پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وحشت از انفجار جامعه!- نسان نودینیان

Profilbild

در این مدت سه نفر از اعضای هیئت حاکمه رژیم فاشیستی اسلامی روحانی،  سعید نمکی و مکارم شیرازی درباره وضعیت معیشتی، گرانی و شورش تهیدستان و مردم صحبت  کرده اند.

سعید  نمکی با هشدار درباره مشکلات شدید معیشتی مردم گفته “گزارش‌های امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند جدی است.” هشدار! سعید نمکی در اوایل تیرماه با شروع موج دوم ویروس مرگبار کرونا داده شده است. سه‌شنبه ۱۷ تیر ماه  ۲۰۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

و حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفته است که “راحت‌ترین کار این است که همه‌چیز بسته شود اما بعدش هم مردم از گرسنگی و فقر و بیکاری به خیابان خواهند آمد”. و البته یک ماه قبل روحانی وحشت از بخیابان آمدن چندین میلیون مردم بقول او گرسنه  را به دولت گوشزد  کرد. و مکارم شیرازی گفته؛ «در این ایام، بسیاری از مردم نسبت به گرانی روزافزون کالاها که برخی چندین برابر شده است، به شدت اعتراض دارند. دیگر، اجاره مسکن، خرید جهیزیه و مایحتاج زندگی جز با وام‌های سنگین ممکن نیست.»

هیچکس تردید ندارد که حکومت و اقتصاد سرمایه داری(نظام فاسد،  نظام دزد سالار، اختلاس گر، غارت و چپاولگر ) در ایران دچار یک بحران عمیق است و جامعه ایران در آستانه تحولات سیاسی تعیین کننده ای قرار گرفته است. روحانی و سعید نمکی و خامنه ای و مکارم شیرازی برای هزارمین بار صدای اعتراض  میلیونها نفر  ناراضی و متنفر از حکومت اسلامی را شنیده اند. در این روزها صدای نارضایتی ها شعله ورتر شده. مردم از دست بیکاری و گرانی و فقر به زمین و آسمان چنگ میندارند. در هنگام صحبت با میدیا و رسانه ها صدای اعتراض و تنفر آنها از وضع موجود هر بیننده و مجری و شنونده ای  را میخکوب میکند. کسی یارای جواب های ماستمالی شده و دروغ را ندارد!

شکاف عمیقی ایجاد شده، که جز با قیام و شورش و اعتراضات خیابانی جواب دیگری محتمل نیست! وحوش اسلامی روحانی، سعید نمکی و مکارم شیرازی با صدای اعتراضات راددیکال توده مردم برخود لرزیده اند. واقعا لرزه بر اندامشان افتاده است. اینها دی ماه ٩۶، آبان و دی ماه ٩٨ را تجربه کرده اند.

خشم مردم بر بستر اعتراضات و اعتصابات و تجمعات کارگران و مردم علیه گرانی،  بیکاری،  فساد و حقوقهای نجومی  شعله ور شده است!

موج دوم کرونا همزمان است با اعتراضات کوبنده کارگران و نارضایتی های علنی و آشکارا ضد حکومت اسلامی. هشدارهای چندباره روحانی، مکارم شیرازی و سعید نمکی و وحشت از طغیان و قیام مردم به  کابوس هر روزه حکومت اسلامی تبدیل شده است. 

حکومت اسلامی هم اکنون فشار اعتراضات مزدبگیران جامعه را بشدت بر پیکر خود احساس میکند.

دیر یا زود جدال سیاسی و اعتراضی ــ  اجتماعی در ایران اوج تازه ای خواهد گرفت. احزاب و نیروهای بورژوازی، چه در داخل حکومت اسلامی و چه در خارج آن دارند خود را برای زورآزمائی های نهائی آماده میکنند.

در اعتراضات آبان و دی ماه ٩٨ کارگران و مردم یک فاز جلوتر از دی ماه ٩۶ اعتراضات و نارضایتی ها را تجربه کردند. شعار نه به گرانی و فساد به شعار «نابود باد حکومت اسلامی» تبدیل شد. مردم در کف خیابانها نه محکم به حکومت اسلامی را اعلام کردند. به مراکز افتصادی و ستادهای قدرت نظامی حکومت اسلامی حمله کردند. بانک و تعدادی از پاسگاه های نظامی را به آتش کشیدند. مردم آشکارا فراخوان بشرکت در تجمعات را میداند.

وحشت حکومت اسلامی   از قیام مردم و کارگران به واقعیتی گرم و کوبنده تبدیل شده است. خشم و طغیان مردم در خیابانها شعله ور میشود(محتملترین شرایط شورش توده ای و پیوستن کارگران مراکز تولیدی و دانشجویان به اعتراضات خیابانی و سراسری است).

اینبار ما باید تضمین کنیم که  محلات و شوراهای اعتراضی محلات و شهرها را سریع و فوری بدست میگیریم. فرماندهی در محلات برای هدایت اعتصابات سیاسی و تجمعات توده ای در شهرها، کنترل مراکز قدرت و تقسیم مایحتاج مردم توسط شوراهای محلات و شهرها، تحت کنترل گرفتن بیمارستان و مراکز درمانی و ایجاد شوراهای اداره حاکمیت توده ای فوری ترین اقدامات ما است.

شرایط کنونی و شکاف عمیق با نارضایتی های رادیکال قابل دوام نیست. قابل تحمل نیست. حکومت اسلامی سرنگون میشود. باید آماده بود! و زندگی با تحقق بندهای دنیای بهتر را ساخت!

نسان نودینیان

٢۴ تیر ١٣٩٩

١۴ ژوئیه  ٢٠٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=40203 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x