جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همسویی عجیب و غریب رادیو اسرائیل با شبکه تکفیری ضد اسرائیلی – عبدالستار دوشوکی

در انگلیسی ضرب المثلی است که می گوید (politics makes strange bedfellows) یعنی سیاست (مخصوصا سیاستی که پدر و مادر ندارد) همخوابه های عجیب و غریب در یک تختخواب یا “بستر اختلاط” را  بغل یا گرد هم می آورد. حال رادیو اسرائیل یک قدم جلوتر رفته و در سایت خود تبلیغ شبکه تکفیری سنی مذهب و سلفی فارسی زبان را می کند. بنده ابدا” وارد مقوله جنگ جاری بین حماس و اسرائیل نمی شوم چون به عقیده من این معضل یک چوب دوسر طلا است که هر طرف چوب را برداری اتفاقی که نباید بیفتد, خواهد افتاد. حال اینکه عده ای به ظاهر اپوزیسیون خارج نشین کاملا همسو با جمهوری اسلامی “ادای وظیفه” می کنند, نیز داستانی است پر آب چشم. یا وگرنه این جنگ حداقل ۷۳ سال است که جاریست. اگرچه قبل از آن نیز به شکل دیگری وجود داشته.

زمانی که کشورهای عربی خلیج فارس با اسرائیل ارتباط دیپلماتیک برقرار کردند, ظاهرا دستور آمده بود این شبکه تکفیری فتیله تکفیر و تبلیغ بر علیه اسرائیل را پائین بکشد, که مطیعانه کشید. چون باز هم بقول انگلیسی ها (the one who pays the piper calls the tune). اما اکنون که کشورهای عربی حملات اسرائیل را  محکوم کرده اند, این شبکه دو رو و منافق که در زمان داعش عملا از داعش دفاع می کرد, به دستور لوطی با یک معلق بازی ١٨٠ درجه ای حکم جهاد بر علیه اسرائیل صادر می کند و می گوید: امروز هیچ چیزی مهم تر از  مسجد الاقصی نیست. و سپس حکم جهاد بر علیه آنچه شبکه کلمه “کیان غاصب صهیونیستی و جنایتکار و فاسد می خواند که بر گرده مسلمین حاکم کرده اند, همسو با جمهوری اسلامی می گوید: اشکالی ندارد اگر ما مسلمین در بین خودمان بگو مگو داشته باشیم؛ اما هنگامی که نوبت کفر می رسد نوبت یهود می رسد, نوبت به این جنایتکاران می رسد, ما مسلمانان باید متحد و یکپارچه بشویم. این وظیفه شرعی است“. این دقیقا همان حرف جمهوری اسلامی جنگ افروز است.

صرفنظر از محتویات مصاحبه این شبکه ء “فرمان به گوش” و منافق با علیرضا نوری زاده و منشه امیر, اینکه چرا و به چه دلیلی این شبکه تکفیری که حکم جهاد مسلمانان بر علیه آنچه که این شبکه “صهیونیسم جنایتکار و فاسد” می خواند؛ دلیل بازپخش و گذاشتن این ویدئو از شبکه تکفیری در سایت رادیو اسرائیل نشان می دهد که در میان بسیاری از اینها  اصولا “اصول کیلویی چند؟” است. آقای نوری زاده معّرف حضور همه است و منابع مالی تلویزیون او بنام ایران فردا نیز علنی نیست؛ یا حداقل خواجه حافظ شیرازی نمی داند. لذا دفاع تمام عیار او از مواضع اعراب و  فلسطین و “عملا حماس” تعجب آور نیست. اما منشه امیر نیز ظاهرا فرصت طلبی را خوب یاد گرفته است تا چشم بسته وارد هر “جایی” بشود و حرف خود را بزند. تعجب آور نیست که خاورمیانه این چنین آشفته و پریشان حال است.

لینک های مربوطه

http://isdmovement.com/2019/1019/101419/101419.A.Doshuki-Natiomal-personalities%20and-anti-nation-TVs.htm

https://iranglobal.info/node/81962

https://iranglobal.info/node/70061

https://iranglobal.info/node/69573

عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

https://akhbar-rooz.com/?p=113716 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارش
ارش
2 سال قبل

اقای عبدالستار دوشوکی عزیز:
همین مثل شما در مورد همسویی اکثر چپ ها و جمهوری فاشیستی اسلامی در مورد مسئله جاری فلسطینیان با اسراییل مصداق دارد.
ج. ا. (و دیگر دولت های ارتجائی مسلمان) گرداننده اصلی این جنگهای نیابتی است. و مسئله فلسطینیان را برای منافع خود سواستفاده می کند.
این را چطور توضیح میدهید ؟
با احترام!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x