دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت تیم‌ها در انتخابی یورو ۲۰۲۰؛ آرژانتین بهتر می شود، برزیل درجا می زند!

جام ملتهای اروپا - فوتبال

نازک بین: تنور فوتبال در اروپا داغ و در بعضی اوقات گرم است. یورو ۲۰۲۰ مقصد نهائی تنوری است که باید تیمهای صعود کننده به مرحله نهائی این تورنمنت معتبر منتظر سردی و داغی آن در مرحله نهائی باشند.

تاکنون تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا, بلژیک و روسیه صعودشان به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ قطعی شده و ۲۱ سهمیه دیگر باقی مانده است.

جذاب ترین دیدار دور روز گذشته این مرحله از یورو ۲۰۲۰ را تیمهای ولز و کرواسی برگزار کردند. در این دیدار خشن ولی جذاب که در مجموع دو نیمه چهارده دقیقه وقت اضافی داشت ولزی ها برای کسب ۳ امتیاز این بازی مهم به آب و اتش زدند اما این کرواسی بود که در دقیقه نهم بازی آب سردی بر آتش ولزی ها ریخت و گل اول بازی را وارد دروازه یاران کاپیتان گریل بیل کرد. قبل از آنکه داور هلندی این دیدار در دقیقه سوم از چهار دقیقه وقتهای اضافی نیمه نخست را بزند کاپیتان سرخپوشان ولز با یک ضربه دقیق نتیجه را یک بر یک کرد که تا پایان بازی این نتیجه هم چنان باقی ماند.

وضعیت تیم‌ها در انتخابی یورو ۲۰۲۰

به نقل از بی ساکر، تیم ملی فوتبال ایتالیا شنبه شب با پیروزی ۲ بر صفر برابر یونان توانست صعودش را مانند بلژیک به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ قطعی کند. گل‌های جورجینیو و برناردسکی بلیت حضور در این رقابت‌ها را به آتزوری‌ها داد تا دومین کشور در کسب سهمیه باشد (۲۴ تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند). ۲۲ تیم باقی مانده همچنان به رقابت خود ادامه خواهند داد و خیلی از آنها در گروه‌هایی حضور دارند که به صعود نزدیک هستند.

در گروه A انگلیس می‌تواند در پراگ صعودش را قطعی کند اما پیروزی چک مانع از آن شد. هر دو کشور ۱۲ امتیازی هستند اما تیم دوم یک بازی بیشتر انجام داده است.

از طرفی کوزوو همچنان برای کسب سهمیه در این گروه در تلاش است اما باید یادآوری کرد که به خاطر عملکردش در لیگ ملت‌ها حضورش در پلی‌آف قطعی است.

در گروه B تقریبا همه چیز مشخص شده است. اوکراین ۱۶ امتیازی است و پرتغال یازده امتیاز کسب کرده است. هر دو تیم می‌توانند در بازی بعد حضورشان را در مرحله نهایی قطعی کنند. پشت سر این دو تیم صربستان با فاصله زیادی قرار دارد. این تیم ۷ امتیازی است و مانند کوزوو شانس دارد تا از طریق پلی‌آف کسب سهمیه کند.

از طرفی در گروه C هیجان بالایی وجود دارد و سه تیم هلند، آلمان و ایرلند شمالی (با یک بازی بیشتر) ۱۲ امتیازی هستند. آنها به دنبال کسب سهمیه مستقیم هستند. ایرلند می‌تواند از پلی‌آف بهره ببرد، امتیازی که آلمان و هلند ندارند.

در گروه D ایرلند با کسب ۱۲ امتیاز در ۶ بازی با پیروزی برابر سوییس می‌تواند حضورش در یورو ۲۰۲۰ را قطعی کند. دانمارک نیز ۱۲ امتیازی است و به صعود امیدوار است. این در حالی است که سوییس هشت امتیازی است.

باید یادآوری کرد که تیم‌های دانمارک و سوییس اگر نتوانند به صورت مستقیم صعود کنند می‌توانند از پلی‌آف بهره ببرند. مانند گرجستان که شانسی در گروه ندارد و تنها امیدش به پلی‌آف است.

کرواسی در گروه E با ۱۳ امتیاز صدرنشین است، اسلواکی ۱۰، مجارستان ۹ و ولز ( با یک بازی کمتر) ۷ امتیازی هستند. نایب قهرمان جهان می‌تواند امشب (یکشنبه) با یک برد بخت حضورش را در مرحله نهایی بسیار زیاد کند.

در گروه F اسپانیا تنها یک گام با یورو فاصله دارد. یک تساوی برابر سوئد (تیم دوم جدول که ۱۴ امتیازی است) برای این اتفاق کافی است. برای سهمیه دیگر، تیم‌های سوئد، رومانی و نروژ تلاش می‌کنند. آنها در پلی‌آف نیز می‌توانند شانس خود را امتحان کنند.

لهستان در گروه G با پیروزی برابر مقدونیه می‌تواند به یورو صعود کند. تیم روبرت لواندوفسکی و پیاتک تاکنون ۱۶ امتیاز به دست آوردند و حریفشان یازده امتیازی است. در این میان اتریش یازده امتیازی قرار دارد و سپس اسلوونی با این امتیاز در جدول دیده می‌شود.

در گروه H در حالی که سه هفته به پایان باقی مانده است دو تیم ترکیه و فرانسه حکمرانی می‌کنند. هر دو  ۱۸ امتیازی هستند و از ایسلند ۶ امتیاز بیشتر دارند. امشب یکی از دو تیم می‌توانند حضورشان را به مرحله نهایی قطعی کنند. آلبانی با ۹ امتیاز هنوز برای صعود شانس دارد.

در گروه I بلژیک صعودش را قطعی کرد و روسیه در این مسیر قرار دارد. یک تساوی برابر قبرس آنها را به یورو می‌رساند. اسکاتلند بدون شانس در پلی‌آف برای صعود تلاش خواهد کرد.

ایتالیا در گروه آخر  یعنی J صعودش به مرحله نهایی قطعی شده و فنلاند، ارمنستان، بوسنی و یونان برای سهمیه دیگر تلاش می‌کنند. شرایط برای فنلاند و بوسنی بهتر است و یونان برای صعود به یک معجزه نیاز دارد.

صدرنشینی دانمارک با شکست سوئیس

در چارچوب دیدار‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۰ ۳ بازی به صورت همزمان برگزار شد که در مهمترین آن‌ها دانمارک میزبان سوئیس بود و توانست به برد یک بر صفر دست یابد.

دانمارک که برای نزدیک شدن به یورو به این برد خانگی کاملا احتیاج داشت پس از چند موقعیت سرانجام توانست در دقیقه ۸۴ با پاس زیبای اریکسن و ضربه پولسن به گل دست یابد و به برد یک بر صفر مقابل سوئیس دست یابد. در این بازی واکنش‌های خیره کننده کسپر اشمایکل نیز جالب توجه بود و مهره اصلی هاریده در این پیروزی بود.

در جدول گروه D. مسابقات دانمارک با ۱۲ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر، ایرلند با ۱۲ امتیاز در مقام دوم و سوئیس با یک بازی کمتر و ۸ امتیاز در رده سوم قرار دارد. تیم‌های گرجستان و جبل الطارق نیز در مقام‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند.

در بازی گروه J. بوسنی به مصاف پدیده این مسابقات فنلاند رفت و توانست به برتری پرگل ۴ بر یک دست یابد.هایروویچ ۲۹، پیانیچ (پنالتی) ۳۷ و ۵۸، هودزیچ ۷۳ گلزنی برای بوسنی گلزنی کردند. پوهجانپالو در دقیقه ۷۹ برای فنلاند گلزنی کرد. در این گروه بوسنی ۱۰ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت. فنلاندی ۱۲ امتیازی باقی ماند و پشت سر ایتالیای ۱۸ امتیاز باقی ماند.

در بازی گروه F. نیز رومانی مقابل جزایر فارو به برتری ۳ بر صفر دست یافت. پوشکاش ۷۴ و میتریتا ۸۳ و کشرو ۹۴ برای میهمان گلزنی کردند. در این گروه رومانی ۱۳ امتیازی شد و پس از اسپانیا در رده دوم قرار گرفت. جزایر فارو با صفر امتیاز قعرنشین است.

صعود ایتالیا به رقابت‌های یورو ۲۰۲۰،

در ادامه مرحله انتخابی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، تیم ملی اسپانیا در آخرین ثانیه‌ها پیروزی را از دست داد و ایتالیا با یک پیروزیدیگر صعودش به مرحله اصلی یورو ۲۰۲۰ را قطعی کرد.

براساس این گزارش، در گروه دهم، ایتالیا با دو گل جورجینیو در دقیقه ۶۳ و برناردسکی در دقیقه ۷۸ در خانه خود ۲ بر صفر از سد یونان گذشت. در این گروه بازی لیختن اشتاین و ارمنستان با تساوی یک – یک خاتمه یافت. در جدول گروه دهم، ایتالیا ۲۱ امتیازی شد و صعودش را به یورو ۲۰۲۰ قطعی کرد.

در گروه ششم، اسپانیا با تنها گل سائول در دقیقه ۴۷ در خانه نروژ تا آستانه پیروزی پیش رفت، اما اشتباه «کپا»، سنگربان اسپانیا منجر به اعلام پنالتی برای نروژ شد و کینگ با گل کردن پنالتی در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده، برتری را از اسپانیا گرفت و تساوی یک – یک را رقم زد.

کاپیتان سرخیو راموس با حضور در این بازی، صدوشصت‌وهشتمین بازی ملی خود را انجام داد و با پشت سر گذاشتن ایکر کاسیاس به رکورددار بازی ملی در تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد. در گروه ششم مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰، سوئد هم با چهار گل در خانه مالت به پیروزی رسید. در این گروه اسپانیای ۱۹ امتیازی بالاتر از سوئد ۱۴ و رومانی ۱۳ امتیازی صدرنشین است.

بلژیک با ۲ گل بر قزاق‌ها غلبه کرد

تیم ملی فوتبال بلژیک برنده دیدار با قزاق‌‌ها در راه جام ملت‌های اروپا شد.

در ادامه پیکارهای مقدماتی جام ملت‌های اروپا «یورو ۲۰۲۰» اتیم ملی بلژیک در مصاف خارج از خانه برابر قزاقستان به برتری ۲ بر صفر رسید.

شاگردان روبرتو مارتینس در دقایق ۲۱ و ۵۳ توسط میشی باتشوی و توماس مونیر در ورزشگاه آستانه‌آرنا  گلزنی کردند.

این مسابقه از گروه I انجام گرفت. بلژیک که صعودش را به مرحله بعد محرز کرده بود، با این برد ۲۴ امتیازی شد. روسیه با ۷ بازی و ۱۸ امتیاز دوم است. قبرس با همین تعداد بازی و ۱۰ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

قزاق‌ها با ۸ بازی در امتیاز ۷ باقی‌ ماندند و تیم چهارم گروه محسوب می‌شوند. اسکاتلند و سان‌مارینو به ترتیب با ۶ و بدون امتیاز در رده‌‌های پنجم و ششم حضور دارند.

روسیه ۵ گل زد و صعود کرد

در ادامه پیکارهای یورو ۲۰۲۰ تیم ملی روسیه موفق شد در مصافی خارج از خانه قبرس ۱۰ نفره را ۵ بر صفر شکست دهد.روس‌ها در این بازی توسط چریشف ۹ و ۹۰، ازدویف ۲۳، زیوبا ۷۹ و گولوین ۸۹ گل زدند.

در این بازی کونستاندینوس دقیقه ۲۸ از تیم قبرس توسط داور از زمین اخراج شد.تیم روسیه در گروه I با این برد ۲۱ امتیازی شد و بعد از بلژیک ۲۴ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد.

پیروزی آلمان ۱۰ نفره مقابل استونی

در ورزشگاه لوگ‌آرنا شهر تالین، تیم استونی ۳ بر صفر مغلوب آلمان ۱۰ نفره شد.در این بازی ژرمن‌ها در دقیقه ۱۴ امره جان،‌ستاره عضو یوونتوس را به خاطر دریافت کارت قرمز از دست دادند.

تیم آلمان بعد از این اتفاق برای دقایقی تحت فشار قرارگرفت اما در ادامه توانست خودش را پیداکند.

به همین خاطر تیم تحت امر یواخیم لو با وجود یک بازیکن کمتر توانست در دقایق ۵۲ و ۵۷ توسط گون‌دوغان و ۷۱ ورنر ۳ گل بزند و برنده بازی شود.تیم آلمان با این نتیجه در گروه سوم ۱۵ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل ۱۴ در صدر قرارگرفت.هلند با همین امتیاز و تفاضل گل ۱۲ در رده دوم ایستاد.

ایرلند شمالی با ۱۲ امتیاز هم اکنون در رده سوم گروه قراردارد.

در گروه پنجم، کرواسی در زمین ولز به تساوی یک – یک رسید. ولاسیچ در دقیقه ۹ برای نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ و بیل در دقیقه ۴۵ برای ولز گل زدند. در جدول گروه پنجم مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۰ کرواسی ۱۴ امتیازی بالاتر از مجارستان ۱۲ امتیازی در صدر است.

دوستانه –آرژانتین اکوادور را شش تایی کرد

تیم ملی آرژانتین موفق شد در دیداری پرگل با نتیجه ۱-۶ اکوادور را مغلوب کند.

 در روزهایی که لیونل مسی فعلا در ترکیب تیم ملی آرژانتین حضور ندارد، آنها در دیدارهای دوستانه اخیر نتایج خوبی گرفته اند و بعد از تساوی در خانه آلمان، حالا با شش گل موفق به شکست اکوادور شده اند. 

آلبی سلسته بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۱۸ بود که روی ارسال کرنر آکنا، موفق شد با ضربه سر آلاریو به گل اول دست یابد. حملات تیم ملی آرژانتین ادامه یافت و این تیم در دقیقه ۲۶ بعد از برخورد توپ به پای مدافعان اکوادور به گل دوم هم دست یافت. اما این پایان کار نبود و در اواخر نیمه اول لیاندرو پاردس موفق شد از روی نقطه پنالتی گل سوم را نیز به ثمر برساند. 

اکوادور در اوایل نیمه دوم با ضربه ایستگاهی تماشایی و فوق العاده منا موفق شد یکی از گل هایی دریافتی را جبران کند. اما در دقیقه ۶۶ این جرمن پزلا بود که روی ارسال پائولو دیبالا با ضربه سر گل چهارم تیم ملی آرژانتین را به ثمر رساند. 

در دقیقه ۸۲ نیکلاس دومینگز و در دقیقه ۸۷ اوکامپوس برای آلبی سلسته موفق به گلزنی شدند تا در نهایت تیم ملی آرژانتین با شش گل موفق به غلبه بر اکوادور شود.

برزیل از پس نیجریه هم بر نیامد – نیمار مصدوم شد

دیدار دو تیم ملی برزیل و نیجریه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در ادامه دیدارهای دوستانه ملی، تیم ملی فوتبال برزیل بعد از تساوی یک بر یک برابر سنگال، به دیدار نیجریه دیگر تیم آفریقایی رفت. در همان اوایل بازی بود که نیمار به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و جای خود را به فیلیپ کوتینیو داد. 

در دقیقه ۳۵ بازی در نیمه نخست جو آریبو روی اشتباه خط دفاع برزیل و تعلل بازیکنان سلسائو توانست دروازه این تیم را باز کند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر نیجربه به پایان برسد. 

در نیمه دوم برزیل برای جبران گل خورده پیش کشید و تواسنت با ضربه کاسیمیرو به گل تساوی دست یابد. سلسائو توپ و میدان را در این نیمه در دست داشت و موقعیت های زیادی روی دروازه حریف خلق کرد و این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

https://akhbar-rooz.com/?p=7840 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x