جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

یکی از قضات جنایتکار جمهوری اسلامی بر اثر کرونا درگذشت

فوت قاضی حداد بر اثر کرونا

وکیل حسن زارع دهنوی از مرگ موکل خود مشهور به قاضی حداد بر اثر کرونا خبر داد.

محمد اصلانی، وکیل حسن زارع دهنوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فوت موکل خود، اظهار کرد: وی دو روز پیش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان گاندی درکذشت. وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی او امروز به خاک سپرده خواهد شد.

حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد یکی از بدنام ترین و جنایتکارترین قاضی های حکومت اسلامی بود که در زمان سلطه ی سعید مرتضوی بر این دستگاه یار نزدیک او به شمار می رفت. او تحت ریاست سعید مرتضوی که به «قاتل مطبوعات» مشهور بود، پرونده های سیاسی و امنیتی بسیاری را «قضاوت» کرد و حکم به تعطیلی مطبوعات و زندان فعالین سیاسی و سندیکایی داد. قاضی حداد از جمله مسئول محاکمه ی اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد بود.

بنابر گزارش رسانه ها، قاضی حداد از طریق اسدالله لاجوردی به تیم دادستانی اوین پیوست و پس از مدتی دادیار زندان شد. او دیرتر توسط سعید مرتضوی دادستان وقت تهران؛ به عنوان معاون امنیت دادستان تهران منصوب گردید. 

به دنبال اعتراضات جنبش سبز و فاجعه ای که تحت ریاست سعید مرتضوی در کهریزک به پا شد، قاضی حداد نیز همراه با سعید مرتضوی یکی از متهمین این پرونده اعلام و به انفصال موقت از شغل خود محکوم شد.

اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۰، ۳۲ مقام ایرانی از جمله قاضی حداد را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشتند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد و دستور توقیف کلیه دارایی‌های آنها در اروپا را صادر کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=90141 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x