پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وزارت بهداشت خواستار بازگشت محدودیت ها در سطح کشور شد

اپيدمی کرونا در کشور رو به افزايش است و وزارت بهداشت درخواست کرده است، محدوديت ها و سخت گيری های اجتماعی برای رعايت اصول بهداشتی به صورت هوشمند برگردد. طبق آمار رسمی موارد مرگ ناشی از کرونا که در هفته های گذشته به زیر ۵۰ نفر در روز رسیده بود در چند روز گذشته دوباره سه رقمی شده و موارد ابتلا نیز به بالای ۲۵۰۰ تا سه هزار نفر رسیده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی کرونا رو به افزایش است و درخواست وزارت بهداشت این است که محدودیت‌ها و سختگیری‌های اجتماعی برای رعایت اصول بهداشتی به صورت هوشمند برگردد.

علی اکبر حق دوست افزود: در سطح کشور افزایش موارد ابتلا به کرونا و بیماری کووید ۱۹ را داریم البته هنوز میزان مرگ و میر خیلی زیاد نشده و امیدواریم مرگ و میر این بیماری زیاد نشود، علت افزایش تعداد مبتلایان کرونا نیز بخشی به علت افزایش تست و بخشی نیز به علت کاهش محدودیت هاست.

وی گفت: باید برای بازگشت محدودیت ها تصمیم عاجل و جدی گرفته شود. حتما باید به گونه ای تصمیم گیری شود که مردم بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند حتی اگر قرار باشد نوعی آزادسازی اجرا شود باید به گونه ای باشد که مردم اصول فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا افزود: نگرانی برای این است که متاسفانه وضعیت اپیدمی این بیماری برای مردم عادی شده است و بخش زیادی از مردم اصول بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری را را رعایت نمی کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت به طور رسمی خواسته است که به خصوص در جاهایی که میزان شیوع و آلودگی کرونا بیشتر است، محدودیت های کنترل شده بیشتری اعمال شود، البته نه به شدت شرایط قبلی و شبیه قرنطینه اما درخواست وزارت بهداشت این است که محدودیت های هوشمند به گونه جدی تری در شهرهای آلوده تر اجرا شود که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد: میزان رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مرتبط با کرونا از سوی مردم و در اصناف و اماکن عمومی از حدود ۸۰ درصد به ۱۰ تا ۲۰ درصد و در تهران به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است. چه لزومی دارد مردم در این شرایط به پاساژگردی بروند.

وی گفت: ما هنوز در موج اول اپیدمی کرونا هستیم. موارد مختلفی از اپیدمی بیماری های واگیر در کشورها وجود دارد که درست زمانی که فکر می کنیم موج اول بیماری تمام شده، موج دوم یا حتی سوم یک بیماری به وجود آمده و موارد ابتلا به مرگ به مراتب بیشتر از موج اول داشته است بنابراین تا زمان دستیابی به واکسن موثر برای کرونا که احتمالش خیلی بالا نیست، باید اصول فاصله گذاری و بهداشتی از جمله ماسک زدن در اماکن عمومی را جدی بگیریم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز گفته است: وضعیت اپیدمی کرونا در کشور به هیچ وجه عادی نیست و اگر مردم رعایت نکنند، ویروس کرونا می تواند دقیقه ۹۰ گل بزند و ما را شکست دهد.

طبق آمار رسمی روزانه وزارت بهداشت، موارد مرگ کرونا که در هفته های گذشته به زیر ۵۰ نفر در روز رسیده بود در چند روز گذشته دوباره سه رقمی شده است، موارد ابتلا نیز به بالای ۲۵۰۰ تا سه هزار نفر رسیده است. وزارت بهداشت متعقد است، بخشی از افزایش آمار مبتلایان به علت افزایش تست از افراد مشکوک و اطرافیان آنان است. تعداد تست کرونا در کشور اکنون به روزانه حدود ۲۵ هزار مورد در روز رسیده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=36155 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x