پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت سها مرتضایی در بازداشت وخیم است و از ابولفضل نژادفتح و یاشار دارالشفا خبری در دست نیست

سها مرتضایی، دانشجوی ستاره دار دانشگاه تهران که در ۲۵ امین روز بازداشت خود به سر میبرد ، تاکنون از حق تماس با بستگان و دسترسی به وکیل قانونی خود محروم بوده است. همچنین شنیده ها حاکی از اعمال فشار های شدید بازجویی بر این فعال صنفی است.

سها مرتضایی از بیماری قلبی رنج میبرد و افشای فشار های دانشگاه برای اعمال شوک الکتریکی بر او نگرانی ها از وضعیت وی را دو چندان کرده است.

همچنین با گذشت ۲۱ روز از بازداشت ابولفضل نژادفتح و یاشاردارالشفا، این دو فعال دانشجویی پس از یک بار تماس، از حق برقراری تماس مجدد محروم شده و نیز دسترسی به وکیل قانونی خود نداشته اند. لازم به ذکر است که مبتنی بر اخبار منتشر شده، یاشار دارالشفا در روز بازداشت به علت تصادف از وضعیت سلامت نامساعدی برخوردار بوده است.

از وضعیت باقی بازداشت شدگان نیز اطلاع دقیقی در دست نیست.

شوراهای صنفی دانشگاه های کشور ضمن هشدار نسبت به وضعیت دانشجویان بازداشتی خاطرنشان کرده است: با توجه به تمامی این موارد بار دیگر اعلام میداریم مسئولیت کوچکترین عواقب این بازداشت‌ها مستقیما بر عهده وزارت علوم و مسئولین دانشگاه هاست که طی چند هفته گذشته علاوه بر همکاری با نهادهای امنیتی از زیر بار پیگیری وضعیت بازداشت شدگان شانه خالی کرده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=14884 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x