جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

واکسن فایزر در مقابله با گونه جدید ویروس کرونا «موثر است»

نتایج پژوهش آزمایشگاهی شرکت داروسازی «فایزر» نشان می‌دهد که واکسن محصول مشترک این شرکت و شرکت «بیون تک» در مقابله با گونه جدید ویروس کرونا که ابتدا در کشورهای بریتانیا و آفریقای جنوب کشف شد، موثر است.

این پژوهش که توسط شرکت «فایزر» و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تگزاس انجام شده و هنوز از سوی مراکز علمی دیگر تایید نشده است نشان می‌دهد که این واکسن قادر است شاخک‌های پروتئینی گونه جدید ویروس کرونا را خنثی کند.

فیل دورمیترز، از پژوهشگران ارشد شرکت داروسازی «فایزر» به خبرگزاری رویترز گفت: «ضریب انتقال این گونه جدید بیشتر است و این نگرانی وجود داشت که ممکن است در برابر پادتن خنثی کننده واکسن مقاوم باشد.»

با توجه به شیوع سریع این گونه جدید در کشورهای مختلف به خصوص بریتانیا که در هفته‌های اخیر شاهد فشار شدیدی بر شبکه بهداشت این کشور بوده نتایج این پژوهش امیدوارکننده اعلام شده است.

این پژوهش روی نمونه خون افرادی که واکسن مشترک «فایزر» و «بیون تک» را تزریق کرده‌اند، انجام شده است. البته یافته‌های آن محدود است چون تاثیر واکسن روی تمامی گونه‌های تغییر شکل یافته ویروس کرونا را بررسی نکرده است.

فیل دورمیتزر افزود اثبات موثر بودن واکسن روی گونه جدید و پانزده گونه تغییر شکل یافته دیگر ویروس که شرکت «فایزر» در گذشته آنها را آزمایش کرده امیدوار کننده است.

او افزود: «تاکنون این واکسن را روی ۱۶ مورد از گونه‌های تغییر شکل یافته ویروس کرونا آزمایش کرده‌ایم و هیچ‌کدام از آنها در مقابل واکسن مقاوم نیستند. این خبر خوبی است.»

او خاطر نشان کرد که گونه دیگری از ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی کشف شده است نیز جای نگرانی دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=100256 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x