جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا شد

سناتورهای آمریکایی ویلیام برنز نامزد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را برای ریاست آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) تایید کردند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، سنا روز پنجشنبه بدون هیچ اعتراضی نسبت به گزینه انتخابی بایدن، برنز را برای ریاست سازمان سیا تایید کرد.

سناتور تد کروز با انتقاد از بایدن نسبت به موضوع خط لوله گاز نورد استریم ۲، با ویلیام برنز به عنوان گزینه معرفی شده از سوی بایدن مخالفت کرده بود. وی گفته بود تا زمانی که دولت بایدن تحریم ها علیه پروژه گاز رسانی “نورد استریم ۲” را گسترش ندهد، به تلاش برای جلوگیری از انتصاب برنز به عنوان رئیس سازمان سیا ادامه خواهد داد. 

این سناتور ایالت تگزاس از بیانیه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد تعهد واشنگتن به توقف “خط لوله گاز نورد استریم ۲ پوتین” استقبال کرد و به نظر امروز دیگر مخالفتی با انتصاب برنز نشان نداد.

رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژانویه دیپلمات سابق که معاون وزیر خارجه آمریکا دولت باراک اوباما بود، به عنوان گزینه خود برای ریاست سازمان سیا معرفی کرد. وی اولین رهبر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست که تجربه طولانی مدتی را در وزارت خارجه این کشور دارد.  

برنز اوایل ماه جاری میلادی توسط کمیته اطلاعاتی سنا تایید شد و از سوی اعضای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از وی تقدیر شده است. 

وی در این جلسه که برای تایید صلاحیت وی برگزار شده بود، در مورد ایران گفت: من فکر می کنم ایالات متحده به هر تلاشی که بتواند ادامه می دهد تا جلوی ایران در دستیابی به سلاح اتمی را بگیرد.

وی ادامه داد: من همیشه فکر کرده‌ام که کلید اصلی مقابله با انواع تهدیدهایی که امروز از ایران ناشی می‌شود، یک استراتژی جامع است که جلوگیری ایران از تولید سلاح هسته‌ای یکی از آنها است.

https://akhbar-rooz.com/?p=107574 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x