پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ویروس کرونای ایرانی ره آورد بازرگانی ایران است! – محمد علی مهرآسا

با شیوع ناخوشی ویروسی کرونا در چین، نخستین کشوری که در آن این ناخوشی پیدا شد و مردم را مبتلا کرد، کشور ایران بود. چرا چنین فاجعه ی مرگ آوری نخست باید دامن هممیهنان ما را بگیرد و موجب مرگ چند نفری شود؟ چون عمده بازرگانی ایران با کشور چین است. باید افزود که متاسفانه دولت اسلامی دروغگو، رقم درست مبتلایان و فوت شدگان این ناخوشی را مثل همه چیز دیگر از مردم ایران و جهان پنهان نگه می دارد و حاضر نیست موضوعی طبیعی ولی غیر عادی را به گونه ای راست و درست به مردم جهان اعلام کند.

این یک امر بدیهی است و سابقه نشان داده است که ویروسهای مختلف در فضای این کره ای که محل زندگی ما است، به فراوانی وجود دارد و هر گاه محیط مناسب و غذای لازم و کافی پیدا کنند، شروع به رشد و ازدیاد کرده و نوع مرض زایشان دامن انسان را می گیرد و او را ناخوش کرده و گاه سبب مرگ و نیستی نیز می شود. اما خوشبختانه سازمانهائی به وجود آمده است که کارشان مبارزه با چنین جنگ آوران نادیده ای است که اگر به بدن آدمی هجوم آورند اغلب مرگ آور خواهند بود.

اما پرسش بزرگ این است که علت چیست که ویروس کرونا پس از پیدایشش در کشور پهناور چین، زمانی که آغاز به مسافرت به دیگر نقاط کره زمین می کند، نخست به ایرانیان یورش می برد. این یک امر عادی نیست و علتها دارد.

یکی ازعلل این فاجعه سوقات و ره آورد سفر هموطنان به کشور چین برای تجارت و خرید کالای ارزان بها و یا موضوعهای دیگر مانند خوشگذرانی است. یکی از دلائل این سفرها، ارزانی در کشور چین است که عاشقان مسافرت را وسوسه کرده و به آن سرزمین می کشاند. علت دیگر را  باید در رفت و آمد تجار ایرانی به آن کشور برای خرید و فروش کالای ارزان جستجو کرد. روزی بیش از ده هواپیما از تهران به چین مسافر می برد و اغلب را در هتلهای درجه ۵ و ۶ جا می دهد. آنگاه مسافر تاجر مآب صبح گاهان به بازارهای پکن و هنگ و گنگ و شانگهای رفته و با مردم چین که تعداشان از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر گذشته است دمخور و حتا همپیاله می شوند. البته بدیهی است در این روبوسی و معانقه امکان حمل و انتقال ره آوردی غیر از اجناس و مال التجاره را نیز به میهنشان داشته باشند.

کشور هند در همسایگی چین و با وجود نزدیکی کامل به چین، از این موهبت عظما بی بهره بود و ویروس به هند نرسید. زیرا هند تجارت با چین را مدتهاست که ممنوع کرده و حتا از دید سیاسی نیز میانه اش با این دولت شکراب است. این در حالی است که هند همسایه و هم مرز کشور چین است و اگر بحث تجارت نبود می بایست پیش از ایران این ویروس دامن مردم هند را بگیرد؛ و به جای ایران مردم هند این فاجعه را بیازمایند! و یا کشورهای مانند مغولستان و افغانستان که با چین هممرز و همسایه اند، خرگوش آزمایشگاه شوند.

آری حقا که بایدروی سر من و امثال من چغندر سبز شود هنگامی که می بینم ویروس کرونای مورد اشاره کشورهای نزدیکتر به چین را جا می گذارد و می پرد داخل ایران تا ملا و حاجی و بازاری و پرستار زحمت کش و خدمتگزار را به دیار نیستی بفرستد!

این از ظرافتکاری و یا زرنگ بازی آن ویروس نیست که هم میهنان ما را می بوسد، این بدبختی و فلاکت از بی توجهی و  حرص و طمع پولدارها و بازرگانان ایرانی است که یک پا در ایران و دیگر پا را در چین دارند؛ تا به زعم خود تجارت کنند و اجناس ایرانی  را به چین برند و کالای  بی ارزش چینی را روانه ایران کنند. معلوم است که با آن اجناس و اشخاص، میکربها و ویروس های چینی نیز همراه و همسفر مسافر ایران می شوند؛ و سوقاتی است که از این تجار حریص

نصیب ایران و ایرانی می گردد.

در این هنگامه که ایران از لحاظ سیاسی و تجاری و مالی تحریم شده است و دسترسی به کالاهای اروپا و امریکا ندارد، تنها یار وفا دار و کمک رسان حکومت احمق و خود خواه اسلامی ایران، کشور و دولت چین حریص و آزمند است که به تجار ایرانی پاسخ مثبت می دهد و به تحریم های امریکا وقعی نمی نهد و کالای بنجلش را به جانب ایران روانه می سازد.

البته همچناکه اشاره شد با بدن این تجار و و کالاهائی که وارد می کنند، میکرب و ویروس نیز صادر می شود و گریبان هموطنان را می گیرد! پس علت همین است که که ویروس کذائی در هند همسایه چین نیست اما در ایران دور از چین غوغا کرده و مردم را هلاک می کند.

اگر در اروپا نیز کشور ایتالیا دچار این فلاکت شده است، علت را باید درهمان عاملی جستجو کرد که ایران را گرفتار کرده است. زیرا در اروپا نیز تنها کشور ایتالیا است که چون اقتصادی ضعیف دارد، با چین در معامله و مراوده فراوان است و این ره آورد را بازرگانان ایتالیا و کالاهای چینی به کشور ایتالیا هدیه داده اند.

کالیفرنیا     دکتر محمد علی مهرآسا              2/مارچ/۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=21780 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x