سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویارئال و منچستر یونایتد فینالیست لیگ اروپا؛ حذف نام و پرچم جمهوری اسلامی

نازک بین: نظر ها و گفته های مربیان و بازیکنان بزرگ فوتبال جهان ، برای فوتبال جهان سومی ها و صد البته ،فوتبال فاسد جمهوری اسلامی ایران،درس و کلاس آموزش است.زین الدین زیدان بعد از شکست تیمش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی اظهار داشت:چلسی در این بازی خیلی خوب بازی کرد و لیاقت این پیروزی را داشت. ما موقعیت هایی داشتیم و نتوانستیم از فرصت ها استفاده کنیم. طبیعتا وقتی فرصت ها گل نشود کار سخت می شود ولی در مجموع چلسی لیاقت صعود به فینال را داشت.وی در خصوص اینکه معتقد است چلسی در هر ۲ بازی از رئال مادرید بهتر بود گفت:این موضوع برای من خوشحال کننده نیست و ما در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خوب بازی نکردیم. ما مشکلاتی داشتیم ولی نمی خواهم توجیهی بیاورم. ما مشکلات زیادی در این مسابقات داشتیم ولی از عملکرد تیم و کارهایی که در این فصل انجام دادیم  رضایت دارم.سرمربی رئال مادرید در خصوص اینکه آیا با عدم صعود به فینال عصبانی است گفت: وقتی در یک بازی به فینال شکست می خورید نمی توانید خوشحال باشید، من باید الان فقط روی لالیگا تمرکز کنم. باید به این فکر کنم که طرفداران رئال مادرید را چگونه خوشحال کنم.

کاسمیرو: چلسی بر ما برتری داشت

ستاره برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید معتقد است در بیشتر اوقات بازی، چلسی برتر بود و برنده شد. کاسمیرو بعد از باخت ۲ بر صفر در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و ناکامی در راه رسیدن به فینال این جام گفت:در ۲۵ دقیقه ابتدایی ما بهتر بودیم و از طریق کریم بنزما صاحب موقعیت شدیم. برای بعد از دقیقه ۲۵ تا پایان بازی من هیچ توضیحی نمی توانم داشته باشم.وی  افزود:چلسی بعد از آن دقایق بهتر از ما کارکرد و به موقعیت های بیشماری هم رسید.بابت این باخت و اتفاقی که افتاد، ناراحت هستیم.با این حال باید اعتراف کرد آنها بر ما برتری داشتند. حالا هم که باختیم، نباید توجیه کنیم.کاسمیرو در مورد این موضوع که بعد از باخت و حذف از جام، چه حسی دارد، نیز عنوان کرد:امروز اتفاق خوبی برای ما رخ نداد.البته ما می دانیم که کسب لیگ قهرمانان کاری آسان نیست. هر بازی دراین جام بسیار سخت است و اکنون باید برای چلسی آرزوی موفقیت کرد.

کورتوا: برای چلسی در فینال بهترین ها را آرزو می‌کنم

تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی این تیم، نیز در چند صحنه دروازه تیمش را نجات داده تا مانع رقم خوردن شکست سنگین تر برای لوس بلانکوس شود.کورتوا که یک بار دیگر مقابل تیم سابق خود قرار گرفته بود، بعد از شکست رئال مادرید و ناکامی این تیم در صعود به فینال گفت: ” چلسی تیمی بزرگی است و من سال‌های شگفت انگیزی را در اینجا پشت سر گذاشتم. بدیهی است که ما به دنبال حضور در فینال بودیم اما این اتفاق رخ نداد.من در اینجا دوستان و هم تیمی‌های سابق زیادی دارم بنابراین برای چلسی در فینال بهترین ها رو آرزو می کنم.”

برکناری دروازه بان سابق آلمان

با افشای پیام نژادپرستانه «ینس لمان» که از طریق یک نرم افزار پیام رسان به ملی‌پوش اسبق تیم ملی آلمان ارسال شده، گلر اسبق ژرمن‌ها از سمت خود در باشگاه هرتابرلین برکنار شد. به گزارش ایرنا، دنیس آئوگو که ۱۲ بار پیراهن تیم ملی آلمان را برتن کرد و پس از آویختن کفش‌های خود در تابستان به عنوان کارشناس در شبکه اسکای آلمان فعالیت می‌کرد، در آستانه دیدار شب گذشته (سه‌شنبه) منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اسکرین‌شات پیام ارسالی لمان را در فضای مجازی منتشر کرد.سخنگوی هلدینگ سرمایه گذاری تِنور اعلام کرد که قرارداد مشاوره با ینس لمان فسخ خواهد شد.لمان برای ارائه مشاوره در امور ورزشی و فوتبالی با این هلدینگ قرارداد امضا کرده بود و یکی از اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذار باشگاه هرتابرلین یعنی «لارس ویندهورست» محسوب می‌شد. ویندهورست از طریق شرکت تِنور هولدینگز ۴۹.۹ درصد سهام باشگاه هرتابرلین را در اختیار دارد.

حضور یک ورزشکار تراجنسی در المپیک توکیو

به نقل از تایمز، لورل هوبارد، وزنه بردار تراجنسی قرار است در المپیک توکیو رقابت کند. این وزنه بردار ۴۳ ساله هنوز از طرف نیوزیلند به عنوان یکی از اعضای کاروان این تیم برای حضور در المپیک معرفی نشده است با این حال یکی از افراد فدراسیون بین المللی وزنه برداری به گاردین اعلام کرد که به دلیل قوانین اصلاح شده مصوب کمیته بین المللی المپیک، این ورزشکار به طور خودکار سهمیه خود را برای حضور در المپیک کسب می کند.این بدان معناست که هوبارد، که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ نقره گرفت و پس از مصدومیت شدید در سال ۲۰۱۹ در رده ششم قرار گرفت، اولین ورزشکار تراجنسیتی است که در یک  دوره بازیهای المپیک شرکت می کند. گرچه او مسن ترین وزنه بردار بازی ها خواهد بود، اما با توجه به اینکه از نظر رده بندی در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان در بین ۱۴ نفر در رده چهارم قرار دارد، شانس مدال در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.هوبارد ۳۵ سال به عنوان مرد زندگی کرد و هیچگاه در رقابت های وزنه برداری شرکت نکرد و در ادامه بعد از تغییر جنسیت وارد دنیای وزنه برداری شد.

حضور ۸ تکواندوکار سابق ایران در گزینشی المپیک اروپا

به گزارش ایسنا، رقابت های تکواندوی گزینشی المپیک در قاره اروپا به میزبانی صوفیه بلغارستان آغاز می شود و ۸ تکواندوکار سابق ایران نیز برای کسب سهمیه المپیک به میدان می روند.علی علیان از سوئد، راحله آسمانی از بلژیک به همراه کیمیا علیزاده، کسری مهدی پور، امیرمحمد حسینی، دینا پوریونس، حسن نقیب و عبدالله صدیقی از تیم پناهندگان، برای رسیدن به سهمیه المپیک در این رقابت ها حضور خواهند داشت.کیمیا علیزاده ماه گذشته در رقابت های قهرمانی اروپا به میدان رفت اما با نمایشی ضعیف حذف شد.مهدی خدابخشی ملی پوش سابق ایران و دارنده مدال طلای جهان که برای صربستان مبارزه می کند و فرزاد ذوالقدری سرمربی و بازیکن تیم بلغارستان نیز به دلیل مصدومیت غایب بزرگ این رقابت ها هستند.این رقابت ها در ۴ وزن المپیکی مردان و ۴ وزن المپیکی زنان برگزار می شود و نفرات راه یافته به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک خواهند شد.

تبلیغ برای چان سیاهپوستان ممنوع شد

کمیته بین المللی المپیک در هشداری قاطعانه و جدی اعلام کرد که هر نوع پوششی با شعار «جان سیاهپوستان ارزشمند است» یا هر شعار دیگری از نوع اعتراضات اجتماعی در جریان المپیک توکیو از سوی ورزشکاران ممنوع است. به گزارش ایرنا، «جان سیاهپوستان ارزشمند است» شعاری بود که سال گذشته بدنبال کشته شدن فردی سیاهپوست به نام «جورج فلوید» به دست یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه‌سوتا، به شدت فراگیر شد و از آن به بعد همچون حریق جنگل‌ها به سرعت در سراسر جهان انتشار یافت و به اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی انجامید.براساس اعلام کمیته بین المللی المپیک، هر ورزشکاری که در جریان المپیک به تعویق افتاده توکیو از پوششی در حمایت از شعار «جان سیاهپوستان ارزشمند است» استفاده کند، باید در انتظار عواقب سنگین آن باشد.علاوه بر این، کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران در مورد بروز هرگونه رفتار مرتبط با اعتراضات اجتماعی همچون «زانو زدن» یا نشان دادن «مشت بسته» هشدار جدی داده است. براساس قانون شماره ۵۰ منشور کمیته بین المللی هرنوع «تظاهر یا تلیغ سیاسی، مذهبی یا نژادی» در ورزشگاه‌ها یا سایر مناطق المپیکی ممنوع است.گرچه کمیته بین المللی مجازات مشخصی را به عنوان پیامد بروز چنین رفتارهای اعتراضی اعلام نکرده اما تایید کرده که اکثر ورزشکاران با این قانون موافق هستند.در نظرسنجی انجام شده توسط کمیته بین المللی با حضور ۳ هزار ۵۰۰ ورزشکار، ۷۰ درصد بر این عقیده بودند که نمایش اعتراضات اجتماعی در جریان المپیک کار درستی نبوده و ۶۷ درصد نیز اعلام کردند که چنین اقدامی روی سکو به هیچ عنوان پسندیده و درست نیست.با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

این آلمانی نابغه!

علیرضا نجاتی-وقتی توماس توخل، بیست و ششم ژانویه برای اولین بار وارد کوبهام شد، کاملا از چیزهایی که می تواند در غرب لندن کسب کند مطمئن بود. با وجود این که در آن مقطع چلسی دهم جدول بود، خریدهای جدید جا نیفتاده بودند و خط دفاعی فرم وحشتناکی داشت، توخل باور داشت می تواند شرایط را سریعا تغییر دهد. در پایان ماه می، توخل پنجمین ماه حضورش در چلسی را سپری خواهد کرد، آن هم هنگامی که تیمش باید آماده حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا شود. 

قصد توخل، پیشرفت چلسی بود اما افزایش اعتماد به نفسِ پایین تیم آن هم در بدو ورودش، مهم ترین کاری بود که او می توانست انجام دهد. حضور در جمع چهار تیم اول لیگ برتر و قهرمانی در FA کاپ، می توانست به اندازه کافی خوب باشد اما رساندن تیم به مهم ترین ضیافت فوتبال باشگاهی یعنی فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول، نقش توخل را پررنگ تر می کند. ابتدا تصور می شد تیم بی تجربه چلسی، مقابل قهرمان سیزده دوره لیگ قهرمانان اروپا حرفی برای گفتن نداشته باشد اما در رفت و برگشت، آبی های لندن تیم برتر و مسلط میدان بودند و حتی می توانستند با نتیجه بهتری نسبت به ۳-۱ در مجموع، راهی فینال شوند. نمایش های چلسی در حال حاضر با آن تساوی ۰-۰ مقابل وولورهمپتون در شروع کار توماس توخل، بسیار متفاوت است. توخل در این خصوص پس از پیروزی ۲-۰ مقابل رئال مادرید صحبت کرد:

وقتی به چلسی آمدم، از دیدن اولین جلسه تمرینی تیم در آستانه بازی با وولورهمپتون نسبتا راضی بودم. خوشحال بودم که می دیدم بازیکنان تیم قوی هستند و رفتاری شجاعانه دارند. آن رویکرد هرگز تغییر نکرد. حضور در رختکن این تیم مایه خوشحالی است. حس می کنم که عضوی از این تیم هستم. کار من این است انرژی و راهنمایی های لازم را به گروه منتقل کنم تا تیم به خوبی هدایت شود. هر کاری که از دستم بر بیاید، انجام می دهم. حمایت های زیادی از ما انجام می شود. ما به سوالات زیادی که پیرامون ما مطرح شد، پاسخ دادیم. 

پرسینگ فعال، مسدود کردن خطوط پاس و انتقال های سریع، سنگ بناهای موفقیت توخل در چلسی بوده و آن ها مقابل رئال مادرید تمامی این عناصر را پیاده کردند. آبی ها در خط هافبک خود با استفاده از موتوری خستگی ناپذیر به نام انگولو کانته، خط هافبک رئال مادرید را خنثی کردند و سپس ورنر و مانت با گل های خود، کار را تمام کردند. کای هاورتس و تیاگو سیلوا نیز فرصت های مهمی برای گلزنی داشتند. در نیمه اول بازی، ادوارد مندی چند مهار عالی داشت اما با این حال، خط دفاع چلسی نیز همچون سایر بازی های فصل استحکام نشان داد. این هجدهمین کلین شیت چلسی در ۲۴ دیداری بوده که توخل روی نیمکت این تیم نشسته است. آندریاس کریستنسن یکی از بازیکنان پرشماری بوده که بازی او تحت هدایت توخل کاملا متحول شده است. 

عطش و انرژی، دو واژه ای بودند که معمولا در چلسی لمپارد دیده نمی شد و به همین منظور، چلسی خریدهای تابستانی زیادی انجام داد تا باشگاه از نظر کیفیت فنی ارتقا یابد. با این حال جلسات تمرینی لذت بخش توخل باعث شد او ترکیب شکست خورده چلسی را دوباره متحد کند و اتحادی میان بازیکنان ایجاد کرد که آن ها از خودگذشتگی زیادی داشته باشند. در حالی که به نظر می رسد توخل کم کم دارد ترکیب یازده نفره اصلی خودش را پیدا می کند، او از هنر سیستم چرخشی نیز به خوبی استفاده می کند تا از راضی بودن تمام بازیکنان در دسترسش اطمینان حاصل کند. این باعث می شود جلسات تمرینی با شدت بیشتری برگزار شده و بازیکنان برای کسب جایگاه در ترکیب اصلی مبارزه کنند. دیگر کار قابل توجه توخل در چلسی، توضیح مفاهیم تاکتیکی به بازیکنان آن هم در مدت زمانی کوتاه بود. او به خوبی توانست سیستم ۳-۴-۳ خود را پیاده کند. تیم توخل اکنون مستحکم ترین خط دفاعی اروپا را دارد و البته در خط هافبک و حمله نیز آبی ها چیزی کم ندارد. این یعنی چلسی در استانبول نیز سعی می کند همچون دیدار نیمه نهایی FA کاپ، منچسترسیتی را شکست دهد. فراموش نکنید ماموریت اصلی توخل در این فصل، رساندن چلسی به جمع چهار تیم برتر لیگ بود اما او علاوه بر محقق کردن این هدف می تواند جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را هم فتح کند. آورام گرانت و روبرتو دی متئو تنها مربیان تاریخ چلسی بودند که توانستند این تیم را به لیگ قهرمانان اروپا برسانند اما حالا توخل هم به جمع آن ها پیوسته است. نکته جالب این جاست توخل هم مثل گرانت و دی متئو، از اواسط فصل روی کار آمد!

منبع:سایت گل- به قلم نیزار کینسلا

پول نیست،پروژوکتور که هست

به گزارش طرفداری، در حالی که تصور می شد تهدید یکی از شرکت های پیمانکار در ورزشگاه  امام اراک عملی نشود و مسئولان ورزش و جوانان استان مرکزی دست به کار شده و موضوع را حل و فصل کنند، این اتفاق با بی اعتنایی آنها نیفتاد و دقایقی پیش نیز نیروهای پیمانکار وارد ورزشگاه مورد نظر شدند و نورافکن های آن را باز کرده و به جای طلب با خود بردند!این اتفاق در حالی می افتد که مسئولان تیم آلومینیوم طی نامه ای به هیات فوتبال استان مرکزی، رئیس سازمان لیگ، استاندار استان مرکزی، اعضای هیات مدیره باشگاه و وزارت ورزش و جوانان موضوع مورد نظر را اطلاع دادند تا آنها در جریان اولتیماتوم شرکت پیمان کار قرار بگیرند. نکته جالب درباره این موضوع اینکه پیمانکار دقیقا مبلغ مربوط به همین پروژکتورها را وزارت ورزش و جوانان استان طلبکار بود و به همین دلیل هم اقدام به باز کردن و بردن آنها کرد.

حذف نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران!

باشگاه برایتون در اقدامی نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در قسمت معرفی علیرضا جهانبخش از سایت رسمی این باشگاه حذف کرد. برایتون که به مانند اکثر باشگاه ها در قسمتی از سایت خود بازیکنان تیمش را معرفی کرده، نام و پرچم کشور هر بازیکن را نیز در کنار اسم بازیکن قرار داده، ولی برای علیرضا جهانبخش نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران از سایت برایتون حذف شده است.

ویارئال و منچستر فینالیست لیگ اروپا

دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، پنجشنبه شب برگزار و با راهیابی یونایتد و ویارئال به فینال همراه شد.در ورزشگاه «المپیکو»، آ.اس رم ایتالیا که در دیدار رفت با نتیجه سنگین ۶ بر ۲ مغلوب منچستریونایتد انگلیس شده بود در بازی برگشت به برتری سه بر دو رسید اما این بُرد سودی نداشت.شاگردان «اوله گانر سولسشر» در تیم منچستر در مجموع به برتری هشت بر پنج دست یافته و جواز حضور در فینال را به دست آوردند.در این دیدار، «ادینسون کاوانی» مهاجم باتجربه اهل اروگوئه توانست گل‌های یونایتد را به ارمغان آورد. «ادین ژکو»، «کریستانته» و «زلیفسکی» هم برای رم موفق به گلزنی شدند.در دیگر بازی، آرسنال انگلیس در ورزشگاه «امارات» شهر لندن، پذیرای ویارئال اسپانیا بود که این دیدار با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.بازی رفت با برتری دو بر یک ویارئال به اتمام رسیده بود و با این شرایط و در مجموع نماینده اسپانیا با حساب دو بر یک، فینالیست شد.اونای امری» سرمربی ویارئال، حدود یک‌سال و نیم قبل از هدایت آرسنال برکنار شد و اکنون توانست انتقام سختی از توپچی‌های لندن گرفته و نماینده اسپانیا را به فینال لیگ اروپا برساند.با این اوصاف تیم‌های منچستر و ویارئال فینال فصل جاری لیگ اروپا را پنجم خردادماه در شهر گدانسک لهستان برگزار می‌کنند. با تصمیم یوفا، این دیدار در حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=112608 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x