شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزارت خارجه آمریکا: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با تاکید براینکه «سیاست بنیادین بایدن این است که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند»، گفت: ایالات متحده به دنبال یک توافق قوی‌تر با ایران است

پرایس در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود گفت: «برای ما قابل قبول نیست که ایران به سلاح هسته‌ای مجهز شود. ما به دنبال یک رویکرد دیپلماتیک هستیم تا مطمئن شویم ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که با توجه به احتمال بالای پیروزی یک دولت تندرو در انتخابات ۱۴۰۰، برنامه دولت بایدن در برخورد با برنامه هسته‌ای ایران چیست گفت: سیاست بنیادین بایدن این است که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و این سیاست فارغ از تغییر بازیگران میدان ادامه می‌یابد.»

پرایس با تکرار موضع دولت بایدن در مورد توافق هسته‌ای ایران گفت: «اگر ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بازگردد، ما نیز چنین خواهیم کرد. ما به دنبال بیشتر کردن و قوی‌تر کردن مفاد آن توافق هستیم تا از آن به عنوان سکویی برای مذاکره در مورد توافق‌های بعدی و رسیدگی به سایر حوزه‌های فعالیت‌های مخرب ایران استفاده کنیم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در گزارشی محرمانه به اعضایش اعلام کرده ایران‌ برخلاف توافق هسته‌ای، تولید اورانیوم فلزی را آغاز و بر این اساس، مقدار اندکی از این ماده را پس از نصب تجهیزات جدید در سایت نطنز تولید کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی طی ماه‌های گذشته هشدار داده‌اند که در صورت عدم لغو تحریم‌ها توسط آمریکا در بازه زمانی مورد نظر، بر اساس مصوبه اخیر مجلس اجرای پروتکل الحاقی متوقف می‌شود. تهران پیشتر هم سطح غنی‌سازی خود را به ۲۰ درصد رسانده بود.

این در حالی است که در آمریکا جو بایدن در مصاحبه اخیرش در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تحریم‌ها را برای بازگشت ایران به برجام لغو خواهد کرد،‌ پاسخ منفی داده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=103929 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x