سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش روزنامه نگاران مستقل به بازداشت و ضرب و شتم کامیار فکور

حمله به تجمع بازنشستگان در تهران؛ یک خبرنگار همچنان در بازداشت است

پاسخگوی برخورد توهین‌آمیز با یک خبرنگار باشید

وزارت کار و دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید پاسخگوی برخورد توهین آمیز با روزنامه‌نگاران و کارگران حاضر در تجمع هفدهم اسفند مقابل وزارت کار و بازنشستگان معترض در تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی باشند.

خبرنگاری در ایران همیشه وضعیت اسفباری داشته؛ از دستمزد اندک و حقیرانه گرفته تا اخراج های دسته جمعی اما امروز نیروهای امنیتی نشان دادند که در اینجا از هر بدی بدتر و اسفبارتر نیز ممکن است.

شاهدان عینی حاضر در تجمع خبر دادند که کامیار فکور خبرنگار شاغل در یکی از خبرگزاری‌ها به گونه‌ای هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته که لباسش پاره شده و با باتوم و چکمه به او حمله شده است. این رفتار خشونت آمیز با بازنشستگان تامین اجتماعی نیز که زمانی طولانی را کارگری کرده و در سه ماه نخست سال و قبل از اجرای همسان‌سازی چیزی در حد ۲ میلیون تومان دریافت می‌کردند و بعد اجرای این قانون نیز مستمری آنها به حداقل دستمزد کارگری نزدیک شد، انجام دادند. این رفتار شرم آور درحالی است که همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد و آقایان در شورایعالی کار زیر بار افزایش دستمزد بیشتر از ۲۰درصد نمی‌روند.

وزیر امنیتی، جناب شریعتمداری شما چند ماه پیش از ترس افزایش اعتراضات خبرنگاران به انجمن جعلی روزنامه‌نگاران استان تهران، فورا ادعا کردید که کمیته‌ای برای رفع مشکلات خبرنگاران از جمله دستمزد تشکیل دادید. اما هرگز کوچکترین قدمی برنداشتید!

چگونه است که در انجام وظیفه خود اهمال می‌ورزید اما در مقابل انتظار سکوت دارید؟ شما پیش از این با این رفتار به ما توهین کردید اما اینبار با رفتار وحشیانه با یک خبرنگار توهین را از حد گذراندید! شما به پدران و مادران ما که سن و سالی دارند توهین کردید. بفرمایید آیا نتیجه جلسات کمیته شما در انجمن جعلی روزنامه‌نگاران همین بود؟ ضرب و شتم خبرنگار؟!

کامیار فکور را بی قید و شرط آزاد کنید.

روزنامه‌نگاران مستقل ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=106700 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x