ژاپنی ها از یک طرح بزرگ در فوتبال خود سخن گفتند و آن هم رسیدن به فینال جام جهانی است. ادعایی که هر چند خیلی دور و بعید به نظر می رسد ولی با برنامه و پشتکار ژاپنی ها روز به روز بیشتر به هدف نزدیک می شود. هر چند فوتبال ژاپن همیشه لژیونر های زیادی داشته است ولی این بار مدیران فوتبال در ژاپن سن بازیکنان لژیونر را پایین آوردند و بازیکنان جوان را خیلی زود به فوتبال اروپا فرستادند تا تجربه کسب کنند. به این لیست دقت کنید.

کوبو/ ۱۹ سال/ رئال مادرید

تومایاسو/ ۲۱ سال/ بولونیا

کامادا / ۲۳ سال / فرانکفورت

هیروکی آبه / ۲۱ سال / بارسلونا B

میوشی/ ۲۳ سال / رویال آنتورپ

اندو / ۲۲ سال / یونیون برلین

سوگاوارا/ ۲۰ سال/ آلکمار

ریتسو دام/ ۲۲ سال/ آیندهوون

این ها فقط عده ای از بازیکنان جوان فوتبال ژاپن هستند که می توانند سالها در فوتبال اروپا کسب تجربه کنند و موفقیت تیم ملی فوتبال کشورشان را تضمین کنند.به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ژاپن اولین بار سال ۱۹۹۸ فرانسه خیلی دیرتر از ایران جام جهانی فوتبال را تجربه کرد و توانست ۳ بار دور دوم جام جهانی فوتبال را تجربه کند و چهار بار قهرمان جام ملتهای آسیا شود که بیش از هر کشوری در قاره کهن است.

 پیام اختصاصی مسی به ایکر

دیدار جالب بدل مسی با کاسیاس در حاشیه خلیج‌فارس+عکس

لیونل مسی، در گفت‌وگو با نشریه آ.اس اسپانیا در پیامی اختصاصی از «ایکر کاسیاس» که روز گذشته به طور رسمی کفش‌های خود را آویخت، تعریف و تمجید کرد. فوق ستاره آرژانتینی آبی اناری‌ها نیز با پیام تمجید برای ایکر مقدس به خیل شخصیت‌های بزرگ فوتبالی جهان پیوست که به مرد افسانه‌ای رئال و تیم ملی اسپانیا ادای احترام می‌کند. گلر اسبق کهکشانی‌ها که بازوبند کاپیتانی تیم ملی اسپانیا را در قهرمانی لاروخا در جام جهانی ۲۰۱۰ بر بازو داشت، روز گذشته بعد از ۲۱ سال فعالیت حرفه‌ای با دنیای فوتبال خداحافظی کرد. مسی در این گفت‌وگو اظهار داشت: ایکر بازنشسته شد اما جایگاه وی به عنوان افسانه فوتبال مدت‌ها پیش تثبیت شد؛ نه به این دلیل که او یکی از بهترین‌های لالیگا است بلکه به این خاطر که او در عرصه ملی تمام جام‌ها را فتح کرده است. مسی ،در پیامی برای کاسیاس گفت: تو دروازه‌بانی شگفت انگیز و رقیبی سخت بودی. باید اعتراف کنم  وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم رقابتی خاص بین ما وجود داشت که هربار مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتیم، ما را به سمت سطوح جدید و بالاتر حرکت می‌داد. تمجید ستاره فوتبال جهان، به طور مسلم از سوی کاسیاس بدون جواب نماند؛ کسی که همواره از این موضوع حرف می‌زد که مواجهه با «کنه» دوست داشتنی فوتبال چقدر سخت بوده است.او پس از کوچ از مادرید در سال ۲۰۱۵ گفت: بهترین مهاجمی که تاکنون برابر او بازی کرده‌ام؟ مسلما مسی؛ چندین بار با او مواجه شده‌ام و هیچ شکی در این مورد وجود ندارد.

اخراج دو گزارشگر چینی بخاطر تشکر از کرونا!

ایرنا- دو گزارشگر فوتبال چینی به دلیل انتشار ویدئویی که در آن بابت آلوده شدن بازیکن تیم حریف به ویروس کرونا، از کووید-۱۹ تشکر کرده بودند، اخراج شدند. این دو گزارشگر تلویزیونی که برای شبکه دالیان کار می‌کردند، این اظهارنظر را در آستانه دیدار سوپرلیگ مابین دالیان پرو و هنان جیانی مطرح کردند. گیو ییفی، یکی از این دو گزارشگر، کلیپی را که هم اکنون حذف شده است، آپلود کرد. بازیکنی که سوژه این اظهارنظر قرار گرفته، مهاجم کامرونی باشگاه هنان جیانی به نام «کریستین باسوگوگ» بوده و به کووید-۱۹ مبتلا شده است. براساس گزارش نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست، ییفی در این ویدئو با حالتی خوشحال از شنیدن این خبر با خنده گفته است «به نظر باسوگوگ دیگر برنمی‌گردد» و دیگر گزارشگر که سابقه حضور در تیم ملی چین به عنوان کارشناس را نیز دارد، در ادامه گفته است «با تشکر از کووید-۱۹.» این ویدئو بلافاصله در پلتفرم ویبو دست به دست شد و بنابر گزارش‌ها ۳۰ میلیون بازدید خورد. در ادامه این داستان، شبکه تلویزیونی دالیان در بیانیه‌ای از قطع همکاری با این دو گزارشگر خبر داد. رقابت‌های سوپرلیگ چین ۲۵ جولای و پس از وقفه ناشی از پاندمی کرونا از سر گرفته شد.

لغو تمام رویدادهای کشتی با اعلام اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی کشتی تمامی مسابقات برنامه ریزی شده خود را تا تاریخ ۱۰ آبان ماه سال جاری لغو کرد. جلسه ماهیانه کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی به منظور بررسی شرایط و تصمیم گیری درخصوص رویدادهای برنامه ریزی شده برای ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار شد. کمیته اجرایی در این نشست با توجه به تحت کنترل نبودن شرایط همه گیری ویروس کرونا در شرایط فعلی و رشد فزاینده آن در بسیاری از کشورها و قاره ها، تصمیم به لغو تمامی مسابقاتی که پیشتر برای ماه های سپتامبر و اکتبر ٢٠٢٠ برنامه ریزی شده بود از جمله مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا که مقرر بود ١۴ لغایت ٢٠ مهر سال ١٣٩٩به میزبانی لهستان و همچنین رقابت های قهرمانی جوانان اروپا که قرار بود  از ٢٨ مهر لغایت ۴ آبان ماه در مقدونیه شمالی برگزار شود، گرفته است. در این جلسه همچنین تاکید شد، اتحادیه جهانی کماکان بر شرایط قاره ها و کشورها نظارت کامل داشته باشد تا در صورت لزوم بتواند تصمیمات فوری و لازم را اتخاذ کند. این کمیته همچنین ظرف یک ماه آینده مجددا به منظور بررسی امکان برگزاری رقابت های جهانی که برای ماه پایانی سال ٢٠٢٠ (آذرماه) برنامه ریزی شده اند، تشکیل جلسه خواهد داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=42392 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x