شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکسیناسیون سراسری کرونا در انگلیس نیز آغاز شد

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون کرونا در انگلیس،اولین تزریق به زنی 90 ساله

بعد از شروع واکسیناسیون سراسر کرونا در روسیه، انگلیس نیز از امروز (سه شنبه) طرح سراسری تزریق واکسن کرونا را آغاز کرد و امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

به گزارش ایرنا، یک خانم ۹۰ ساله به نام مارگارت کینان که هفته آینده ۹۱ سالش خواهد شد اولین واکسن کرونا از نوع فایزر – بیون‌تک را ساعت ۶ و ۳۱ دقیقه صبح به وقت محلی در بیمارستان شهرستان کاونتری دریافت کرد. او می‌گوید که این بهترین هدیه تولد در تمام طول عمرش بوده است.

حوالی ساعت ۸ صبح هم یک راهبه مسیحی در بیمارستانی در ایرلند شمالی و کریگ آتکنیز ۴۸ ساله و مضطرب اولین واکسن کرونا را در این مناطق دریافت کردند.

انگلیس نخستین کشور جهان است که با تائید واکسن فایزر بیون‌تک عملیات تزریق آن را آغاز کرده است.

دولت این کشور ۴۰ میلیون واحد از واکسن یادشده را خریداری کرده که در محموله اول ۸۰۰ هزار واحد از آن را دریافت کرده تا ظرف هفته‌های آینده آن را تزریق کند. ۴ میلیون واحد دیگر از همین واکسن هم در راه است که تا پایان ماه دریافت خواهد شد.

دولت در مرحله نخست قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند تا سریع‌تر به زندگی عادی بازگردند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.

بیش از ۷۰ بیمارستان در سراسر انگلیس در اجرای طرح دولت مشارکت دارند.

«مت‌ هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس صبح امروز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی می‌گوید که مسیر پیش‌رو طولانی اما این تنها راه خروج از آن است. او در همین حال از مردم خواست تا پایان طرح واکسیناسیون، مقررات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس رعایت کنند. وزیر بهداشت انگلیس تصریح کرد: این ویروس کشنده است. باید طبق اصول عمل کنیم.

در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس صبح امروز از بیمارستان گایز در لندن سرکشی و بر عملیات تزریق واکسن کرونا به خانم ۸۱ ساله نظارت کرد. او در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد که تزریق این واکسن الزامی نیست اما افراد نباید از دریافت آن بهراسند.

عملیات تزریق واکسن کرونا در انگلیس پس از آن کلید خورد که نهاد ناظر بر محصولات دارویی و بهداشتی این کشور واکسن‌های خریداری شده توسط دولت را تائید کرد. این در حالیست که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا تائید سریع این محلول‌های دارویی را به باد انتقاد گرفت و عنوان کرد که انگلیس دقت لازم را در این زمینه نداشته است.

عملیات واکسیناسیون کرونا در انگلیس در حالی آغاز شده است که ابتلا به این ویروس جان بیش از ۶۱ هزار نفر را در این کشور و ۱.۵ میلیون نفر در سراسر جهان را گرفته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=96547 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x