جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکسن هایی که به جای اختصاص به نیازمندان، سر از «مجلس مستضعفان» درآورد!

طرح: از شهروند

تصویر رسید منتشر‌شده از تحویل هزارو۵۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا برای نمایندگان مجلس، مثل آب سردی روی سر آنهایی بود که مدت‌هاست منتظر توزیع واکسن آنفلوانزایی بودند که وزارت بهداشت نوید توزیعش در سطح فراوان را داده بود اما با وجود گذشت پنج روز از پاییز هیچ خبری از آن نیست؛ آن‌هم در شرایطی که همه متخصصان از لزوم توزیع هر‌چه‌سریع‌تر واکسن آنفلوانزا بین افراد آسیب‌پذیر در شرایطی که کشور با بحران کرونا درگیر است، سخن می‌گویند.

بعد از ماجرای هدیه دنا‌پلاس قسطی به نمایندگان و حرف‌ و ‌حدیث‌های پس از آن، ‌شاید کسی انتظارش را نداشت که با این توجیه که مجلسی‌ها با مردم در ارتباط هستند و در خطر ابتلا به بیماری، آنها اولویت گرفتن واکسن باشند. آن‌هم مجلسی که ژست و شعار مجلس مستضعفان را دارد و می‌گوید شرایط مردم را درک می‌کند.

به گزارش شرق، از روز پنجشنبه رسیدی در فضای مجازی از شرکت دارویی بهستان‌پخش دست‌به‌دست می‌شد که نشان از آن داشت که هزارو۵۰۰ دوز واکسن در اختیار مجلس قرار گرفته تا ۲۹۰ نماینده مجلس و پرسنل مجلس جزء گروه‌های پرخطر تلقی شوند؛

واکنش‌ها به این خبر تند و انتقادی بود. افشین ۴۰‌ساله و دارای پسری ۹‌ماهه است. او حرف هایی را به «شرق» می‌گوید که حرف خیلی از مردم است:

«ما هیچ انتظاری از دولت نداریم. یعنی یاد گرفته‌ایم از کسی انتظار نداشته باشیم. از بس تمام این سال‌ها محبتی ندیدیم و کسی به وظیفه‌اش عمل نکرد، ما خودمان همیشه کارهایمان را می‌کنیم. سیل می‌آید، مردم خودشان بسیج می‌شوند و می‌سازند، زلزله می‌شود، مردم می‌روند و آواربرداری می‌کنند، کرونا می‌آید، مردم بسیج می‌شوند ماسک برای بیمارستان‌ها می‌گیرند. ماجرای واکسن هم از این قاعده مستثنا نبود. پزشک پسر من یکی از مشهورترین پزشکان کودک کشور است و در تمام این یک سال که از خدا عمر گرفته، زمان واکسن‌هایش، دکتر علاوه بر واکسن‌های معمول واکسن‌های دیگری را از ما طلب می‌کرد که در ایران به کودکان تزریق نمی‌شود. ما هم واکسن‌ها را از ترکیه تهیه می‌کردیم. الان هم من گله‌ای از دولت ندارم، چون اصلا انتظاری از اینها ندارم، ولی چرا دروغ گفتند که واکسن در سطح وسیع وارد می‌شود؟ تا زمانی که بلیت ترکیه ۶۰ میلیون نبود و شرایط رفتن مهیا بود، من می‌رفتم و برای پسرم واکسن می‌گرفتم. گفته‌اند نوزادان در اولویت زدن واکسن هستند اما من به شما اطمینان می‌دهم دروغ می‌گویند، چون نوزادان به دلیل آنکه نباید ویروس یک‌مرتبه وارد بدنشان بشود، نیازمند دو دوز واکسن سه‌ظرفیتی هستند تا هر بار نیمی از واکسن در چند روز به آنها تزریق شود و مابقی آن دور ریخته شود. من می‌خواهم بدانم پسر من که بیماری آسم هم دارد، در اولویت نبود؟ دوست سرطانی ما که کارگر خدماتی است اولویت نبود ولی نمایندگان مجلس اولویت بودند؟ اصلا ما که اولویت اینها را می‌دانیم، چرا نگفتند شما اولویت نیستید که مثل همیشه خودمان مرهم زخممان بشویم؟».

بنابر آخرین خبرها، رسوایی این اقدام تبعیض آمیز به حدی بوده است که مجلس مجبور شده است واکسن های «اهدایی» را پس بفرستد!


https://akhbar-rooz.com/?p=48063 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x