پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وثیقه سنگین برای تضمین پناهنده نشدن؛ صعود زنبورها و حذف بانوی پیر

نازک بین: خبرگزاری کیودو ژاپن،خبری را با قید فوری مخابره کرد که دولت ژاپن و کمیته سازماندهی المپیک توکیو قرار است ماه جاری با مقامات کمیته بین المللی المپیک و دو هیات دیگر جلسه‌ای برگزار کرده و تصمیم رسمی را در خصوص تماشاگران خارجی المپیک بگیرند.بنا به گفته مقاماتی که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو شدند، دولت ژاپن به این نتیجه رسیده است که باتوجه به نگرانی‌های مردم ژاپن در خصوص ویروس کرونا و این حقیقت که گونه‌های مسری‌تری از این ویروس در بسیاری از کشورها شناسایی شده است، استقبال از هواداران خارجی در المپیک ممکن نیست.نمایندگان پنج هیات سازماندهی که کمیته بین المللی پارالمپیک و دولت کلان شهر توکیو را نیز شامل می‌شود، در سوم مارس (۱۳ اسفندماه) توافق کردند تا در خصوص تماشاگران خارجی المپیک تا پایان ماه جاری تصمیم گیری کنند.آنها سپس در آوریل در مورد شمار تماشاگرانی که می‌توانند در ورزشگاه ها حاضر شوند، تصمیم گیری خواهند کرد.مراسم افتتاحیه حمل مشعل نیز بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.کمیته سازماندهی ماه گذشته مجموعه ای از اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا را در جریان تور ۱۲۱ روزه حمل مشعل المپیک منتشر کرد.در حالیکه تعویق یک ساله المپیک به افزایش شدید هزینه های برگزاری (دست کم ۱.۶۴ تریلیون ین/۱۵ میلیارد دلار) منجر شده، کمیته سازماندهی انتظار دارد تا حدود ۹۰ میلیارد ین از قِبل بلیت فروشی درآمدزایی داشته باشد.یک هیات دولتی که مامور تدوین اقدامات مرتبط با کووید-۱۹ شده بود، در ماه دسامبر در گزارشی موقت اعلام کرد که تماشاگران خارجی می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و در صورتی که از کشورهایی با موارد نسبتا کم ویروس آمده باشند، از قرنطینه ۱۴ روزه معاف هستند.با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

کمیته بین المللی المپیک انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخت

رویترز گزارش کرد، کمیته بین المللی المپیک روز دوشنبه از به رسمیت شناختن ویکتور پسر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به عنوان رئیس کمیته المپیک این کشور خودداری کرد.با توجه به اینکه پدر و پسر هر دو از حضور در بازی های المپیک در ماه دسامبر منع شده اند، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که انتخاب ویکتور در ۲۶ فوریه برای تصدی سمت عالی کمیته ملی المپیک (NOC) به رسمیت نمی شناسد.ویکتور به عنوان رئیس کمیته المپیک بلاروس جانشین پدر خود شد شد. IOC در بیانیه ای گفت: رهبران قبلی در بلاروس از تبعیض سیاسی محافظت نکرده اند و اکنون انتخاب دیگری صورت گرفته است که مورد قبول ما نیست. هیات اجرایی IOC در جلسه روز دوشنبه خود تصمیم گرفت که انتخاب لوکاشنکو را به عنوان رئیس جدید به رسمیت نشناسد و کلیه اقدامات موقت انجام شده در ماه دسامبر از جمله ممنوعیت سفر این افراد به بازیهای المپیک را تأیید کند. IOCگفته است که ورزشکاران بلاروسی در طی تلاطمات سیاسی اخیر این کشور از تبعیض سیاسی محافظت نشده اند.

بیشتر از آتالانتا موقعیت داشتیم

نوید معصومی-آنتونیو کونته گفت آتالانتا رویکرد خودش را برای این بازی تغییر داده بود و شاید دلیل آن، ترس از اینتر بوده است زیرا شاگردان کونته می دانستند چطور به آنها ضربه بزنند. دیدار دو تیم اینتر و آتلانتا در این هفته سری آ با پیروزی ۱-۰ نراتزوری همراه بود. شاگردان انتونیو کونته با این پیروزی مهم و سخت، توانستند فاصله ۶ امتیازی را در صدر جدول حفظ کنند. کونته پس از بازی در گفتگو با اسکای ایتالیا گفت:

توانستیم فاصله ۶ امتیازی را حفظ کنیم. بعد از رقیبان بازی کردیم و می دانستیم میلان و یووه مقابل ورونا و لاتزیو پیروز و نزدیک تر شده اند. طبیعی است که از اینجا به بعد فشار بیشتر می شود. همچنین باید ذکر کنیم که ما مقابل آتالانتا بازی کردیم؛ تیمی که از تیم های بزرگ امتیاز می گیرد. آتالانتا حریف سرسخت و دشواری است و اگر به خوبی آماده نباشید، بازی را از شما می گیرند. به نظر من آتالانتا نسبت به بازی های قبلی خودش منطقی تر بازی کرد. شاید به این دلیل که می دانست ما راه ضربه زدن به آنها را می دانیم. آنها فیزیکی تر از حد معمول بازی کردند. سه امتیاز مهم مقابل یک تیم عالی کسب کردیم و ما عملا آتالانتا را از کورس اسکودتو خارج کردیم زیرا ۱۳ امتیاز بیشتر از آنها داریم. به نظر من آتالانتا در کنار لیگ قهرمانان برای اسکودتو هم تلاش می کرد.  آتالانتا، گاسپرینی و بازیکنان آنها بسیار شایسته و لایق هستند. آنها بازیکنان باکیفیتی دارند؛ نه فقط در زمین بلکه روی نیمکت هم بازیکنان خوبی دارند. 

گل اشکرینیار تنها شوت در چارچوب اینتر مقابل آتالانتا بود:ما همچنین شانس های خوبی را از دست دادیم. می توانستیم بهتر ضربات آخر را بزنیم. شانس های بزرگی برای گلزنی داشتیم اما آنها را از دست دادیم. آتالانتا در نیمه اول روی ضربه کرنر خطرآفرین شد و ما روی ضربه کرنر گل زدیم اما همچنین چندین شانس گلزنی داشتیم. آنها را گل نکردیم اما شانس های خوبی بودند. بازی بسیار تاکتیکی بود اما تیم هایی که مقابل ما بازی می کنند، همیشه توان بیشتری می گذارند. به نظر من آتالانتا هم امشب روش بازی اش را تغییر داده بود؛ مهم تر از همه، وقتی که صاحب توپ نبودند. آنها خشونت کمتری داشتند و کمی از ما می ترسیدند. اینتر در خط دفاعی منسجم و روان بازی کرد و هندانوویچ چند واکنش خوب داشت:

فراموش نکنیم که ما بهترین خط حمله را داریم و امشب مقابل دومین خط حمله برتر لیگ بازی کردیم. علاوه بر انسجام دفاعی، ما امشب تعادل خوبی در بازی داشتیم. امشب بازیکنان فازهای متفاوت بازی را درک می کردند. در لحظاتی از بازی ما انتخاب می کردیم کدام بخش از زمین، منتظر می ماندیم و بعد حمله می کردیم و بعد تصمیم گرفتیم جلوتر بکشیم و رویکرد خودمان را عوض کنیم. در ترکیب کارهای دفاعی و هجومی خوب بودیم. در ابتدای بازی ما همیشه رو به جلو می رفتیم. آتالانتا هم همینطور است. طبیعتا وقتی جلو می روید، برای حریف مشکل درست می کنید اما آنها هم فضاهای ضدحمله پیدا می کنند و اگر فشار شما را دفع کنند، به دروازه شما یورش می برند. نگرش خشن و محکم ما باعث شد فصل گذشته موفق باشیم: در لیگ دوم شدیم و به فینال لیگ اروپا رسیدیم. اما امسال قدم بعدی پیدا کردن تعادل بود. اگر می خواهید پیروز شوید، باید در عملکرد خود ثبات داشته باشید؛ هم در دفاع و هم در حمله. تکرار می کنم امشب نباید فراموش کنیم مقابل دومین خط حمله برتر لیگ بازی کردیم و فقط دو شانس روی ضربات شروع مجدد به حریف دادیم. ما شانس های کمی داشتیم اما شانس های آتالانتا از ما هم کمتر بود. خبرنگار به کونته گفت: “آیا احساس می کنید اسکودتو در جیب تان است؟” کونته با شوخی جواب داد:اگر جیبم را نگاه کنم، ۴۰ یورو پول می بینم. رفتم بنزین بزنم و ۴۰ یورو در جیبم باقی ماند. 

کونته ادامه داد:ما باید ادامه بدهیم. هنوز دو بازی تا وقفه باقی مانده است. تورینویی که در پایین جدول انگیزه زیادی برای بقا دارد و ساسولویی که برای همه مشکلات زیادی درست می کند. نباید به گذشته فکر کنیم. فردا بچه ها استراحت می کنند، باتری های خودمان را شارژ می کنیم و آماده می شویم. می خواهم آنهایی که کمتر بازی می کنند مانند گالیاردینی، دی آمبروزیو، وسینو، یانگ، کولاروف و رانوکیا را تحسین کنم. زیرا خودشان در فرم خوبی نگه داشته اند. آنها قدرت ما هستند. قدرت واقعی تیم، بازیکنان نیمکت مانند دی آمبروزیو و رانوکیا هستند که در این باشگاه در حال تاریخ سازی هستند. می خواهم به شدت کولاروف را تحسین کنم که برای ما شخصیت، دانایی و تجربه آورد و کمک زیادی به ما کرده است. او در جای مناسب، حرف های خوبی می زند. باید از این بازیکنان قدردانی کنیم. 

لیورپول، تیم اشک و آه و حسرت

فوتبال بدون طرفداران هیچ است و همینطور فوتبال بدون سرگرمی.

در حال حاضر تماشای بازی لیورپول هیچ جذابیتی ندارد. فصل نازیبای آنها افتان‌وخیزان به جلو می‌رود و آنها یکشنبه در آنفیلد باز هم شکست خوردند. این‌بار فولام که در خطر سقوط است در زمین لیورپول پیروز شد. این روزها لیورپول در خانه نتیجه نمی‌گیرد و شکست‌های متوالی را متحمل می‌شود. تیم یورگن کلوپ برای ششمین بازی خانگی پیاپی شکست خورد و افت آنها خیره‌کننده بوده است. آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند اما در سقوط آزاد به‌سر می‌برند. فرم لیگ آنها فاجعه‌بار بوده و پس از کریسمس در ۱۴ بازی تنها سه‌بار پیروز شده‌اند و از ۴۲ امتیاز ممکن تنها ۱۲ امتیاز کسب کرده‌اند. هولناک؛ واقعاً کلمه دیگری برای توصیف وضعیت آنها وجود ندارد. در آنفیلد اوضاع بدتر هم بوده. هشت بازی بدون پیروزی و تنها یک گل در جریان بازی از ۲۷ دسامبر تاکنون. این روزها این جوک را می‌گویند: به فردی که مسئول پخش صدای شادی تماشاگران لیورپول روی تصاویر تلویزیونی است، مرخصی داده‌اند! گاهی شوخی‌های تلخ تمام چیزی است که باقی مانده است. لیگ قهرمانان فصل بعد را فراموش کنید. لیورپول در آن حضور نخواهد یافت. آنها شایسته این سهمیه نیستند. در این شرایط رسیدن به لیگ اروپا هم رویایی جاه‌طلبانه است. با این حال برخی طرفداران به شوخی می‌گویند تیم‌شان توانسته از ۴۰ امتیاز (که می‌گویند برای بقا در لیگ لازم است) عبور کند. ما که تصور می‌کنیم آنها دارند شوخی می‌کنند. یک سال پیش در چنین روزی، لیورپول بورنموث را برد و در صدر جدول، فاصله‌ای ۲۵ امتیازی ایجاد کرد. آنها قدرت برتر لیگ بودند و داشتند برای جشن قهرمانی آماده می‌شدند. اما شش روز بعد همه چیز عوض شد. دکمه توقف زده شد و وقتی دکمه پخش مجدد فیلم را زدند، این‌بار فیلم دیگری پخش شد؛ یک فیلم ترسناک. کلوپ دقیقاً چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ چطور تیمی در قواره لیورپول، تیمی که در سه سال گذشته جایگاه خود را در میان بهترین‌های دنیا تثبیت کرده، به اینجا رسیده است؟ این چطور برای آنها قابل قبول است؟ آنها در حال حاضر بهترین تیم دنیا نیستند. حتی بهترین تیم مرسی‌ساید هم نیستند. صدای خنده طرفداران اورتون را می‌توان در پارک استنلی شنید.

البته که می‌دانیم آنها بداقبال بوده‌اند و هیچ فصلی مانند این فصل نبوده است. بازیکنان مصدوم شده‌اند اما نمی‌توان چنین روندی و چنین عملکردی را نتیجه مصدومیت بازیکنان دانست. مشکلات شاید از زمانی شروع شد که ویرجیل فن‌دایک در گودیسون پارک مصدوم شد اما مشکلات آنها خیلی خیلی عمیق‌تر است. مسأله حالا این است که ریشه مشکلات تا کجا ادامه دارد. این انتظار وجود دارد زمانی که همه بازیکنان در اختیار کلوپ قرار بگیرند، اوضاع تیم به روند عادی برگردد اما بازیکنان کلیدی لیورپول در این فصل دچار مشکل شده‌اند، بازیکنان جایگزین نتوانسته‌اند آماده بمانند و برخی بازیکنان هم دیگر پیر شده‌اند. به این ترتیب چنین فرضی خطرناک است، به‌ویژه با در نظر گرفتن اینکه اگر لیورپول به لیگ قهرمانان نرسد، این موضوع تأثیر بسیاری روی انتقال بازیکنان در تابستان خواهد گذاشت، ضمن آنکه اوضاع مالی باشگاه هم خوب نخواهد بود. البته وقتی طرفداران به ورزشگاه‌ها برگردند اوضاع بهتر خواهد شد. تردیدی نیست که لیورپول بیشتر از بسیاری از تیم‌ها از خالی بودن ورزشگاه‌ها آسیب دیده است. تصادفی نیست که بهترین عملکرد آنها در این فصل در بازی با ولوز رقم خورد؛ جایی که چند هزار طرفدار اجازه حضور در ورزشگاه‌ را یافتند. در حال حاضر لیورپول در لیگ قهرمانان حضور دارد اما اصلاً نمی‌توان به‌راحتی گفت آنها آربی‌لایپزیگ را شکست می‌دهند و به دور بعد راه می‌یابند، هرچند در بازی رفت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شده‌اند. اوضاع تا این حد بد است. بسیاری خوشحالند که بازی «خانگی» لیورپول در بوداپست برگزار خواهد شد، نه در آنفیلد. هرچه باشد، آخرین باری که لیورپول در خانه پیروز شد، رستوران‌ها در انگلیس باز بودند. باید از فولام هم تقدیر کرد که با شایستگی پیروز شد و حالا با این برد، روحیه‌ای قوی برای جنگ بقا پیدا می‌کند. تیم اسکات پارکر با عملکرد فعلی احتمالاً می‌تواند در لیگ برتر بماند. این بازی برای لیورپول دیدار دیگری بود که به‌راحتی می‌شود فراموشش کرد. پرسش‌هایی برای مربی، کادر فنی و بازیکنان تیم مطرح است. پرسش‌هایی که آنها در حال حاضر پاسخی برای‌شان ندارند. این بازی بد بود؛ خیلی بد. لیورپول بی‌صبرانه منتظر پایان لیگ است. زمانی که لیگ دیگر سرگرم‌کننده نباشد، بهتر است هرچه سریع‌تر به پایان برسد و لیگ، مدتی طولانی است که برای لیورپول سرگرم‌کننده نیست.

منبع: سایت گل- نیل جونز

 اخذ ضمانت برای پناهنده نشدن

عاطفه احمدی، پدیده اسکی ایران گفت: چهار سال است نفر اول ایرانم، اما انگار نه انگار که باید توجهی به من شود. برای دوره قبل هم حق من بود به المپیک ۲۰۱۸ بروم اما مسئولان تصمیم گرفتند که یک فرد باتجربه را به این بازی‌ها بفرستند؛ بنابراین فروع عباسی رفت. تیم ملی اسکی بانوان امسال در حالی در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ ایتالیا شرکت کرد که توانست به نتیجه غیرمنتظره‌ای دست پیدا کند. راهیابی عاطفه احمدی، چهره مطرح این روزهای اسکی زنان ایران، به مانش دوم مسابقات مارپیچ بزرگ اتفاق ویژه‌ای بود که برای این تیم رقم خورد. احمدی که رتبه‌دار مارپیچ کوچک است، به‌عنوان اولین زن اسکی‌باز ایرانی توانست در رقابت‌های جهانی به مانش دوم راه پیدا کند. او با زمان سه دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۳۳ صدم‌ثانیه در جایگاه چهل‌وششم پیکارهای ایتالیا قرار گرفت. به این بهانه دقایقی با عاطفه هم‌کلام شدیم تا از اوضاع و احوال این روزهای اسکی کشور بگوید. از داستان جنجالی ممنوع‌الخروجی سمیرا زرگری تا تقابل او و فروغ عباسی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره‌جنوبی و وثیقه میلیاردی برای پناهنده‌نشدن اسکی‌بازان.
راستش نمی‌دانم چه بگویم. تیمی که امسال به رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جهان اعزام شد، چهار نفر از بهترین دخترهای ایران را در اختیار داشت. تیمی که با کمترین امکانات و تنها با یک هفته تمرین در شیراز به ایتالیا اعزام شد. متأسفانه امسال آن‌قدر وضعیت ما برای حضور در رقابت‌های جهانی بد بود که حتی برای تیم ملی آقایان هم یک هفته بیشتر اردو در دیزین برگزار نشد. همیشه روال بر این بود که قبل از مسابقه یک هفته زودتر به اروپا می‌رفتیم تا خودمان را با شرایط برف و آب و هوای میزبان مسابقات تطبیق دهیم. ساعت خوابمان را تنظیم می‌کردیم، اما برای این دوره درست شب مسابقه به ایتالیا رسیدیم. ایتالیا هم یکی از سخت‌ترین و فنی‌ترین پیست‌های جهان را دارد و با توجه به این موضوع، قرارگرفتن در این موقعیت فشار زیادی به همه وارد کرد. درست است که اسکی‌بازان ایران در سطح جهان مدال‌آور نیستند اما حداقلش این بود اگر تدارک بهتری برای ما دیده می‌شد می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. من آن‌قدر از لحاظ روحی به‌هم‌ریخته بودم که اولش از عملکردم اصلا راضی نبودم؛ اما یکی، دو روز که گذشت بعد تازه فهمیدم که چه کار کرده‌ام. الان که درست فکر می‌کنم می‌بینم واقعا کار بزرگی کرده‌ام.

دلیل اینکه زودتر به ایتالیا اعزام نشدید چه بود؟
گفتند به‌خاطر کرونا و محدودیت‌هایش شرایط مهیا نشده، اما وقتی به ایتالیا رسیدیم دیدیم که همه کشورها یک هفته است که آنجا هستند و دارند تمرین می‌کنند. متأسفانه ما داریم با شرایط نابرابر با اسکی دنیا رقابت می‌کنیم. دستگاه‌های بالابری که کشورهای اروپایی دارند ۱۰ برابر از دستگاه‌هایی که در ایران است مجهزتر و به‌روزتر است، به ‌لحاظ مربی، حقوق، مزایا و تجهیزات که دیگر هیچ. برفی که ما در ایران داریم برف طبیعی و نرم است. ما اصلا در ایران پیست یخی نداریم. این در حالی است که در تمام کشورها پیست یخی دارند یا با دستگاه‌های برف‌کوب و فشار آب پیست مصنوعی می‌سازند. فدراسیون اسکی حتی یک پیست اختصاصی برای ملی‌پوشانش هم ندارد.

گرانی ارز و یورو، هم آن‌قدر عرصه را بر ما تنگ کرده که ما نمی‌توانیم با هزینه شخصی برویم در اروپا تمرین کنیم. تا پیش از این ارز خیلی نرخش بالا نبود و سفرها و اعزام‌های تیم‌های ملی اسکی نصف بود، با این اوضاعی که الان به وجود آمده، همین نصف هم به صفر رسیده است. من هر کاری کردم که بتوانم چند روزی خودم شخصا بروم در یک کشور دیگری اسکی کنم، نتوانستم. چون از عهده تأمین هزینه‌ها برنمی‌آمدم.

این‌طور که گفته می‌شود ملی‌پوشان برای تمرین‌کردن در پیست اسکی دربندسر و دیزین هم باید بلیت بخرند و پول بدهند؟
بله همین‌طور است. این دو پیست دست بخش خصوصی است و مدیریت آن را هم یک نفر بر عهده دارد. چون در مالکیت فدراسیون نیست، ما باید برای هر بار تمرین مثل سایر افراد بلیت بخریم. جالب اینجاست که به بومی‌های دربندسر و دیزین نرخ بلیت ۶۰ هزار تومانی می‌دهند اما من چون بومی آنجا نیستم باید ۲۵۰ هزار تومان بدهم.

فروغ عباسی، هم‌تیمی شما به‌خاطر همین مسئله و البته سایر کم‌توجهی‌ها خداحافظی‌اش را از این تیم اعلام کرد!
اگر این‌طور پیش برود، همه خداحافظی می‌کنند. چرا یک ورزشکاری که در سطح حرفه‌ای کار می‌کند، برای تیم ملی کشورش مسابقه می‌دهد، باید از او پول بگیرند. اسکی‌بازان برای اینکه منبع درآمد داشته باشند مجبورند در کنار تمریناتشان، شاگرد بگیرند تا اموراتشان بگذرد. آخر در کشتی هم که ورزش اول مملکت ماست شرایط به همین منوال است. طرف نفر اول نوجوانان دنیاست اما دارد کنار خیابان دست‌فروشی می‌کند.

از همه بدتر ضمانت‌نامه و چک و سفته‌هایی است که فدراسیون اسکی برای ملی‌پوشان تعیین کرده؟
بله همین‌طور است. اسم ما ملی‌پوش است اما باید ضمانت بدهیم که داریم برای تیم ملی کشورمان مسابقه می‌دهیم. فدراسیون یک‌سری تجهیزات به ما داده و از ما تعهدنامه گرفته تا زمانی که برای تیم ملی مسابقه می‌دهیم می‌توانیم از آنها استفاده کنیم؛ در غیر این صورت باید آنها را پس بدهیم. من می‌خواهم بدانم به‌عنوان یک ورزشکار ملی این حقمان نیست که فدراسیون وسیله اختصاصی به ما بدهد. یک ضمانت‌نامه دومیلیاردی هم از ما گرفته‌اند برای اینکه وقتی سفر رفتیم در خارج نمانیم و پناهنده نشویم.

داستان ممنوع‌الخروجی سمیرا زرگری، سرمربی تیم هم که شوک بدی به همه شما وارد کرد.؟
بله متأسفانه ما چهار سال با خانم زرگری تمرین کردیم و به ایشان عادت داشتیم، اما یکباره زمان اعزام خبر رسید که همسر ایشان به دلیل اختلافات خانوادگی او را ممنوع‌الخروج کرده و نمی‌تواند با تیم به ایتالیا بیاید. خانم زرگری ارتباط‌های خوبی با تیم‌های خارجی داشتند، نبود ایشان کنار تیم واقعا ضربه بدی به ما زد. در نهایت کوچینگ تیم را به آقای باقر کلهر، سرمربی تیم مردان دادند.

خبر دارید که مشکل سمیرا زرگری حل شده یا نه؟
نه، هنوز حل نشده است.

به نظرتان مسئولان ورزش نباید در این زمینه پیش‌قدم شوند و چاره‌ای برای بحث ممنوع‌الخروجی زنان متأهل ورزشی پیدا کنند. به‌هرحال اینجا دیگر بحث ملی مطرح است و بحث شخصی و خانودگی نیست؟
به نظر من بحث ممنوع‌الخروجی موضوعی دوطرفه است. درست است که جامعه ما مردسالار است و همه حق را به مرد می‌دهند، اما من معتقدم که مسئولان باید مشکل ممنوع‌الخروجی آقایان را هم به‌خاطر مهریه حل کنند تا در ازای آن ممنوع‌الخروجی زنان هم حل شود.
فعلا که در رقابت‌های لیگ مشغول هستم و بعد از آن هم باید برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین برنامه‌ریزی کنم که هنوز هیچ برنامه‌ای برای من در نظر نگرفته‌اند. همه کشورها در فاصله چهارساله هر المپیک روی نیروها و ورزشکاران جوانشان سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما در مورد من که این اتفاق هنوز نیفتاده است. چهار سال است نفر اول ایرانم، اما انگار نه انگار که باید توجهی به من شود. برای دوره قبل هم حق من بود به المپیک ۲۰۱۸ بروم اما مسئولان تصمیم گرفتند که یک فرد باتجربه را به این بازی‌ها بفرستند؛ بنابراین فروع عباسی رفت. آن موقع من از ۱۱ مسابقه‌ای که دادم ۹ تا را اول شدم، یکی را دوم و یکی را هم اوت کردم.

من چهار سال پیش ۱۶ سالم بود و گفتند چرا باید یک بچه به المپیک برود. این در حالی است که من از آن سال تا به الان نفر اول ایرانم. من اما ثابت کردم که همین بچه می‌تواند در میادین بزرگ‌تر بدرخشد. شانس برای حضور در المپیک به ۸۰ درصد رسیده اما تا یک سال آینده هیچ برنامه‌ای ندارم. متأسفانه هیچ انسجامی وجود ندارد. مربیان مدام عوض می‌شوند. خانم میترا کلهر سرمربی تیم جوانان می‌شوند حاشیه درست می‌کنند و من را هم قاطی حاشیه‌هایشان می‌کنند. اینکه چه کسی سرمربی باشد برای من مهم نیست، برای من مهم آرامش است. امیدوارم که این وسط پاسوز نشوم.

منبع: روزنامه شرق

داور متهم به نژاد پرستی محروم شد

بر اساس تصمیم یوفا، سباستین کولچسکو کمک داور جنجالی دیدار هشتم دسامبر پاری سن ژرمن فرانسه و باشاک شهیر ترکیه تا انتهای فصل جاری اجازه قضاوت در مسابقات فوتبال را نخواهد داشت.کمک داور رومانیایی در جریان دیدار یاد شده که ماه دسامبر گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد وقتی که قصد داشت تخلفی از سوی یک عضو سیه‌چهره کادر فنی تیم باشاک شهیر را به داور اول منتقل کند از واژه نژادپرستانه «نیگر(کاکاسیاه)» استفاده کرده بود.بازیکنان دو تیم به نشانه اعتراض به رفتار نژادپرستانه داور چهارم زمین مسابقه را ترک کردند و این مسابقه یک روز بعد در پارک دو پرنس، ورزشگاه اختصاصی تیم پاری سن ژرمن با زانون زدن اعضای دو تیم به نشانه مخالفت با نژادپرستی از سر گرفته شد.در بیانیه یوفا آمده است که آقای کولچسکو به دلیل «رفتار نامناسب» نسبت به آشیل وِبو، کمک مربی کامرونی تیم باشاک شهیر که نسبت به استفاده داور چهارم از واژه نگرو ابراز انزجار کرده بود، مجازات شده است.اتحادیه فوتبال اروپا همچنین اوکتاوین سووره، دیگر کمک داور رومانیایی دیدار جنجالی هشتم دسامبر میان پاری سن ژرمن و باشاک شهیر را به دلیل رفتار نامناسب توبیخ کرده است.احکام جدید یوفا در حالی صادر شده که کمیته‌ای تحت نظارت اتحادیه فوتبال اروپا یازدهم فوریه در پایان تحقیقات خود به این نتیجه رسیده بود که داور چهارم این دیدار از الفاظی با ماهیت نژادپرستانه استفاده نکرده است.کمیته انضباطی اتحادیه اروپا به این حال داور رومانیایی را به دلیل «رفتار نامناسب» مجازات کرده است. در بیانیه یوفا همچنین یک جلسه محرومیت برای کمک مربی کامرونی تیم باشاک شهیر به دلیل «رفتار غیرورزشی» در نظر گرفته شده است.

صعود زنبورها و حذف یونتووس

دورتموند۲ سویا ۲

یونتووس ۳ پورتو۲

یونتووس میزبان پورتو بود. در یک بازی انتقادی و بسیار ضعیف مغلوب میهمان خود پورتو شد. تیم میهمان در دقیقه ۵۶ با اخراج بازیکن اش ده نفره شده و یک بازی عالی و با طراوت نمایش داد. بعد از پیروزی دو بر یک و تکرار نتیجه بازی برگشت، بازی به به وقتهای اضافی کشیده شد که سهم هر تیم یک گل بود .ولی با توجه به قانون گلزده در خانه حریف و با وجود اینکه پورتو ۳ بر ۲ مغلوب شد، اما به مرحله بعد صعود کرد و یونتووس حذف شد. در دیدار همزمان نیز، دورتموند با درخشش دوباره ستاره نروژی خود موفق شد در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت از سد سه‌ویا گذشته و به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. تیم‌های دورتموند آلمان و سه‌ویا اسپانیا سه‌شنبه شب در چارچوب دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه «سیگنال ایدونا پارک» به مصاف هم رفتند که زنبورهای آلمانی با نتیجه ۲ بر ۲ به تساوی رسیدند و در مجموع با حساب پنج بر چهار برنده شده و به مرحله یک چهارم راه پیدا کردند.مانند دیدار رفت، ستاره این بازی هم ارلینگ هالند نروژی بود. ستاره جوان دورتموند همانند دیدار رفت ۲ گل زد. او ابتدا در دقیقه ۳۵ روی پاس مارکو رویس تیمش را پیش انداخت و سپس در دقیقه ۵۴ از روی نقطه پنالتی دبل کرد. البته گل دوم او حواشی زیادی داشت. پنالتی با تصمیم var گرفته شد و سپس در مرحله نخست پنالتی هالند به وسیله یاسین بونو مهار شد اما مجددا var تصمیم به تکرار گرفت. هالند در این بین با گلر مراکشی سه‌ویا درگیر شد و پس از اینکه پنالتی دومش را گل کرد به سمت بونو خوشحالی کرد و کارت زرد گرفت.در ادامه سه‌ویا برای جبران پیش آمد و موفق شد در دقیقه ۶۸ با پنالتی یوسف النصیری فاصله را کم کند. این بازیکن در دقیقه ۹۶ گل دوم خودش و تیمش را هم زد اما این برای بازگشت شاگردان یولن لوپتگی کافی نبود و زمان اجازه تکمیل شدن کامبک را نداد. دورتموند بعد از برد سه بر ۲ در اسپانیا، این بار با نتیجه ۲ بر ۲ به تساوی رسید ولی با برد پنج بر چهار در مجموع راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه‌ شنبه شب با برگزاری دو دیدار ادامه خواهد یافت. در یکی از دیدارهای پاری سن ژرمن باید از برتری ۴ بر یک در زمین حریف دفاع کند. 

پاری سن ژرمن – بارسلونا 

 پاری سن ژرمن بعد از برتری ۴ بر یک در زمین حریف باید در خانه پذیرای بارسلونا باشد. پاریس در ۲۲ بازی اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان حداقل یک گل را در دیدارهای خود به ثمر رسانده است و در مجموع ۶۱ گل در این دیدارها به ثمر رسانده است. آخرین تیمی که توانست در پارک د پرنس دروازه خود را بسته نگه دارد، رئال مادرید در اکتبر ۲۰۱۵ بود که برابر پاریس به تساوی بدون گل رسید. 

تمرین نیمار پیش از این دیدار برابر بارسلونا باعث شده خیلی‌ها نسبت به حضور او مقابل بارسلونا امیدوار باشند. شاگردان مائوریسیو پوچتینو که با ۲ امتیاز کمتر از لیل در رده دوم جدول رده بندی لیگ فوتبال فرانسه قرار دارند، این هفته برست را در جام حذفی با ۳ گل شکست دادند.در طرف دیگر بارسلونا با برتری ۳ بر صفر برابر سویا به فینال کوپا دل ری راه یافت و در لالیگا نیز با دو گل اوساسونا را شکست داد.

لیورپول – لایپزیگ 

لیورپول بحران زده نیز باید در وشکاش آرنای مجارستان دیدار برگشت خود را برابر لایپزیگ برگزار کند. برد قاطعانه هفته جاری مقابل فرایبورگ در بوندسلیگا، مسئولان لایپزیگ را به جدال برگشت خوش بین کرد. اکنون این تیم در رده دوم جدول رده بندی بوندسلیگا قرار دارد.وضعیت لیورپول اما بسیار وخیم است و همین امر باعث شده تا تیم آلمانی نسبت به تغییر نتیجه امیدوار باشد. لیورپول روز یکشنبه ششمین شکست خانگی متوالی خود را در لیگ برتر انگلیس متحمل شد که باعث شد این تیم در بحران قرار گیرد. 

https://akhbar-rooz.com/?p=106620 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x