شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاسخ وزارت امور خارجه ‎ی آلمان به نامه‌ی کانون سوسیالیست و دمکرات هانوفر

خانم میرآبادی

کانون کنشگران سوسیالیست و دمکرات هانوفر

موضوع: وضعیت حقوق بشر در ایران

مورد مشخص: زینب جلالیان

نامه‌ی شما به تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۱

برلین ۲۳ مارس ۲۰۲۱

سرکار خانم میرآبادی،

به خاطر نامه‎ ی مورخ ۸ مارس ۲۰۲۱ که در آن نگرانی خود را در مورد وضعیت حقوق بشر، به ویژه سرنوشت فعالین حقوق زنان در ایران با من درمیان گذاشته‌اید، از شما بسیار متشکرم. موقعیت این زنان مرا بسیار متاثر کرده است، سرنوشت آنان به راستی قابل تامل می‎باشد. شما در این نامه به طور مفصل، دقیق و با جزئیاتی متاثر کننده، نشان داده‌اید که مشکل این زنان تا چه اندازه جدی است. گذشته از این، توسط داگمار زیگلر نامه‎ ی دیگری به دست من رسید که شما خطاب به معاونین پارلمان آلمان در مورد وضعیت خانم زینب جلالیان نوشته بودید. این مورد نیز با گزارشات دیگری که به دست من رسیده، نزدیکی کامل دارد.

رفتار حکومت ایران با کنشگران حقوق بشر غیرقابل قبول است. دولت آلمان و شخص من این موارد را با دقت تمام دنبال می‌کنیم و تا کنون به کرات از دولت ایران ـ‌حتا به صورت علنی‌ـ خواسته ‎ایم که فعالین سیاسی را از زندان آزاد کرده یا لااقل به وضعیت بهداشت و سلامتی آنان رسیدگی کند. ما در موارد مشخص نیز اغلب گفتگوهایی را با رژیم ایران انجام داده‌ایم. به همین سبب من مورد خانم زینب جلالیان را به ادارات مربوطه در وزارت امور خارجه، همچنین به سفارت‌مان در تهران ارجاع داده‌ام.

جهان‌شمول بودن امر حقوق بشر و اقدام در راه تحقق آن، اصلی ‎ترین سنگ بنای سیاست خارجی دولت آلمان را تشکیل می‌دهد. وزارت خارجه هم‎راه با شرکایمان در اتحادیه ‎ی اروپا همواره به سبب نقض گسترده ‎ی حقوق بشر و اعمال فشار بر فعالین سیاسی به دولت ایران اعتراض کرده است.

در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، دولت آلمان خواهان تمدید ماموریت گزارشگر ویژه‎ ی سازمان در زمینه ‎ی وضعیت حقوق بشر در ایران شده است. آقای جاوید رحمان نیز در گزارش خود از فشاری که بر فعالین حقوق بشر در ایران وارد می‌آید سخن گفته است. ما همراه با شرکای اروپایی خود تلاش می‎کنیم که سفر جاوید رحمان به ایران عملی گردد.

خود من شخصا بارها خواهان آزادی زندانیان سیاسی و رعایت حقوق بشر در ایران شده‌ام، از جمله این اواخر در توئیت خود به تاریخ ۲۴ ژانویه و ۲۳ فوریه ۲۰۲۱.

می‎توانم به شما اطمینان دهم که هم دولت فدرال آلمان و هم شخص من، در آینده نیز به ایران در زمینه‌ی رعایت تعهدات حقوق شناخته شده‌ی بین‌المللی تذکر خواهیم داد. ما از تمامی امکانات خود برای حمایت گسترده از حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی و فعالین حقوق زنان استفاده خواهیم کرد.

با سلام‌های دوستانه

دکتر بربل کوفلر

https://akhbar-rooz.com/?p=109161 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x