شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویروس‌کرونا در جهان؛ ورود مسافران از اروپا به آمریکا ممنوع شد

دونالد ترامپ شب گذشته اعلام کرد که ورود مسافران از اروپا به آمریکا به مدت یک ماه ممنوع می‌شود. مسافران بریتانیایی مشمول محدودیت‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا، نمی‌شوند. این ممنوعیت قرار است از نیمه شب جمعه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) اعمال شود
شیوع ویروس کرونا در واشنگتن

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) بیماری «کووید ۱۹» را در حالی برای نخستین بار یک بیماری «همه‌گیر» اعلام کرد که محدودیت‌های سفر از کشورهایی که کمتر درگیر شیوع ویروس کرونا هستند به‌طور مرتب اعلام و اعمال می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در یک نطق تلویزیونی زنده، اعلام کرد که ورود مسافران از اروپا به آمریکا به مدت یک ماه ممنوع می‌شود. مسافران بریتانیایی مشمول محدودیت‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا، نمی‌شوند.

این ممنوعیت قرار است از نیمه شب جمعه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) اعمال شود.

طبق این دستور، شهروندان آمریکایی، افرادی که دارای بستگان درجه یک آمریکایی هستند و افرادی دارای کارت سبز اقامت آمریکا، اجازه ورود خواهند داشت اما پیش از ورود به دقت آزمایش می‌شوند و پس از ورود نیز یا برای مدتی قرنطینه می‌شوند و یا محدودیت جابجایی برای آن‌ها به مدت ۱۴ روز در نظر گرفته می‌شود.

محدودیت‌های اعلام شده از سوی دونالد ترامپ شامل تبادل کالا نمی‌شود. ترامپ برای تاکید بیشتر این موضوع را توئیت کرد و نوشت: «لطفا یادتان باشد، برای همه کشورها و مشاغل بسیار مهم است که بدانند تجارت به هیچ وجه تحت تاثیر محدودیت ۳۰ روزه سفر از اروپا قرار نمی‌گیرد. این محدودیت برای افراد است و نه کالاها.»

تاکنون ۱۳۲۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شده است که از این تعداد ۳۸ نفر جانباخته‌اند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر لغو یک ماهه سفر شهروندان اروپایی به آمریکا گفت که شورای اروپا امروز این وضعیت را ارزیابی خواهد کرد.

وی در توئیتی تاکید کرد که باید از ایجاد اختلال اقتصادی خودداری کرد. وی همچنین تصریح کرد که اروپا همه اقدام‌های لازم را برای مهار شیوع ویروس کرونا، کم کردن تعداد مبتلایان و پشتیبانی تحقیقات انجام می‌دهد.

ایتالیا دستور تعطیلی مغازه‌ها، بارها و رستوران‌ها را صادر کرد

دولت ایتالیا دستور تعطیلی مغازه‌ها، بارها و رستوران‌ها در سراسر کشور را صادر کرد. این تصمیم پس از افزایش تلفات ویروس کرونا در این کشور به ۸۲۷ نفر تا بعدازظهر روز گذشته اتخاذ شده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با اعلام این تصمیم گفت تنها فروشگاه‌های کالاهای اساسی و داروخانه‌ها اجازه فعالیت دارند.

محدودیت‌های جدید پروازی و مسافرتی در عربستان اعلام شد

عربستان سعودی پس از گزارش ۲۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های پروازی و سفر در این کشور را گسترده‌تر می‌کند. تاکنون در عربستان ۴۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آخرین تصمیم‌ها، تردد مسافر از طریق تمامی گذرگاه‌های زمینی با اردن نیز به حالت تعلیق درآمد در حالی که همچنان حمل و نقل بار مجاز است. همچنین غیر از کشورهایی که پیش از این تردد به آن‌ها ممنوع اعلام شده بود، کشورهای سوئیس، هند، پاکستان، سریلانکا، فیلیپین، سودان، اتیوپی، سودان جنوبی، اریتره، کنیا، جیپوتی و سومالی به این فهرست به مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا اضافه شدند. مسافرت از این کشورها به عربستان نیز ممنوع است.

پادشاهی سعودی پیش‌تر سفر به ۱۹ کشور از جمله همسایه‌های عرب خود را ممنوع کرده و گفته بود افرادی که جزییات سفر خود یا اطلاعات مربوط به سلامتی خود را پنهان می‌کنند با جریمه ۵۰۰ هزار ریال سعودی (۱۳۳ هزار دلاری) روبرو می‌شود.

استرالیا ۱۱.۴ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا اختصاص می‌دهد

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا از یک طرح محرک اقتصادی ۱۱.۴ میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور رونمایی کرد.

این طرح شامل یارانه‌های دستمزد و پرداخت‌های نقدی برای مشاغل کوچک است که در اثر شیوع ویروس کرونا کسب و کار آن‌ها دچار مشکل می‌شود.

موریسون در یک نشست خبری گفت: «استرالیا از چالش جهانی ویروس کرونا در امان نیست اما ما پیش از این اقداماتی را برای آمادگی در مقابل این بحران انجام داده‌ایم.»

وزارت بهداشت استرالیا تعداد افراد آلود به ویروس کرونا در این کشور را ۱۲۶ نفر گزارش کرده است. ۳ نفر نیز در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور جان‌باخته‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=22549 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x