سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پاگشای جواهر بارسا؛ صعود: سویا، منچستر یونایتد، شاختار و بایر لورکوزن

صعود اینتر، یونایتد، شاختار و کپنهاگن به یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا

نازک بین: دیدارهای معوقه مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا چهارشنبه شب با انجام چهار بازی از سر گرفته شد که در مهمترین آنها تیم‌های اینتر و منچستریونایتد مقابل رقبای خود به برتری رسیدند و جواز صعود گرفتند. در ورزشگاه شالکه آره‌نا آلمان تیم‌های اینتر و ختافه به مصاف هم رفتند که این بازی را نماینده ایتالیا با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان رساند. در این بازی نخست روملو لوکاکو در دقیقه ۳۳ و پس از او کریستین اریکسن در دقیقه ۸۳ برای اینتر گلزنی کردند تا شاگردان آنتونیو کونته حریف اسپانیایی‌ را از گردونه رقابت‌ها حذف کنند. دیگر اتفاق مهم این بازی هدر رفتن یک پنالتی برای تیم ختافه در دقیقه ۷۶ توسط خورخه مولینا بود که تبدیل شدن آن به گل می‌توانست جریان بازی را تغییر دهد. او ضربه خود را به بیرون از دروازه زد. تیم‌‌های اینتر و ختافه قرار بود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در ماه مارس مصاف رفت و برگشتی داشته باشند، اما به دلیل شیوع کرونا و وقفه پنج ماهه‌ای که در لیگ اروپا ایجاد شد، طبق تصمیم یوفا مصاف آنها تک حذفی و به محل برگزاری متمرکز بازی‌ها یعنی آلمان منتقل شد. اینتر با این پیروزی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد جایی که حریفش برنده دیدار تیم‌های بایرلورکوزن آلمان و رنجرز اسکاتلند خواهد بود.

صعود قاطع منچستریونایتد و شاختار

دیگر بازی مهم باقیمانده از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، مصاف منچستریونایتد و تیم لاسک اتریش در ورزشگاه اولدترافورد بود (این دو تیم بازی رفت‌شان را قبل از شیوع کرونا برگزار کرده بودند) که با برتری ۵ بر صفر شیاطین سرخ به پایان رسید. فیلیپ ویسینگر در دقیقه ۵۵ تیم میهمان را پیش انداخت، اما من‌یونایتد تنها دو دقیقه بعد با گل جسی لینگارد کار را به تساوی کشاند و گل آنتونی مارسیال در دقیقه ۸۸ هم پیروزی را برای نماینده انگلیس به ارمغان آورد. به این ترتیب منچستریونایتد با احتساب نتیجه بازی رفت، در مجموع با برتری ۷ بر یک راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، جایی که باید با تیم کپنهاگن دانمارک روبه‌رو شود که در بازی چهارشنبه شب تیم استانبول ‌باشاک‌شهیر ترکیه را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری ۳ بر یک راهی مرحله بعد شد. شاختار هم دیگر تیمی بود که چهارشنبه شب جواز صعود گرفت. نماینده اوکراین که در بازی برگشت خود مقابل ولفسبورگ میزبان نماینده آلمان بود با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و در مجموع با برتری ۵ بر یک به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. شاختار در مرحله بعدی باید با برنده مصاف بازل سوئیس و اینتراخت فرانکفورت روبه‌رو شود.

این مسابقات با صعود تیم‌های سویا و بایرلورکوزن و حذف تیم‌های رم و رنجرز ادامه یافت.

در آخرین شب از بازی‌های معوقه مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا دو دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های فوتبال سویا و رم در ورزشگاه MSV  آره‌نا شهر دویسبورگ آلمان به مصاف هم رفتند که این بازی را سویا با نتیجه ۲ بر صفر برد. در این بازی سرخیو رگیلون در دقیقه ۲۱ و یوسف النصری در دقیقه ۴۴ برای نماینده اسپانیا گلزنی کردند. همچنین جانلوکا کانچینی در دقیقه هشتم وقت‌های تلف شده این بازی از رم اخراج شد. با توجه به اینکه دو تیم قبل از شیوع کرونا موفق به انجام بازی رفت‌شان نشده بودند، مصاف آنها با تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا تک حذفی شده بود و به این ترتیب سویا راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در آن مرحله باید با برنده مصاف امشب تیم‌های ولورهمپتون انگلیس و المپیاکوس یونان روبه‌رو شود. این بازی امشب از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در خانه تیم ولورهمپتون برگزار می‌شود. بازی رفت دو تیم در یونان یک – یک مساوی شده بود. در بازی همزمان تیم فوتبال بایرلورکوزن در دیداری خانگی به مصاف رنجرز گلاسکو اسکاتلند رفت و میهمان خود را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. موسی دیابی در دقیقه ۵۱ تنها گل این بازی را زد. لورکوزن که بازی رفت دو تیم را هم با نتیجه ۳ بر یک برده بود، در مجموع با پیروزی ۴ بر یک راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در آن مرحله باید به مصاف اینتری برود که شب گذشته مقابل ختافه به برتری رسید.

کونته: از انجام بازی کثیف مقابل ختافه ترسی نداشتیم

آنتونیو کونته در پی برتری ۲ بر صفر شب گذشته (چهارشنبه) شاگردانش مقابل ختافه اسپانیا در بازی تک‌حذفی از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا در ورزشگاه خانگی شالکه و صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها، جایی که باید با بایرلورکوزن یا گلاسکو رنجرز مصاف کنند، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» گفت: به خوبی می‌دانستیم که این بازی چقدر می‌تواند سخت باشد. ختافه بازی را خیلی قدرتمند شروع کرد و آنها در زمین به دنبال تصاحب توپ‌های دوم بودند و بازی فیزیکی را از خود به نمایش گذاشتند. ختافه در شروع بازی قدرتمندتر بود، اما سپس ما بازی را در دست گرفتیم و شروع به پاس دادن در تمام نقاط زمین کردیم. وی افزود: ما انتظار بازی کثیفی را می‌کشیدیم و از انجام بازی کثیف مقابل ختافه واهمه‌ای نداشتیم. این البته نشانه خوبی است و نشان از عزم راسخ، اتحاد و جنگیدن برای هر توپ در بین بازیکنان ما بود، چیزی که ما در مقاطعی از فصل آن را از دست دادیم. پیشروی در رقابت‌های لیگ اروپا هم فرصتی برای تجربه‌اندوزی است. من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. ما حتی می‌توانستیم با نتیجه بهتری این بازی را به پایان ببریم. روملو هم گل فوق‌العاده‌ای به ثمر رساند. به نظر لوکاکو کمی زمان برد تا در جریان بازی قرار بگیرد، اما پس از آن بود که تفاوت را رقم زد و بازی ما را یک سطح بالاتر برد.

پاگشای جواهر بارسا در پاریس؛ الماسی که ربوده شد

شب گذشته پدیده لاماسیا اولین بازی خود با پیراهن پی اس جی را تجربه کرد. باشگاه پاریسی حالا ژاوی جدید را در اختیار دارد. به گزارش “ورزش سه”، نام ژاوی سیمونز در سال های اخیر به عنوان یکی از آینده دارترین بازیکنان فوتبال جهان مطرح شده است. این پدیده هلندی در آکادمی لاماسیا نمایش فوق العاده ای داشت اما تابستان سال پیش و در کمال تعجب تمایلی به ادامه دوران حضور خود در بارسلونا نشان نداد و با رد پیشنهاد تمدید قرارداد بارسا راهی پی اس جی شد. سیمونز در تیم جوانان پی اس جی مشغول بازی شد و حتی سپتامبر گذشته با توجه به غیبت تعداد زیادی از بازیکن اصلی پی اس جی، توماس توخل اجازه داد با تیم اصلی و در کنار ستاره هایی چون کیلیان امباپه و انخل دی ماریا تمرین کند. 

Xavi Simons joins PSG after confirming Barça departure - AS.com

در واقع  سیمونز یکی دیگر از بازیکنان پرورش یافته در لاماسیا بود که از این مجموعه جدا شد. دلیل اصلی آن پایین بودن دستمزد پیشنهادی باشگاه اسپانیایی به ژاوی سیمونز بود و در حال حاضر تا ۲۰۲۲ به باشگاه فرانسوی متعهد شده است. این اولین قرارداد حرفه ای دوران ورزشی ژاوی سیمونز بود و احتمالا در سال های آتی به ترکیب تیم اصلی پاری سن ژرمن اضافه خواهد شد. پیشنهاد بارسا دستمزد سالانه ۲۰۰ هزار یورو به علاوه شانس حضور در تیم دوم باشگاه بود که از سوی سیمونز رد شد. این پیشنهاد برای بازیکنی ۱۶ ساله در بارسلونا بی سابقه بود. او قرار بود از سپتامبر ۲۰۱۹ برای تیم جوانان A بارسا بازی کند اما پس از مشورت با مدیر برنامه های معروفش، “مینو رایولا”، تصمیم به رد پیشنهاد بارسا گرفت و در پیامی عنوان داشت که از بارسا جدا خواهد شد. بارسلونا می توانست بر رقم پیشنهادی خود اضافه کند اما ترجیح داد روی اصول خود پایبند بماند. این انتقال در روزهایی رقم خورد که اخبار و شایعات زیادی در مورد بازگشت نیمار به بارسلونا به گوش می رسید. سرانجام شب گذشته انتظارها به سر رسید و ژاوی سیمونز توانست اولین بازی خود با پیراهن تیم اول پی اس جی را انجام دهد. پی اس جی شب گذشته در دیداری دوستانه به مصاف سوشو رفت و با گل چوپو موتینگ به پیروزی دست یافت. اتفاق مهم این بازی حضور سیمونز ۱۷ ساله در این دیدار بود. او دقیقه ۷۴ به جای یولیان دراکسلر وارد میدان شد تا اولین بازی خود با پیراهن باشگاه پاریسی را تجربه کند. هرچند ژاوی مدت زمان زیادی برای درخشش فرصت نداشت ولی این اولین قدم او در راه تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای بود. ستاره ای که ۹ سال در لاماسیا حضور داشت و در رویای بازی برای بارسا بود، حالا در پاریس و کنار ستاره سابق بارسا یعنی نیمار چشم به روزهای درخشان آینده دارد. ستاره ای که به سادگی از دست بارسلونا پرید.

شهرخودرو ۲ – استقلال ۲، جنگ سهمیه در مشهد برنده نداشت

شهرخودرو ۲ - استقلال ۲/ جنگ سهمیه در مشهد برنده نداشت

مصاف شهرخودرو و استقلال با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

در جریان هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر،  دو تیم شهرخودرو و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. کارت زرد: اکبر صادقی (دقیقه ۳۶)، علی نعمتی (دقیقه ۶۸) و محمدرضا خلتعبری (دقیقه ۸۱)  از شهرخودرو و علی کریمی (دقیقه ۷۹) و مهدی قایدی (دقیقه ۸۳) از استقلال. در نیمه اول دو تیم بازی نزدیکی را ارائه کردند و توانستند صاحب موقعیت هایی هم شوند اما این تیم شهرخودرو بود که در دقیقه ٣۵ توانست توسط حسین مهربان به گل برتری دست پیدا کند. پس از آنکه نیمه اول با شکست آبی پوشان به پایان رسید، فرهاد مجیدی در شروع نیمه دوم ارسلان مطهری را جانشین زکی پور کرد که برای استقلال مثمرثمر بود و این بازیکن در دقیقه ۵۵ توانست گل تساوی را به ثمر برساند. مطهری پس از این گل مصدوم شد و زمین را ترک کرد.

بعد از این گل بازهم بازی هیجان بیشتری گرفت و این بار نوبت به استقلال رسید تا به گل برتری دست پیدا کند. این گل را شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در دقیقه ٧۵ اما مدافعان استقلال پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شدند تا یک ضربه ایستگاهی نصیب شهرخودرو شود. محمدرضا خلعتبری پشت این ضربه ایستاد و به زیبایی دروازه حسینی را باز کرد تا کار دو تیم به تساوی کشیده شود. بعد از این گل بازی کمی رنگ و بوی خشونت به خود گرفت که درگیری هایی را هم بین بازیکنان بوجود آورد. در دقایق وقت اضافه شاگران مجیدی فشار زیادی روی دروازه میزبان وارد کردند تا بتوانند سه امتیاز ارزشمند را به نام خود ثبت کنند. با این نتیجه استقلال با ۴۹ امتیاز در رده دوم جدول باقی ماند تا منتظر  نتیجه بازی سپاهان و نساجی مازندران باشد و شهرخودرو با ۴۵ امتیاز موقتا در رده پنجم جدول باقی ماند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور (دقیقه ۴۶- ارسلان مطهری)، (دقیقه ۶۱- فرشید باقری)، مسعود ریگی‌، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۷۲- سینا خادم پور)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته، روزبه چشمی، وریا غفوری، هرویه میلیچ (دقیقه ۷۲- محمد دانشگر) و مهدی قایدی.

ترکیب شهرخودرو: مهدی رحمتی،آقاجانپور، امید منصوری، حسین مرادمند، علی نعمتی، خلعتبری، اکبر صادقی میلاد سرلک،امین قاسمی نژاد (دقیقه ۷۲- روح الله سیف اللهی)، حسین مهربان و محمد قاضی.

سپاهان صفر- نساجی یک

تیم فوتبال نساجی موفق شد خارج از خانه با یک گل حریفش را شکست دهد. به گزارش ایسنا، تیم های فوتبال سپاهان و نساجی در دیداری از هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی یک بر صفر نساجی به پایان رسید. نساجی که در این هفته ها خوب عمل کرده بود در همان ابتدای مسابقه و با شوت از راه دور محمد میری در دقیقه ۸ به گل رسید. بعد از این گل سپاهانی ها تلاش کردند تا بازی را به تساوی بکشانند اما از موقعیت هایشان استفاده نکردند. در نیمه دوم هم سپاهان برای رسیدن به گل تلاش کرد و حتی توسط سروش رفیعی توپ را به تیر دروازه حریف هم کوبید اما به گل نرسید. بعد از این سپاهان باز هم صاحب موقعیت شد و دو شوت رضا میرزایی و ضربه سر کی روش استنلی به تیر دروازه نساجی برخورد کرد تا شاگردان قلعه نویی با بدشانسی در زدن ضربه به تیر دروازه پوکر کنند. سپاهان با این شکست ۴۵ امتیازی و در رده چهارم باقی ماند. نساجی هم با این پیروزی ۳۶ امتیازی شد و در رده هشتم قرار گرفت. هر چند سپاهان شکست خورد اما با تساوی شهر خودرو و استقلال امیدهای این تیم همچنان برای کسب عنوان نایب قهرمانی و سهیمه لیگ قهرمانان آسیا زنده ماند. البته بازی فولاد و نفت مسجد سلیمان و تراکتور می توانند سرنوشت ساز باشند.

فولاد یک – نفت صفر

فولاد یک - نفت صفر/ شاگردان نکونام به سهمیه آسیایی نزدیک شدند

دیدار دو تیم فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان با برتری شاگردان نکونام به پایان رسید. دیدار دو تیم فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در چارچوب دیداری معوقه از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با قضاوت علی صفایی در استادیوم شهدای فولاد در اهواز برگزار شد که در پایان، شاگردان جواد نکونام با نتیجه یک بر صفر میهمان خود را شکست دادند و با ۴۶ امتیاز به رده چهارم جدول صعود کردند. تنها گل این دیدار را که در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد، فرشاد احمدزاده در دقیقه ۷۳ روی پاس عباس بوعذار به ثمر رساند تا سیزدهمین برد این فصل فولاد رقم بخورد. قضاوت این دیدار بر عهده علی صفایی بود که به عباس بوعذار از فولاد خوزستان و حسین ابراهیمی از نفت مسجدسلیمان کارت زرد نشان داد.

عکس روز، فاجعه

ایسنا -دوچرخه سواران حاضر در دور نخست رقابت‌های لهستان تنها چند متر با خط پایان فاصله داشتند اما حرکت زشت دیلان خرونوخن موجب یک حادثه شد. خرونوخن که با فابیو یاکوبسن برای پیروزی در حال رقابت بود اجازه نداد هموطنش از او سبقت بگیرد و مسیر را به قدری تنگ کرد که دوچرخه سوار هلندی به شدت با موانع برخورد کرد و به سمت دیگر پرتاب شد. سپس دوچرخه سواران دیگر هم با یکدیگر برخورد کردند. یاکوبسن که هنگام افتادن کلاه کلاسکت از سرش جدا شده بود پس از برخورد شدید با زمین به کما رفت. او آسیب مغزی ندیده است اما همچنان بیهوش است. در تصویری که لوک کلاسن، عکاس getty images به ثبت رسانده تنها دوچرخه معلق یاکوبسن قابل مشاهده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=42496 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x