جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وزیر خارجه آمریکا: موشک، هواپیمای اوکراین را سرنگون کرده است

مایک پمپئو در یک نشست خبری گفت: “باور داریم که یک موشک ایرانی هواپیمای اوکراین را ساقط کرده است”.وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا افزود: “ما با رئیس جمهوری اوکراین و وزیر خارجه کانادا گفت‌وگو کرده‌ایم. و در پی تحقیق شفاف هستیم.” پمپئو تاکید کرد که در این رابطه آمریکا “اقدامات ضروری را انجام می‌دهد”.

دبیرکل ناتو “احتمال” سرنگون کردن هواپیمای اوکراین از سوی ایران را تائید کرد. دبیرکل ناتو می‌گوید که احتمال دارد هواپیمای مسافربری اوکراین روز چهارشنبه به واسطه پدافند هوایی ایران ساقط شده باشد. ینس استولنبرگ گفته “این مهم است که همه احتمالات را در نظر بگیریم”. دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای نشست فوق‌العاده وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل است.

شرکت بوئینگ اعلام کرد که در حال همکاری با ستاد ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا و اداره هوانوردی فدرال این کشور برای تحقیق درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران است.

هلند هم از ‘احتمال’ اصابت موشک به هواپیمای اوکراین خبر داد. وزیر دفاع هلند گفته براساس اطلاعات به‌دست آمده از سرویس اطلاعاتی این کشور هواپیمای خطوط هوایی اوکراین احتمالا براثر اصابت موشک دچار سانحه شده است.پیش‌تر مقامات کانادا، بریتانیا و استرالیا سقوط این هواپیما را در نتیجه اصابت موشک دانسته بودند.وزیر دفاع هلند جزییات بیشتری در این باره ارائه نکرده است. در جریان سقوط این هواپیمای مسافربری همه ۱۷۶ مسافر و خدمه آن کشته شدند.

وزیر خارجه آلمان هم گفته است ایران نباید دلایل سقوط هواپیمای اوکراین در نزدیکی تهران را “زیر فرش بزند”. هایکو ماس همچنین گفته که این کار سبب می‌شود تا “فضای بی‌اعتمادی در منطقه و فراتر از آن وخیم‌تر شود”.

https://akhbar-rooz.com/?p=17519 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x