سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هم جنگ داخلی و هم اتحاد در مادرید علیه بارسا؛ آتش‌بازی سرخ ها با فرناندز

نازک بین: نشستن در سکوی تماشاگران فوتبال جالب و آموزنده است. گروه هائی در همان وضعیتی که شور و هیجان از خود نشان می دهند نکات فنی و شیوه های تاکتیکی بازیکنان و مربیان را تجزیه و تحلیل می کنند و زمانی که هیجانی می شوند معایب را بر زبان می آورند! قبل از ایجاد و گسترش شبکه های مجازی تراوش احساسات و انتقال ذهنیت های هواداران فوتبال مستقیم و لحظه ای نبود و شاید در حالت خوشبینانه اش دو سه روزی زمان می برد که نشریه ای منتشر شود و لابلای گزارش یک مسابقه اشاره ای هم به واکنش محدود تماشاگران دیدار را منعکس کنند. اما حالا همزمان با انجام بازی این فرصت وجود دارد که در همان ورزشگاه هم بازی را ببینند و هم این که در حالی که احساسات و هیجانات را منتقل می کنند با گوشی ها موبایل نظرهای خود را روی نظرها و کامنت های زنده یک برنامه رادیوئی یا کانال تلویزیونی و اینترنتی ارسال کنند و در واقع هیجان مضاعفی را نشان دهند. دیشب بارسلونا با مسی تیم محبوب میلیون ها فوتبال دوست  ایرانی برابر تیم آتلیتکو مادرید به نتیجه  مساوی رسید و اقبال خود را برای قهرمانی کمتر دید. سه کامنت از دوستداران فوتبال در ایران با همان ادبیات عامیانه در باره این بازی را بخوانیم:

فقط برای فوتبال فقط برای مسی، مسی عزیز متشکریم متشکریم برای ۱۵ سال هنرنماییت متشکریم برای سال ها عشق و لذتی که بهمون هدیه دادی متشکریم از تمام سختی ها و رنج ها و زحماتی که کشیدی متشکریم، بابت تحمل همه آسیب ها و دردها مسی عزیز نمایش های بی نظیرت تو این سال‌ها رو هرگز فراموش نمیکنیم تو بهترین انتخاب برای خدا بودی برای نمایش این همه نبوغ چپ پای دوست داشتنی، فوتبال با تو رنگ زیباتری گرفته مسی عزیز خودتم میدونی که تا اسمت میاد قطعا اسم کریستیانو عزیز ما هم میاد حکمت بوده، تقدیر بوده یا چی نمیدونم اما تا دنیا دنیاست و فوتبال وجود داره قطعا نام شما دو نفر همیشه در کنار هم خواهد آمد.

ضعیفترین دفاع دنیا رو بارسلونا داره یعنی اگه یازده تا پرتقال بذارن جلو بارسا بازم گل میخورن اصلا پرس و دوندگیشون اسفناکه ویدالی که تو هر تیمی بود از کل بازیکنان تیم دوندگیش بیشتر بود الآن بازیکن کنارش رد میشه عین عروسک کوکی دنبالش میاد نهایت تلاشش خطا کردنه سمدو هم که طبق معمول فقط میشه گفت بر باعث و بانیش لعنت این بارسلون بدون مسی و ترشتگن و آلبا قطعا به دسته پایینتر سقوط میکنه امیدوارم این بازی آخرین بازی باشه که ستین رو نیمکت یه تیم فوتبال میشینه.

بارسا داره تو چهار جبهه میجنگه واسه قهرمانی یعنی اگه قهرمان هم بشه باید چهارتا جام بگیره. لالیگا و مافیای پرز و داوران. خاویر تباس و از همه مهمتر مدیریت باشگاه. دیگه چه جوری میخان بارسا رو نابود کنن. اشکال از ستین نیست اشکال از مدیریت هست که پنج ساله داره بارسا رو نابود میکنه. خریدهای ضعیف اما گران قیمت، نابودی لاماسیا، از دست دادن بازیکنای جوان و با استعداد، انتخاب سرمربی های درجه چهار اروپا مثل والورده و حالا هم سوتین که فقط بلده سوتی بده، مشکل با بازیکنای باشگاه و اتهام زدن به بازیکنا واسه توجیه کردن خودشون، درگیری و اختلاف حتی با اعضای هیئت مدیره خودشون واستعفای چند عضو باشگاه. موندم چرا مردم کاتالان تظاهرات نمیکنن دم باشگاه. شاید انتخابات زودرس برگزار بشه. خدا پدر لاپورتا رو بیامرزه هرچی بود اقتدار داشت.

مشکل اصلی بارسا بارتومئو هستش که فلسفه باشگاه رو تغییر داده و به جای تمرکز روی فوتبال فقط روی اقتصاد توجه داره! فقط بازیکن خرید و فروش میکنه بدون توجه به اینکه بدرد بارسا میخوره یا نه! بعد از رفتن نیمار چندین میلیون خرج بازیکن خریدن کرد. کوتینیو، دمبله گریژمان باتنگ و.. حتی توی لاماسیا فقط خرید و فروش کرد!! شاهکااار نهایی هم فروش ارتور ۲۳ ساله برزیلی خوش تکنیک که به فلسفه بارسا میخورد و همه ازش تعریف کردن با پیانیچ ۳۱ ساله که توی فوتبال ایتالیا و به سبک اونا بازی میکنه!! فقط و فقط به خاطر ۱۰ میلیون یورو پول که بریزه به حساب باشگاه… بارتومئو خیلی بین بازیکنای بارسا و همینطور کادر فنی تفرقه افکنی میکنه تا اهداف خودشو دنبال کنه؛ نمونش بحث کاهش دستمزدها… یکسال دیگه باید تحمل کنیم..به امید برگشت لاپورتا و گواردیولا. حیفه که مسی سال های اخرش اینجوری حروم میشه… رونالدو هم با یوونتوس و ساری تقریبا همین وضعه!

با این اوصاف،.. این که بازی های بارسلونا یک روز زودتر از بازی های رئال مادرید برگزار می شود یکی از شائبه های قابل بحث در ایجاد مسیرهای هموار برای قهرمان شدن رئال است. در بازی بارسا و آتلیتکو مادرید پنالتی دوم آتلیتکو را داور بازی با اشتباه فاحش به ضرر بارسا اعلام کرد. داور فاصله زیادی با توپ و بازیکن داشت و حتی برای بازبینی صحنه به ویدئو مراجعه نکرد. بازیکن آتلیتکو در درون محوطه جریمه بارسا بر اثر برخورد پای چپ به راست اش زمین خورد و داور به غلط پنالتی اعلام کرد! این پنالتی موجب شد تا بازی ۲ بر ۲ مساوی شود و بارسا ۲ امتیاز مهم دیگر را از دست دهد.

بارسا به این زودی‌ها بارسا نمی‌شود

با اینکه لیونل مسی دیشب در جریان تساوی بارسا مقابل اتلتیکو به رکورد تاریخی ۷۰۰ گل زده رسید ولی تساوی بارسا امیدهایش برای قهرمانی را ناامید کرد و نشان داد تیم کاتالان مشکلات بزرگی دارد.

لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی بارسلونا وقتی در بازی تیمش مقابل اتلتیکو مادرید، هفتصدمین گل دوران فوتبالی خود را وارد دروازه حریف کرد به سمت دوربین سمت چپ دروازه اتلتیکو رفت و تماشاچیان تلویزیونی بازی را به یک بشکن و یک چشمک مهمان کرد. این حرکت مسی قاعدتا باید به ماندگارترین تصویر بازی دیشب تبدیل می‌شد ولی این اتفاق نیفتاد. نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد، بلکه در نهایت اوضاع به گونه‌ای رقم خورد که بارسا و هوادارانش اصلا دوست نداشتند. اخبار درگیری های داخلی و نیمکت بارسا و تلاش آتلیتکو تیم دیگر مادرید که از منظر هواداران رئال در متوقف کردن بارسلونا مثل متحد آنان عمل کرد و به اضافه جهت گیری داوران در مقاطع حساس  به ضرر آبی اناری ها را می توان از جمله عللی نام برد که بارسا را از قهرمانی دور کرده است.

بارسلونا ۲-۲ اتلتیکو: خداحافظ قهرمانی، خداحافظ ستین؟

بارسلونا در دیداری خانگی مقابل اتلتیکو مادرید با تساوی ۲-۲ متوقف شد و فرصت صعود به صدر جدول را از دست داد. شاگردان کیکه ستین که با توقف مقابل سلتاویگو، دو امتیاز در جدول از رئال عقب افتاده بودند، در دیدار امشب مقابل اتلتیکو هم نتوانستند به سه امتیاز برسند تا اکنون رئالی ها این فرصت را داشته باشند تا فاصله پنج هفته به پایان رقابت ها را به ۴ امتیاز افزایش بدهند. دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۶، روی ارسال کاراسکو، اتلتیکو می توانست به گل برسد دیگو کاستا و خیمنز نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.  دو دقیقه بعد، اشتباه توماس پارتی باعث شد تا راکیتیچ صاحب موقعیت شود اما ضربه او را یان اوبلاک با یک واکنش خوب دفع کرد.

حملات بارسا ادامه پیدا کرد و این تیم در دقیقه ۱۱ به گل رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه اتلتیکو بود که دیگو کاستا در تلاش برای دفع توپ، دروازه خودی را باز کرد.اما این برتری چندان پایدار نبود و اتلتیکو خیلی زود صاحب یک ضربه پنالتی شد. کاراسکو که با یک حرکت دیدنی و پشت سر گذاشتن پیکه، وارد محوطه جریمه بارسا شد، توسط ویدال با خطا متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. ابتدا دیگو کاستا پشت توپ قرار گرفت اما ضربه اش را تراشتگن مهار کرد. ولی داور به دلیل ورود بازیکنان به محوطه جریمه، دستور به تکرار ضربه داد. این بار سائول پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دادن تراشتگن، کار را به تساوی کشید. سه دقیقه بعد بارسا می توانست بار دیگر پیش بیفتد اما ضربه تماشایی مسی به تیر دروازه اتلتیکو برخورد کرد. حملات بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۲۶، پاس خوب یوردی آلبا، مسی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه ستاره آرژانتینی از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از آن بازی متعادل دنبال شد و بازیکنان اتلتیکو هم حملاتی روی دروازه بارسا داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. در دقیقه ۴۲، ضربه مسی بعد از برخورد به سائول تغییر جهت داد و چیزی نمانده بود که به گل دوم بارسا تبدیل شود اما اوبلاک با یک واکنش به موقع، دروازه تیمش را نجات داد.

در دقایق تلف شده نیمه اول، این اتلتیکو بود که صاحب یک موقعیت خوب شد اما پیکه مانع از گلزنی کاراسکو شد و نیمه اول با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. نیمه دوم را بارسا بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل دوم رسید. خطای فیلیپه روی سمدو در محوطه جریمه اتلتیکو باعث شد تا داور این بار یک ضربه پنالتی به سود بارسا اعلام کند. مسی پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه چیپ دیدنی، حساب کار را ۲-۱ کرد.

 در دقیقه ۵۶، روی ارسال آریاس، دیگو کاستا می توانست کار را به تساوی بکشد اما ضربه سر او بالاتر از پیکه، راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد.حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۶۱، اتلتیکو بار دیگر صاحب یک ضربه پنالتی شد. این بار سمدو بود که کاراسکو را در محوطه جریمه بارسا سرنگون کرد و داور برای سومین بار در این دیدار، نقطه پنالتی را نشان داد. این بار هم سائول پشت ضربه قرار گرفت و علی رغم واکنش خوب تراشتگن و تاثیری که روی توپ گذاشت، دروازه بارسا باز شد. بارسایی ها که دوباره پیروزی را از دست رفته می دیدند، پیش کشیدند و در دقیقه ۷۱، روی پاس سمدو، ویدال می توانست دروازه اتلتیکو را باز کند اما ضربه او راهی به چهارچوب پیدا نکرد. ۴ دقیقه بعد روی ارسال آلبا، ویدال بار دیگر صاحب موقعیت شد اما ضربه سر او نیز نتوانست دروازه اتلتیکو را باز کند. در دقایق پایانی هر دو تیم تلاش زیادی برای زدن گل برتری انجام دادند اما در نهایت توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و در نهایت بازی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

جنوا ۱-۳ یوونتوس: یک قدم دیگر به سوی قهرمانی

یوونتوس با پیروزی ۳-۱ در خانه جنوا، بار دیگر فاصله اش با لاتزیو، تیم دوم جدول سری آ، را به ۴ امتیاز افزایش داد. شاگردان مائوریتزیو ساری نتوانستند در نیمه اول دروازه حریف را باز کنند اما با زدن سه گل در نیمه دوم، به یک پیروزی باارزش دست پیدا کردند.

برتری یوونتوسی ها ادامه پیدا کرد اما حملات این تیم به موقعیت های چندان خطرناکی منجر نشد. تا اینکه در دقیقه ۳۶، روی ارسال کوادرادو، این آدریان رابیو بود که می توانست با ضربه سر کار را تمام کند ولی ضربه او نیز دقیقا به جایی رفت که پرین حضور داشت.پس از این نوبت تیم میزبان بود که برای دقایقی ابتکار عمل را در دست بگیرد و در دقیقه ۴۰، روی پاس خوب والون بِهرامی، این فاویلی بود که می توانست گل اول بازی را به ثمر برساند اما ضربه او نیز راهی به چهارچوب دروازه یووه پیدا نکرد.

نیمه دوم را یوونتوس بهتر آغاز کرد و این بار خیلی زود به گل رسید. در دقیقه ۵۰ بود که روی پاس کوادرادو، دیبالا صاحب توپ شد و بعد از یک حرکت عرضی خوب و پشت سر گذاشتن مدافع حریف، با ضربه ای دقیق، توپ را به گوشه دروازه پرین فرستاد. فشار حملات یووه بعد از این گل ادامه پیدا کرد و این تیم در دقیقه ۵۶ به گل دوم رسید. رونالدو که با پاس پیانیچ در میانه زمین جنوا صاحب توپ شده بود، بعد از پیشروی، با شوتی تماشایی، حساب کار را ۲-۰ کرد.

 بعد از این گل بازی تا اندازه ای متعادل شد و تیم میزبان به دنبال جبران گل های خورده بود اما این یوونتوس بود که در دقیقه ۷۳ به گل سوم رسید. این بار دیبالا در نقش گلساز ظاهر شد و پاس او را، داگلاس کاستا با ضربه ای غیر قابل مهار، تبدیل به گل سوم کرد. تیم میزبان که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، پیش کشید و در دقیقه ۷۶، یکی از گل های خورده را جبران کرد. روی ارسال بیراشی از سمت راست بود که توپ با تعلل مدافعان یووه به پینامونتی رسید و او هم از زاویه ای بسته، با شوتی سنگین، توپ را به سقف دروازه یوونتوس کوبید.

منچستر ۳-۰ برایتون؛ آتش‌بازی با فرناندز

منچستر یونایتد سه شب پس از برتری دشوار در دیدار جام حذفی مقابل نوریچ سیتی، سه‌شنبه شب مهمان تیم رده پانزدهمی برایتون بود از همان ابتدا مسلط به بازی شد و مالکیت توپ را در اختیار گرفت که کار تیمی آنها در دقیقه ۱۶ به ثمر نشست و بعد از پاسی که آرون ون‌بیساکا در جناح راست زمین به میسون گرینوود داد، این مهاجم ۱۸ ساله با سرعت بالا وارد محوطه جریمه برایتون شد و با عوض کردن پا و شوت زمینی محکم، گل اول بازی را به ثمر رساند. شاگردان سولسشر که کاملا سوار بر بازی بودند، در دقیقه ۲۹ یک حمله جدی دیگر ترتیب دادند که این بار پاس در عرض پول پوگبا را برونو هرناندز بدون مکث و با شوت دقیق از پشت محوطه جریمه تبدیل به گل دوم منچستر یونایتد مقابل برایتون کرد. برایتون که در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت، بدون اینکه حتی یک بار توپ را درون چارچوب منچستر یونایتد بزند و خطر چندانی روی دروازه دخیا ایجاد کند، با شکست ۲ بر صفر به رختکن رفت.

 برایتونی ها که نمی‌خواستند در استادیوم خانگی فالمر بازنده باشند، در شروع نیمه دوم نمایش هجومی را در دستور کار قرار دادند، اما در دقیقه ۵۰ منچستر یونایتد با یک ضد حمله سریع از جناح چپ زمین و روی ارسال دقیق و بی‌نقص گرینوود، با شوت سرضرب و دیدنی برونو فرناندز گل سوم را وارد دروازه متئو رایان کرد. در ادامه برایتون سعی کرد اختلاف را کمتر کند، اما حملات این تیم یکی پس از دیگری هدر رفت و البته یک بار هم در دقیقه ۶۹ واکنش تماشایی دخیا روی شوت پشت محوطه آرون کانولی اجازه نداد آنها به گل دست پیدا کنند.در نهایت منچستر یونایتد با مدیریت بازی اجازه نداد برایتون به گل برسد تا صاحب برتری ۳ بر صفر خارج از خانه شود و با ۵۲ امتیاز و صعود یک پله‌ای، در جایگاه پنجم جدول لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد.

تیم منتخب ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بوندسلیگا

فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بوندس‌لیگای آلمان هم با قهرمانی بایرن‌مونیخ به پایان رسید. پس از اتمام رقابت‌ها سایت رسمی بوندس‌لیگا تیم منتخب فصل را معرفی کرد. ارلینگ هالند که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی راهی دورتموند شد عملکرد درخشانی از خود در جمع زردپوشان برجا گذاشت و توانست گل‌های فراوانی برای این تیم به ثمر برساند.وی در این ماه موفق شد عنوان برترین بازیکن ماه این تیم را بدست آورد. به خاطر همین زمان کوتاه وی  نتوانست در جمع یازده مرد قرار گیرد.

اسامی بازیکنان منتخب:

دروازه‌بان: یان سومر (مونشن‌گلادباخ)
ممکن است مانوئل نویر با ۱۵ کلین‌شیت از این حیث برتر باشد اما یان سومر سنگربان مونشن‌گلادباخ موفق شده نمرات بیشتری بگیرد. سومر با ۷۵ درصد مهار توپ‌های درون چهارچوبش عملکردی بسیار خوب داشته. او کمک بزرگی برای کره‌اسب‌ها در راه رسیدن به لیگ قهرمانان فصل آینده بود.

مدافع راست: اشرف حکیمی (دورتموند)
اشرف حکیمی در دومین فصل حضور قرضی‌اش در دورتموند عملکرد بهتری هم داشت. او فقط یک بازی را از دست داد و با پررنگ‌تر شدن نقش هجومی‌اش کمی از دفاع هم فاصله گرفت. فاوره، حکیمی را در نقش وینگر هم به کار گرفت و ثمره این تصمیم ۵ گل زده و ۱۰ پاس‌گل برای ستاره مراکشی بود.

مدافع وسط: یاشوا کیمیش (بایرن‌مونیخ)
این فصل برای یاشوا کیمیش به این شکل آغاز شد که از خودش می‌پرسید بهترین پست من چیست؟ دفاع راست، دفاع میانی یا هافبک میانی؟ او فصل را به‌عنوان هافبک به پایان رساند. ۴ گل زد و ۷ پاس‌گل ارسال کرد. با این حال در تیم منتخب ستاره بایرن‌مونیخ در خط میانی قرار گرفته است.

مدافع چپ: کریستین گونتر (فرایبورگ)
قطعاً کریستین گونتر از بزرگترین بازیکنانی نیست که در تیم منتخب قرار می‌گیرد اما مربیانی که به او رأی داده‌اند، از عملکردش دفاع می‌کنند. بین بازیکنان درون زمین (به‌غیر از دروازه‌بان‌ها) گونتر بیشترین دقایق بازی را داشت و به تیم جنگل سیاه کمک کرد تا در رده هشتم قرار بگیرد. این بازیکن چپ‌پا ۸ پاس‌گل ارسال کرد.

هافبک راست: جیدن سانچو (دورتموند)
فصلی پرشور برای جیدن سانچو. آمار ۱۷ گل و ۱۶ پاس‌گل برای بازیکنی که نوک حمله هم نیست فوق‌‌‌العاده است. حتی لواندوفسکی و ورنر هم نمی‌توانند مدعی شوند تأثیرگذاری‌شان از وینگر دورتموند بیشتر است. از ۲۰ سال پیش، سانچو اولین بازیکنی است که از مرز ۱۵ گل و ۱۵ پاس‌گل در یک فصل عبور می‌کند.

هافبک میانی: مارسل زابیتسر (لایپزیش)
مارسل زابیتسر اتریشی به‌تدریج تبدیل به مهره کلیدی لایپزیش شد. او گلزنی در فصل جاری را از همان بازی ابتدایی فصل مقابل اونیون‌برلین شروع کرد و در نهایت با ۹ گل و ۷ پاس‌گل یکی از مهم‌ترین ارکان سوم شدن لایپزیش بود. کاپیتان گاوهای نر شایسته حضور در ترکیب تیم منتخب فصل بود.

هافبک میانی: سرژ گنبری (بایرن‌مونیخ)
لواندوفسکی بهترین گلزن و مولر بهترین گلساز بایرن‌مونیخ بوده‌اند اما تنها بازیکنی که موفق شد هم گل‌ها و پاس‌گل‌هایش را دورقمی کند سرژ گنبری بود. گنبری با وجود اینکه در ۲۶ بازی این فصل بازیکن ثابت بود، ۱۲ گل زد و ۱۰ پاس‌گل ارسال کرد. او کم‌کم نشان داد شایسته بازی به‌عنوان بازیکن ثابت است.

هافبک چپ: فیلیپ کوستیچ (فرانکفورت)
فیلیپ کوستیچ با وجود قرار گرفتن تیمش فرانکفورت پایین‌تر از تیم های دیگر، شایسته حضور در تیم منتخب بود. او ۲۰۹ ارسال در این فصل داشت که بیش از هر بازیکن دیگری بود. همچنین با ۸۶ شوت در رده پنجم از این حیث قرار گرفت.

مهاجم راست: توماس مولر (بایرن‌مونیخ)
ابتدای فصل باشگاه بایرن‌مونیخ به توماس مولر بی‌اعتنا بود اما احیای او در دوران فلیک باعث شد دوباره بازیکن ارزشمند باواریایی‌ها شود. او رکورد فوق‌‌‌العاده ۲۱ پاس‌گل را در این فصل داشت و رکورد گلسازی که در اختیار کوین دبروینه بود را شکست. همچنین در فصلی که گذشت ۸ گل هم به ثمر رساند.

مهاجم چپ: تیمو ورنر (لایپزیش)
تیمو ورنر برای دوره‌ای طولانی روبرت لواندوفسکی را تحت فشار قرار داد اما در پایان در جدول گلزنان در رده دوم قرار گرفت. او پیش از جدایی و پیوستن به چلسی با ۹۵ گل بهترین گلزن تاریخ لایپزیش شد. ورنر که در این فصل ۲۸ گل برای لایپزیش زد، با عملکردش کار مدیران باشگاه را برای پر کردن جایگاهش سخت کرده است.

مهاجم نوک: روبرت لواندوفسکی (بایرن‌مونیخ)
روبرت لواندوفسکی بهترین رکورد خودش در بوندس‌لیگا را شکست و این فصل ۳۴ گل به ثمر رساند. ستاره لهستانی که بهترین گلزن خارجی تاریخ بوندس‌لیگا هم شده، با گلزنی‌هایش حدود یک‌چهارم امتیازات بایرن‌مونیخ را به حساب این تیم واریز کرد. او تلاش کرد به رکورد ۴۰ گل گرد مولر برسد اما در این راه ناکام شد.

واکنش علی کریمی به انفجار کلینیک سینا اطهر

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-17.png است

https://akhbar-rooz.com/?p=38654 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x