سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پتیشن آنلاین برای جلوگیری از دیپورت پیمان پیران

پیمان پیران از بازداشت شدگان ۱۸ تیر ۷۸ و از چهره‌های جنبش چپ دانشجویی (داب) در دهه هشتاد با سابقه ۶ بار بازداشت و شکنجه، پس از ۱۰ سال اقامت در نروژ در خطر دیپورت به ایران قرار دارد.

قضیه جدی است و پلیس به صورت ناگهانی نه تنها پناهندگی موقت او را که به زور کمپین بین المللی گرفته شده، لغو کرده بلکه حقوق اجتماعی و درآمد سوسیال که حداقل می توانست اجاره یک اتاق را پرداخت کند را هم از پیمان گرفته است. لطفا جهت حمایت از پیمان پیران پتیشن زیر را امضا کنید.

امضای پتیشن در اینجا

https://akhbar-rooz.com/?p=102812 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارو
کارو
3 سال قبل

رفیق پیمان یکی از فعالان خوشنام و زحمتکش جنبش چپ دانشجویی بوده و همیشه نام این رفیق برای همه حتی نسل های بعدی فعالان چپ دانشجویی احترام برانگیز بوده است. امیدوارم مشکل ایشان هرچه سریع تر حل شود و به ویژه اینکه قبلاً هم مشکل مشابهی داشته اند دیگر برایشان از این مشکلات پیش نیاید.
اما از دوستان خوب سایت اخبار روز هم می خواهم در نگارش خبر اندکی دقت کنند: «جنبش چپ دانشجویی (داب)» به چه معناست؟! «داب» مخفف «دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب» است، در جنبش چپ دانشجویی دهۀ ۸۰ گروه ها و محافل مختلفی وجود داشتند که در دانشگاه های شهرهای مختلف ایران فعالیت می کردند و یکی و شاید بزرگترین و مهمرترین آن ها هم «دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب» بوده است. اما قرار دادن (داب) در جلوی «جنبش چپ دانشجویی» جنبش دهۀ ۸۰ را به یک محفل و جریان مشخص محدود می کند و بدتر از آن اینکه با کوتاه-نوشت «داب» بی ارتباط و فاقد معنی است. بهتر است در نگارش متن اخبار دقت بیشتری شود.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x