جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پایان اعتصاب غذای ابراهیم و سالار صدیق همدانی در زندان ارومیه

ابراهیم صدیق همدانی و پسرش سالار صدیق همدانی دو زندانی زندان ارومیه، روز گذشته در پی وعده مساعد مسئولان قضایی به اعتصاب غذای خود پایان دادند. این شهروندان از تاریخ ۳ مهرماه در اعتراض به حکم صادر شده علیه خود دست به اعتصاب زده بودند. این پدر و پسر پیشتر توسط دادگاه انقلاب ارومیه مجموعا به ۳۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸، ابراهیم صدیق همدانی و پسرش سالار صدیق همدانی در زندان ارومیه به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

این شهروندان از تاریخ ۳ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند. اعتصاب آنها در اعتراض به حکم صادر شده علیه آنان صورت گرفته بود. در روزهای اخیر قاضی علی شیخلو رئیس شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه با مراجعه به زندان قول مساعد جهت بررسی پرونده در دادگاه تجدیدنظر را به آنها داده بود.

ابراهیم و سالار صدیق همدانی بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه هرکدام از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمانهای مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

گفتنی است ابراهیم خلیل صدیق همدانی فرزند صادق و پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش مریم در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۷ بازداشت شده و روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸، پس از دو ماه بازجویی به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند. ابراهیم و سالار صدیق همدانی هم اکنون در بند روان درمانی ۲ زندان ارومیه نگهداری می شوند و مریم صدیق همدانی نیز که به بند زنان این زندان منتقل شده بود در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد.

گفته می شود ابراهیم صدیق همدانی پیشتر نیز در سال ۸۴ از بابت اتهام همکاری با سازمان مورد اشاره بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شده و پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=8728 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x