پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

همکاری ایرانی – اسرائیلی

یادداشت سیاسی اخبار روز
اقدام اعتراضی مشترک ایرانی ها و اسرائیلی ها در برلین علیه خطر جنگی که از سوی دولت های ایران و اسرائیل دامن زده می شود، در ادامه ی سلسله اقداماتی که در فضای مجازی مبنی بر اعلام دوستی بین مردم دو کشور صورت پذیرفته است، تصویر دیگری از مناسبات همیشه پرتنش ایرانی – اسرائیلی را به نمایش گذاشته است. تصویری از دوستی و همکاری.

در فضایی که دولمتردان دو کشور به طور دائم بر دشمنی ها و خطر جنگ دامن می زنند و تهدیدها به صورت روزمره درآمده است، دیگر کمتر کسی است که باور نداشته باشد از درون این تهدیدهای دائم، حقیقتا می تواند شعله های جنگی سر برآورد که هستی دو کشور را بسوزاند. در این فضای پرتنش که هر انتقاد به دولتمردان جنگ طلب دو کشور از سوی دستگاه های تبلیغاتی آن ها به یکسان به جاسوسی و خیانت تعبیر می شود، همکاری مشترک نیروهای اپوزیسیون دو کشور می تواند به نیرومندترین و موجه ترین صدایی تبدیل شود که خواست های واقعی و صلح طلبانه ی مردمان دو کشور را بیان می دارد و بسیاری از توجیهات عوامفریبانه دولت ها را بی اثر و خنثی سازد.

تلاش های صلح طلبانه اگر در دو کشور یکی شود، می تواند صدای مشترک ملت ها در برابر جنگ طلبی دولت ها را دو چندان رسا کند. ما نیروهای صلح طلب دو کشور می توانیم با هم اعلام کنیم:

– از تهدیدهای دائم حکومت ایران علیه اسرائیل و کمک به حزب اله برای به خطر انداختن امنیت اسرائیل بیزاریم،
– از تهدیدات دائم حکومت اسرائیل به جنگ با ایران و تلاش این حکومت برای تحریک جهان به حمله ی نظامی به ایران بیزاریم،
– از سیاست های دولت های بزرگی که به خاطر منافع خود بر آتش خصومت بین دو کشور می دمند، بیزاریم،
– ما می توانیم با هم و به صدای بلند اعلام کنیم که ملت های ایران و اسرائیل با هم دشمن نیستند و از این همه اقدامات خصمانه ی دولت های دو کشور علیه کشور دیگر خسته شده اند،
– ما می توانیم مشترکا بگوییم از ادامه ی جنگ و خون ریزی در منطقه ی خاورمیانه خسته شده ایم و از یک سیاست دموکراتیک در قبال حل مساله ی فلسطین – اسرائیل و همه ی مناقشات خاورمیانه جانبداری می کنیم،
صدای مشترک ما بدون تردید هم در ایران، هم در اسرائیل و هم در جهان، انعکاس گسترده تری خواهد داشت.

به ویژه سازمان ها و نیروهای چپ دو کشور می توانند پیشقدم شوند و همکاری و دوستی بین خود و نیروهای دموکراتیک دو کشور را در برابر دشمنی های هر روزه ی دولت ها تقویت کنند. انتشار اعلامیه های مشترک، برگزاری آکسیون ها و کنفرانس ها و کنگره های مشترک بین گروه ها و سازمان های صلح دوست، دموکرات و عدالت خواه ایرانی و اسرائیلی، اعمال اراده ی مشترک ما در برابر جنگ طلبان خواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=7778 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x