پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پاسخ وزیر امور خارجه سوئد به جمعیت پشتیانی از مبارزات مردم ایران

خانم آن لینده وزیر امور خارجه سوئد درپاسخ به دو نامه ای که مهرداد درویش پور و مریم ابراهیمی از طرف “جمعیت پشتیانی ازمبارزات  مردم ایران” به ایشان نوشتند و در آن خواستار واکنش محکم تر سوئد واتحادیه اروپا در رابطه با سرکوب خونین اعتراضات مردم در آبان ماه و سرنگونی هواپیمای مسافربری شده بودند، نامه زیر را خطاب به “جمعیت پشتیانی از مبارزات مردم ایران “نوشتند:

درود!

از بابت دو نامه ای که در نوامبر در رابطه با اعتراضات مردم و ژانویه در رابطه با سقوط هواپیما در تهران برایم ارسال کردید، سپاسگزارم. نخست خواستم از بابت در میان گذاشتن نقطه نظرات خود با ما سپاسگزاری کنم و از بابت تاخیر در پاسخ پوزش بخواهم.

من و دولت سوئد در نگرانی از بابت نحوه برخورد با اعتراضات مردم در پاییز گذشته  با شما شریک هستیم. ما در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و توجه جدی مان به اطلاعات مربوط به ارقام بالای کشته شدگان اعتراضات اخیر را به حکومت ایران بیان کردیم. ما به انتقال پیام صریح خود درباره اهمیت رعایت حقوق بشر واصول قوانین کشوری ادامه خواهیم داد.

درباره تراژدی ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی در تهران که به مرگ ۱۷۶ انسان و از جمله ۱۷ نفر از افراد مقیم سوئد منجر شد، دولت سوئد تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران باید در زمینه روشن شدن ماجرا با شفافیت اقدام و همکاری کند. ساقط کردن یک هواپیما ولو غیرعمدی، باید محکوم شود و حکومت ایران باید مسئولیت خود را در قبال خویشاوندان قربانیان، اجساد باقی مانده و پرداخت خسارت بپذیرد. سوئد یک تیم مشاوره بحران به ایران فرستاده است تا پیگیری سفارت سوئد در ایران را در رابطه با این حادثه تقویت کند.

از بابت فعالیت متعهدانه شما در سوئد در رابطه با ایران سپاسگزارم.

با درودها ی دوستانه آن لینده

۷/۲/۲۰۲۰   

https://akhbar-rooz.com/?p=19726 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انوشیروان
انوشیروان
4 سال قبل

یعنی هیچ.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x