پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ووشو قهرمانی جهان- شانگهای؛ قهرمانی ایران در چین؛ اقتدار سانداکاران در مهد ووشو

قهرمانی ووشو ایران در چین

تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا با کسب هشت مدال طلا در مهد ووشو جهان با اقتدار موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

به گزارش مهر، تیم ملی ووشو ایران که سال ۲۰۱۷ در رقابتهای کازان روسیه عنوان قهرمانی جهان در بخش ساندا را برای نخستین بار کسب کرده بود، این بار در چین و در مقابل چشم هزاران هوادار چینی، دست به کار بزرگی زد و با اقتدار کامل و کسب مدال طلا توسط همه سانداکاران اعزامی در دو بخش زنان و مردان برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

سانداکاران شایسته ایران با کسب هشت مدال طلا با اقتدار به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند و چینی ها نیز در این بخش با ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز نایب قهرمان شدند و ویتنام هم با یک طلا، دو نقره و دو برنز سوم شد.  

قهرمانی وشوو ایران در چین

اما کار بزرگ را در این مسابقات محسن محمد سیفی انجام  داد. مسابقات ساندا در هفت وزن زنان و ۱۱ وزن مردان برگزار می شود که هر کشور مجاز به اعزام ۵ نماینده در بخش مردان و ۳ نماینده در بخش زنان می باشد. در واقع در بخش ساندا رده بندی نهایی تیم ها بر اساس هشت مدال محاسبه می شود که سیفی روز گذشته نماینده چین را در نیمه نهایی شکست داد و مانع از حضور یک سانداکار میزبان به دیدار نهایی شد. ولی هر هشت سانداکار ایران به فینال رسیده و موفق به کسب هشت مدال طلای با ارزش شدند. 

در مجموع مردان و زنان در هر دو بخش تالو و ساندا نیز ایران با ۹ طلا، سه نقره و یک برنز نایب قهرمان شد. چینی ها با ۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی را کسب کردند. هنگ کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز سوم شد. اندونزی، ماکائو و مالزی هم مکانهای بعدی جدول توزیع مدالها را به خود اختصاص دادند. 

 الهه و شهربانو منصوریان، مریم هاشمی،محمد علی مجیری، عرفان آهنگریان، علی خورشیدی یوسف صبری، محسن محمد سیفی، میلاد عارفی مقام ۹ مدال طلا، هانیه رجبی دو مدال نقره، زهرا کیانی هم یک برنز برای تیم ووشو ایران در این دوره از مسابقات کسب کردند. 

https://akhbar-rooz.com/?p=9091 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
از جنس شما
از جنس شما
4 سال قبل

چقدر خوبید شما.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x