پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وستهام ۵ گل زد، اما ۳بر ۳ مساوی کرد؛جام جهانی فوتبال هر دو سال یک بار

نازک بین- جیانی اینفانتینو در مورد این که پیکارهای جام جهانی فوتبال و یورو به جای ، هر دو سال یک بار برگزار شوند، نظر جالبی ارائه کرد.به گزارش شبکه مچ، بعد از آنکه آرسن ونگر، سرمربی اسطوره ای باشگاه آرسنال و یکی از مدیران کنونی فیفا، ایده برگزاری جام جهانی و جام ملت ها را برای هر دو سال یکبار مطرح کرد، اینفانتینو از این موضوع به نحوی استقبال کرد.رئیس فدراسیون جهانی گفت:ما باید آغوش  بازی برای همه و همه تفکرات و پیشنهادات به همراه طرح ها داشته باشیم.وی افزود:آرسن ونگر نه تنها یک مربی موفق و درخشان است بلکه استاد فوتبال نیز محسوب می شود. ما از این پس در مورد تقویم بحث و تبادل نظر خواهیم کرد. زیرا در ماه آینده باید تصمیم بگیریم. هرچه زودتر هم بهتر است. آنوقت می توانیم بهتر برای آینده برنامه ریزی کنیم.ونگر اکنون مدیر بخش برنامه توسعه جهانی فوتبال است.

هزینه ۲۱ درصد بلیت‌های فروخته شده پارالمپیک پس داده شد

کمیته برگزاری بازی‌های توکیو ۲۱ درصد هزینه بلیت‌های فروخته شده بازی‌های پارالمپیک را پرداخت کرد.براساس گزارش کیودو نیوز، از ۹۷۰ هزار بلیت فروخته شده برای بازی‌های پارالمپیک، ۲۰۰ هزار خریدار تقاضای وجه داشتند.کمیته برگزاری بازی‌های توکیو به دلیل تعویق یکساله بازی‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا، فرصت بازپرداخت بلیت‌ها را فراهم کرده است.پنجره ثبت‌نام برای بازگرداندن هزینه بلیت پارالمپیک اول تا ۲۱ دسامبر (۱۱ آذر تا اول دی) بود.سخنگوی توکیو ۲۰۲۰ درباره بازگرداندن هزینه‌های این تعداد بلیت فروخته شده گفت: این تاییدیه‌ای است مبنی بر اینکه اکثر مردم منتظر برگزاری بازی‌ها هستند. آماده‌سازی ما برای بازی‌های ایمن در حال پیشرفت است.برای بازی‌های المپیک، هزینه ۱۸ درصد بلیت‌های فروخته شده پس داده شد.

غم و اندوه بانوی پیر

یوونتوس در برابر تیم بنه‌ونتو در حالی شکست خورد که این تیم در سه ماه اخیر هیچ بردی را به دست نیاورده بود. هفته بیست و هشتم رقابت‌های سری آ ایتالیا انجام سه دیدار پیگیری شد که در مهمترین بازی یوونتوس به میهمان خود بنه‌ونتو باخت.شاگردان آندره‌آ پیرلو به تیمی باختند که در ۱۱ بازی اخیر خود در سری آ بردی نداشت و آخرین پیروزی‌اش به حدود سه ماه قبل برمی‌گشت.تک گل بازی در دقیقه ۶۹ توسط آدولفو گایچ زده شد. یووه با این باخت با ۵۵ امتیاز در رده سوم باقی ماند و فرصت صعود به رده دوم را از دست داد. فاصله با صدر جدول هم به ۱۰ امتیاز رسید. در سوی مقابل شاگردان پیپیو اینزاگی با این برد ارزشمند ۲۹ امتیازی شدند و در رده شانزدهم قرار گرفتند.در دیگر بازی حساس امروز، لاتزیو با تک گل آدام ماروسیج در دقیقه ۳۷ از سد میزبان خود اودینزه گذشت. با این نتیجه شاگردان سیمونه اینزاگی با ۴۹ امتیاز در رده هفتم ایستادند و اودینزه با ۳۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.سامپدوریا نیز با تک گل آنتونیو کاندروا در دقیقه ۲۵ از سد میهمان خود تورینو عبور کرد و با ۳۵ امتیاز، رتبه دهم را به خود اختصاص داد. تورینو نیز با ۲۳ امتیاز در رده هفدهم قرار گرفت تا همچنان خطر سقوط را حس کند.

صعود چلسی

مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلیس موسوم به FA CUP با دیدار ۲ تیم چلسی و شفیلد یونایتد از ساعت ۱۷ به وقت تهران در ورزشگاه استمفورد بریج پیگیری شد که تیم میزبان با ۲ گل به برتری رسید.شاگردان توماس توخل که در وضعیت بسیار ایده‌آلی به سر می‌برند موفق شدند تیم قعرنشین لیگ را با یک گل تقریبا زودهنگام و یک گل لحظه آخری از گردونه مسابقات کنار بزنند. ابتدا در دقیقه ۲۴ ارسال بن چیلول پس از برخورد به اولیور نوروود به گل تبدیل شد تا شفیلد با یک گل به خودی عقب بیفتد. در ادامه و در دقیقه ۹۲ حکیم زیاش موفق شد تیر خلاص را به پیکره تیم میهمان وارد کند. این بازیکن مراکشی در دقیقه ۷۲ به زمین آمده بود.حالا پس از منچسترسیتی که اورتون را شکست داده بود و بورن‌موث که به ساهوتهمپتون باخته بود؛ چلسی نیز به دور نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کرد. آخرین تیم صعود کننده لسترسیتی بود.

برتری ویارئال و شکست گرانادا

هفته بیست‌وهشتم مسابقات فوتبال لالیگای اسپانیا، با دو دیدار همزمان پیگیری شد که والنسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد گرانادا گذشت.دنیل واس در دقیقه ۴ و الکس بلانکو در دقیقه ۶۶، گل‌های خفاش‌ها را به ثمر رساندند و روبرتو سولدادو در دقیقه ۹۰، دروازه والنسیا را گشود.شاگردان خاوی گارسیا با ادامه روند یک درمیان پیروزی و شکست‌های خود در شش دیدار اخیر، ۳۳ امتیازی شدند و در رتبه دوازدهم جدول لالیگا باقی ماندند. گرانادا نیز در جایگاه هشتم مسابقات ماندنی شد.ویارئال هم با نتیجه ۲ بر یک بر کادیس غلبه کرد. جرارد مورنو در دقیقه ۵ از روی نقطه پنالتی و کارلوس باکا در دقیقه ۶۸، گل‌های زیردریایی زرد به ثمر رساندند و الکس فرناندس در دقیقه ۷۰ برای کادیس گلزنی کرد. ویارئال در رتبه هفتم و کادیس در جایگاه پانزدهم جدول لالیگا حضور دارند.

وستهام ۵ گل زد اما بازی ۳ بر ۳ مساوی شد

در آخرین دیدار از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس، میهمان وستهام یونایتد بود و به تساوی ۳-۳ رسید.جسی لینگارد در دقیقه ۱۶، جارود بوون در دقیقه ۱۷ و توماس سوچک در دقیقه ۳۲، گل‌های وستهام را در نیمه نخست به ثمر رساندند.دوگل از گلهای آرسنال را وستهامی ها با گل بخودی برای آرسنال به ثمر رساندند. سوچک و کریگ داوسون بازیکنان وستهام در دقایق ۳۸ و ۶۱ (گل به خودی) و الکساندر لاکازت در دقیقه ۸۲ و برای توپچی‌های آرسنال گلزنی کردند.با این نتیجه، وستهام با ۴۹ امتیاز در جایگاه پنجم جدول لیگ جزیره ماندنی شد. آرسنال هم با ۴۲ امتیاز، به رتبه نهم جدول صعود کرد و به نیمه بالایی جدول مسابقات رسید.

شکست سنگین بایرلورکوزن در برلین

هرتابرلین در چارچوب هفته بیست‌وششم بوندس‌لیگای آلمان، در ورزشگاه المپیک شهر برلین مقابل بایرلورکوزن صف‌آرایی کرد و به پیروزی ۳ بر صفر دست یافت.دیووایسیو زیفویک در دقیقه ۴، ماتیوس کونیا در دقیقه ۲۶ و جان کوردوبا در دقیقه ۳۳ برای هرتا گلزنی کردند.هرتابرلین که در رتبه شانزدهم جدول بوندس‌لیگا جای داشت، ۲۴ امتیازی شد و به جایگاه چهاردهم جدول مسابقات صعود کرد. لورکوزن هم که متحمل سومین شکست خود در چهار بازی اخیر شد، در رتبه ششم جدول رقابت‌ها باقی ماند.

آتش بازی مسی و یاران

لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا با بیستمین بُرد و تداوم صدرنشینی اتلتیکومادرید و آتش‌بازی بارسلونا در «سن‌سباستین» ادامه یافت. در ادامه هفته بیست و هشتم لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، تیم صدرنشین اتلتیکومادرید در خانه خود مقابل تیم‌ سخت‌کوش آلاوس قرار گرفت و با تک گل ارزشمند «لوییس سوارز» به پیروزی یک بر صفر رسید.اتلتیکو با این پیروزی ۶۶ امتیازی شد و جایگاهش در صدر جدول را مستحکم کرد. تیم تحت هدایت «دیگو سیمئونه» پس از وداع با لیگ قهرمانان اروپا، اکنون تمام تمرکز خود را معطوف به قهرمانی در لالیگا کرده است.در دیگر دیدار، بارسلونا در «سن سباستین» به میهمانی سوسیداد رفت و با ارائه نمایشی عالی و سراسر هجومی به برتری قاطع ۶ بر یک رسید. این در حالی است که بارسلونا در سال‌های اخیر همواره در دیدارهای خارج از خانه مقابل سوسیداد با مشکلات زیادی مواجه می‌شد.در این دیدار، «سرجینیو دِست» مدافع جناح راست بارسلونا و «لیونل مسی» هر کدام دو گل به‌ثمر رساندند. «آنتوان گریژمان» و «عثمان دمبله» هم دیگر گلزنان کاتالان‌ها بودند. تنها گل میزبان را هم «بارنتزی» به ارمغان آورد.تیم تحت هدایت «رونالدو کومان» با کسب این پیروزی، جمع امتیازات خود را به عدد ۶۲ رساند و در رتبه دوم جدول قرار گرفت.

فتح رم و بیشروی میلان

تیم‌های فوتبال آث‌میلان و ناپولی در ادامه رقابت‌های سری‌آ ایتالیا برابر حریفان خود به پیروزی‌های ارزشمند خارج از خانه دست یافتند. یکشنبه شب از هفته بیست و هشتم لیگ فوتبال باشگاه‌های ایتالیا، فیورنتینا در ورزشگاه «آرتیمو فرانکی» شهر فلورانس میزبان تیم مدعی میلان بود که این دیدار تماشایی با برتری سه بر دو روسونری به اتمام رسید.

«اریک پولگار» و «فرانک ریبری» برای میزبان گلزنی کردند و از سوی دیگر «زلاتان ابراهیمویچ»، «براهیم دیاز» و «چالهان اوغلو» گلزنان میلان بودند.میلان که پس از چند نتیجه نامناسب در سری آ و همچنین حذف از لیگ اروپا در شرایط خوبی قرار نداشت با این پیروزی ارزشمند به امتیاز ۵۹ رسید و ضمن حفظ رتبه دوم، همچنان برای رسیدن به عنوان قهرمانی امیدوار است.در دیگر دیدار، آ.اس رم در ورزشگاه المپیک شهر رم مقابل ناپولی متحمل شکست خانگی دو بر صفر شد.دریس مرتنز» مهاجم باتجربه بلژیکی ستاره ناپولی بود و هر دو گل تیم تحت هدایت «گنارو گتوسو» را درون دروازه رم جای داد.ناپولی با این پیروزی ۵۳ امتیازی شد و در رتبه پنجم قرار گرفت و با توجه به یک بازی کمتری که نسبت به سایر مدعیان انجام داده است، شانس زیادی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد.

لیونل مسی و افت؟ شوخی می کنید

لیونل مسی در سال ۲۰۲۱ عملکرد فوق العاده ای در لباس بارسلونا داشته است. به گزارش “ورزش سه”، روند فوق العاده بارسلونا رد هفته های اخیر ادامه داشته و این تیم شب گذشته موفق شد با نتیجه درخشان ۱-۶ در خانه سوسیداد به برتری رسیده و فاصله چهار امتیازی خود با صدر جدول لالیگا را حفظ کند. لیونل مسی ستاره تیمش در آنوئتا بود که با زدن دو گل و ارسال یک پاس گل نقش مهمی در کسب این سه امتیاز حساس ایفا کرد.در ابتدا فصل و زمانیکه لیونل مسی در اوج قرار نداشت، بسیاری تصور می کردند دوران درخشان او در لالیگا به سر رسیده و حتی برخی معتقدند بودند به نفع بارسلونا است که این بازیکن را به فروش برساند. اما در سال ۲۰۲۱ و تقریبا از زمان جدایی جوزپ بارتومئو، آمار این ستاره آرژانتینی فوق العاده بوده است.لیونل مسی در سال ۲۰۲۱ در لالیگا ۱۲ بار در ترکیب تیمش قرار گرفته، ۱۶ بار موفق به گلزنی شده وهفت پاس گل نیز ارسال کردهتا آمار گل های این فصل خود را به عدد ۲۵ برساند. لیونل مسی در حال حاضر با ۲۳ گل و چهار گل اختلاف با لوییس سوارز در صدر جدول گلزنان لالیگا نیز قرار داشته و در مسیر فتح یک پی چی چی دیگر قرار گرفته است.

اما این تنها رکوردشکنی لیونل مسی در مسابقه دیشب نبود و او با قرار گرفتن در ترکیب بارسلونا، بالاتر از ژاوی و با ۷۶۸ مسابقه تبدیل به باسابقه ترین بازیکن تاریخ این باشگاه نیز شد در این ۷۶۸ بازی، رکورد لیونل مسی کسب ۵۳۷ پیروزی، ۱۴۰ تساوی و تنها ۹۱ شکست بوده است. ستاره ۳۳ ساله بارسلونا ۵۱۱ بازی در لالیگا، ۱۴۹ مسابقه در لیگ قهرمانان، ۷۹ دیدار در کوپا دل ری، ۲۰ مسابقه در سوپرجام اسپانیا، پنج بازی در جام باشگاه های جهان و چهار بازی در سوپرجام اروپا با لباس بارسلونا انجام داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=107828 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x