دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

هیراد پیربداقی جهت تحمل حبس احضار شد

هیراد پیربداقی، فعال کارگری طی احضاریه‌ای جهت اجرای حکم شش ماه حبس تعزیری به شعبه یک اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران فراخوانده شد. آقای پیربداقی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این احضاریه که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۹ صادر و به صورت الکترونیک به او ابلاغ شده است، به آقای پیربداقی گفته شده ظرف ۵ روز از زمان ابلاغ خود را به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب معرفی کند.

هیراد پیربداقی در تاریخ ۳ اسفندماه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای پیربداقی به همراه دو فعال کارگری دیگر به نام های رهام یگانه و فرید لطف آبادی در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۸، در پی حضور در تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد، پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت در دادسرای اوین به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی در شعبه ۷ بازپرسی و رهام یگانه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” مورد تفهیم قرار گرفتند و نهایتا مورخ ۵ شهریورماه ۹۸ از زندان اوین آزاد شدند.

هیراد پیربداقی مجددا در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۹۸ برای تحویل گرفتن لوازم شخصی ضبط شده به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کرده و به دستور بازپرس پرونده، قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی وی به قرار وثیقه افزایش پیدا کرد و پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و روز شنبه ۶ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی مورخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸،  در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=29840 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x