چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش کارگران نیشکر هفت تپه به صدور احکام دادگاه بر متهمان هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

دادگاه یا بی دادگاه!؟
از بوسیدن دست کارگر تا احکام ظالمانه، فریب و ریا بس است!
به گزارش رسیده امروز اسماعیل بخشی در دادگاه حضور یافته و بدون حضور وکیلش، حکم نماینده کارگران هفت‌تپه به وی ابلاغ شده است.
بر اساس این گزارش احکام دیگر بازداشتی‌های هفت‌تپه نیز به انان ابلاغ شده است. از جمع وکلای پرونده فقط جمال حیدری منش ، وکیل سپیده قلیان در دادگاه حضور داشته است. بر اساس شنیده ها، اسماعیل بخشی به ۱۴ سال که ۷ سال ان اجرایی می شود،
اعضای نشریه گام و سپیده قلیان هر کدام به ۱۸ سال که ۷ سال ان اجرایی می شود ، محمد خنیفر به ۶ سال زندان که ۵ سال ان اجرایی می شود، محکوم شده‌اند و پرونده علی نجاتی هنوز مفتوح مانده است.

در رابطه با رای صادره برای سپیده قلیان حیدری‌منش وکیل این فعال کارگری گفته:
«رای شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در خصوص متهمین پرونده فعالین کارگری و مدنی مرتبط با مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه صادر شد.
مطابق این حکم غیر مستدل و بدون توجه به دفاعیات مطروحه در دادگاه ، موکل اینجانب خانم سپیده قلیان مجموعا به تحمل هجده سال حبس محکوم گردید.
ایشان در خصوص اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به هفت سال حبس،
عضویت ! در گروه گام به هفت سال حبس،
فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال و شش ماه حبس
و نشر اکاذیب به دو سال و شش ماه محکوم شد.
امید که در دادگاه تجدید نظر ، به دفاعیات متهم و وکیل نیز توجه شود.»

مدافعان نظام سرمایه داری بار دیگر ثابت کردند که سرکوب جنبش کارگری در اولویت برنامه آنها قرار دارد و برای خاموش کردن صدای کارگران از هیچ اقدامی فرو گذار نیستند.
احکام صادره تنها گوشه ای از ماهیت قوه قضایی بر علیه کارگران و فعالین کارگری می باشد.
سندیکای کارگران نیشکر هقت‌تپه صدور احکام ظالمانه را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو این احکام می باشد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

کانال مستقل کارگران هفت تپه:

علیه احکام سنگین و وحشیانه علیه اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و حامیان کارگران هفت تپه مبارزه خواهیم کرد!

بر اساس اخبار واصله، دستگاه قضایی بعد از ماه ها آزار و اذیت اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و حامیان کارگران هفت تپه، نهایتا برای شاد کردن دل سرمایه داران و کارفرماها و به هدف سرکوب کارگران، حکم ظالمانه ۱۴ سال حبس برای اسماعیلبخشی و ۶ سال حبس برای محمدخنیفر و ۱۸ سال حبس برای هر کدام از خانم ها سپیدهقلیان، عسلمحمدی و سانازالهیاری و آقایان امیرامیرقلی و امیرحسین محمدی فر صادر کرد.

ابراهیمرئیسی که به هدف سرکوب گسترده کارگران بر سر کار آمده با همراهی دستگاه های امنیتی که همگی وظیفه دفاع از منافع سرمایه داران و کارفرمایان را دارند، در انجام وظیفه ضدکارگری خود سنگ تمام گذاشته اند اما از این واقعیت غافل هستند که مطالبات انباشته شده کارگران را نمیتوان با صدور حکم برای تعدادی کارگر، نادیده گرفت. آتش خشمکارگران در هفتتپه و سایر نقاط کشور هر روز بیش از پیش زبانه میکشد و دور نیست زمانی که کارگران دیگر نیز که در اثر وضعیت معیشتی خانمانسوز و فقر و فلاکت روزانه و ظلم و ستم و سرکوب کارفرمایان و دولت و دستگاه های قضایی و امنیتی هر روزه زیر ستم و ظلم هستند، دست به اعتراضات و اعتصابات سراسری بزنند و تکلیف خود را با اوضاع سیاسی-اقتصادی جاری معین کنند.

ما ضمن محکوم کردن صدور این احکام ستمگرانه و ضد کارگری خواهان اتحاد هر چه بیشتر کارگران برای مقابله با این وضعیت بوده و اعلام میکنیم که قطعا در مقابل این احکام و وضعیت معیشتی مصیبت باری که بر ما تحمیل کرده اند دست به اعتراضات بیشتر و متحدانه تری خواهیم زد.

کانال مستقل کارگران هفت تپه – شنبه – ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

جمعی از کارگران هفت تپه:

خبر اصلی این است: سیستم قضایی-امنیتی حسابی وحشت کرده است! وقت اقدام اساسی و نهایی رسیده است!
پیام از هفت تپه به تمام کارگران و مزدبگیران در ایران و جریانات مدافع کارگران، مردم آزادیخواه و رسانه ها در ایران و جهان!

احکام سنگین صادر شده علیه کارگران هفت تپه و حامیان ما، بیش از هر چیزی، نشاندهنده وحشت سیستم از انفجار اعتراضات کارگری است.
ریاکارها و دروغگوها! بر دست کارگر بوسه میزنند و امان میدهند که کارگر در حضور آنها هرچه میخواهد گله کند تا بعد شرکایشان در دادگاه، کارگران را به حبس محکوم کنند! ریاکاران بیشرف! حنای شما برای ما کارگران رنگی ندارد! بوی وحشت شما مفت خورها تمام مملکت را برداشته است.

احکام صادره علیه همکاران و حامیان ما و احکام صادره علیه شرکت کنندگان در مراسم روز کارگر در تهران، در واقع آخرین دست و پا زدن سیستم قضایی-امنیتی است. میخواهند آخرین تقلا را بکنند بلکه با اعداد بیشتر به عنوان حبس، شاید کارگران بترسند! اما این احکام سنگین، نشانه نیاز شما جیره خواران سرمایه و سرکوب به ایجاد وحشت است؛ نشان دهنده ترس و وحشت و دستپاچگی شما حکومتی هاست. به خوبی میدانید یک دهم این احکام هم اجرا نمیشود زیرا عمر سیستم قضایی و سرکوب، کوتاه تر از این حرف هاست .

دوستان، همکاران و سایر کارگران در نقاط دیگر کشور! فعالان کارگری و جریانات مدافع کارگر!
این سیستم، حسابی ترسیده است. با اتحاد و اعتماد به نفس بیشتر، اعتراضات و اعتصاب ها را گسترش دهیم! اعتراضات علیه احکام صادره و علیه سیستم سرکوب را گسترش دهیم. اکنون که آنها اینهمه وحشت کرده اند، دقیقا وقت اقدام نهایی است!

علیه احکام صادره خواهیم ایستاد و از آن نترسیده ایم! برعکس، ما کارگران هفت تپه عمیقا مفتخریم که تا این درجه، باعث وحشت شما مفت خوران، دزدها، اختلاسگران، استثمار کنندگان و سرکوبگران شده ایم!
ما پیامی که به قصد ایجاد رعب ارسال کردید را دریافت کردیم و آنرا به فاضلاب های شوش و هفت تپه و خوزستان سپردیم! آیا پیام ما به شما به اندازه کافی، صریح و روشن است؟ از این بیشتر بترسید که ما متوجه ترس و وحشت و دستپاچگی شما شده ایم!

مبارزه تا لغو خصوصی سازی در نیشکر هفت تپه و مبارزه تا آزادی دوستانمان و تا درهم شکستن سیستم سرکوب و استثمار!

جمعی از کارگران هفت تپه- شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=2501 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x