جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

یک روزنامه اسرائیلی: صدای فخری‌زاده در مورد ساختن «پنج کلاهک» اتمی ضبط شده است

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت، در گزارشی نوشته است که سازمان اطلاعات اسرائیل موفق به جذب یک مقام ایرانی نزدیک به محسن فخری‌زاده شده بود و این فرد سخنان آقای فخری‌زاده در مورد تلاش‌هایش برای تولید «پنج کلاهک» اتمی را ضبط کرده است.

به گزارش رادیو فردا، در بخشی از این گزارش که توسط رونن برگمن، خبرنگار تحقیقی معروف روزنامه یدیعوت، نوشته شده، آمده است که اسرائیل برای تقریباً سه دهه در حال کار بر روی پرونده فخری‌زاده بود و دست آخر، ضبط این سخنان او، مدرک نهایی برای صلح‌آمیز نبودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به‌دست داد.

بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آخرونوت که روز جمعه ۱۴ آذر منتشر شده، در صدای ضبط‌شده آقای فخری‌زاده، او شکایت می‌کند که دولت بودجه کافی برای انجام کار را در اختیار او قرار نمی‌دهد.

فخری‌زاده در اشاره آشکار به مافوق‌های خود می‌گوید، «از یک طرف پنج کلاهک می‌خواهند، از طرف دیگر اجازه نمی‌دهند من کار کنم.»

بر اساس این گزارش، فخری‌زاده سپس به انتقاد از همکاران خود در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازد.

محتوای سخنان ضبط‌شده و بسیار محرمانه محسن فخری‌زاده در سال ۲۰۰۸ توسط ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، برای جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، هنگام بازدید بوش از اسرائیل پخش شد.

نویسنده گزارش تاکید کرده است که شنیدن این سخنان، یکی از عناصر اصلی در متقاعد کردن آمریکایی‌ها برای افزایش تلاش در جهت مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران بود.

بنا بر این گزارش مقام‌های اسرائیلی سپس خواستار زدن ضربه نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران شدند اما جورج بوش به آنها اعلام کرد که دولتش «قویاً» با چنین تصمیمی مخالف است.

https://akhbar-rooz.com/?p=96303 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x