جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ووهان؛ کرونا را می توان شکست داد!

ووهان کانون اولیه کرونا؛ پربازدیدترین شهر چین

ووهان، جایی که حدود یک سال پیش نخستین ویروس کرونا در آنجا شایع شد اکنون در کنار اشتیاق مردم، با تدابیری که مقامات چین بکار گرفته اند به پربازدیدترین شهر این کشور تبدیل شده است.

اوایل آذرماه سال ۱۳۹۸ بود که دولت چین شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونا را در این شهر رسما تایید و شهر ۱۱ میلیونی نفری ووهان را ۶۰ روز بعد، حدود ۱۱ هفته به طور کامل قرنطینه کرد.

۹ فروردین سال جاری بود که مردم چین اجازه یافتند تا پس از بیش از دو ماه قرنطینه به شهر ووهان که منشاء اولیه شیوع ویروس کرونا در جهان بود، وارد شوند اما محدودیت ها در این شهر باقی ماند به طوری که مردم اجازه خروج از شهر را نداشتند تا اینکه ۱۰ روز بعد آنها اجازه خروج از این شهر را پیدا کردند.

در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۳ بهمن ۱۳۹۸) دولت مرکزی جمهوری خلق چین، ووهان و دیگر شهرهای استان هوبی را تحت قرنطینه قرار داد تا از شیوع بیماری ویروس کرونا ۲۰۱۹ جلوگیری کند این عمل برای نخستین بار بود که در جهان اتفاق افتاد و ۱۱ میلیون تن تحت قرنطینه قرار گرفتند.

به دنبال این اقدام چین، سازمان جهانی بهداشت از عملکرد این کشور تشکر کرد و آن را بیش از حد استاندارد و در تاریخ بی‌سابقه توصیف کرد با این حال تاخیر ۴۰ روزه دولت در قرنطینه این شهر بعدها باعث انتقاد برخی از کشورها از جمله آمریکا از پکن شد.

ساکنان شهر ووهان در دوران قرنطینه حتی برای خرید غذا مجاز به خارج شدن از خانه های خود نبودند غذا و مواد خوراکی در درب خانه ها تحویل داده می شد مدارس و بسیاری از مغازه ها بسته بودند و خیابانها عملا خالی از خودرو و مردم بودند.

اما اکنون با گذشت یک سال از آن زمان، آمارها حاکی است ووهان در “هفته طلایی روز ملی” که ۱ تا ۷ اکتبر (۱۰ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹) برگزار شده است عنوان پربازدید کننده ترین شهر چین را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آماری که اداره فرهنگ و گردشگری استان هوبی منتشر کرده است، در آن یک هفته حدود ۱۹ میلیون نفر از شهر ووهان بازدید کرده اند این شهر حتی شاهد مراسم عروسی جمعی هم بوده است برای نمونه در روز ۲۹ مهر یک عروسی گروهی با حضور ۳۸ زوج برگزار شد.

عادی شدن وضعیت زندگی در بیشتر شهرهای چین از جمله ووهان به عنوان کانون اولیه شیوع کرونا، در حالی است که سراسر دنیا درگیر موج دوم کووید-۱۹ شده است و این موج در بعضی از کشورها سخت‌تر از موج اول بوده است.

آمارها حاکی است استان هوبی هم که شهر ووهان مرکز آن است از زمان اجرای سیاست ترویج گردشگری که از ۱۸ مرداد سال جاری آغاز شده، تاکنون بیش از ۵۳ میلیون توریست را جذب کرده است.

مقامات این استان از ۱۸ مرداد سال جاری سیاست افتتاح مراکز و نقاط دیدنی و مهم خود به روی گردشگران سراسر چین را به صورت رایگان اجرایی کرده اند این سیاست تا پایان سال جاری میلادی و با هدف قدردانی از کمک ملت چین جهت مقابله با کرونا اجرایی می شود.

تاکنون هزار و ۴۸ آژانس مسافرتی مستقر در استان هوبی فعالیت شغلی خود را از سر گرفته اند که این رقم معادل ۸۸.۲۹ درصد از کل آژانس های مسافرتی چین است در عین حال، تعداد توریست هایی که از ۲۹۹ منطقه دیدنی هوبی دیدن کرده اند به اندازه تعداد دوره مشابه در سال گذشته میلادی و حتی فراتر از آن رسیده است.

رونق گردشگری باعث فعال سازی قدرت مصرف در استان هوبی نیز شده است در مهر ماه سال جاری گردش مالی صنایع تهیه مواد غذایی در این استان در مقایسه با سال گذشته میلادی رشدی ۶.۱ درصدی داشت.

ایرنا

https://akhbar-rooz.com/?p=95328 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x