پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پرسپولیس قهرمان فوتبال ایران شد؛ شگفتی بزرگ المپیک؛ هدیه باخ به نازنین ملائی؛ جدول مدالها

نازک بین-آمریکا و مکزیک در دیدار فینال گلدکاپ برای کسب جام قهرمانی مقابل هم قرار می گیرند. مرحله نیمه نهایی گلدن کاپ برگزار شد و دو تیم آمریکا و مکزیک با پیروزی مقابل رقبای خود به فینال مسابقات راه پیدا کردند.آمریکا در مرحله نیمه نهایی مقابل قطر صف آرایی کرد و بسیار خوش شانس بود که توانست این تیم را حذف کند چرا که قطری ها در دقیقه ۶۱ یک پنالتی از دست دادند و آمریکایی ها مجبور شدند تا دقیقه ۸۶ برای به ثمر رساندن تک گل بازی صبر کنند.در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی، مکزیک مقابل کانادا قرار گرفت که این دیدار هم بسیار جذاب بود و سرنوشت قهرمانی آن در دقیقه ۹+۹۰ مشخص شد. در این دیدار پیندا در دقیقه ۲+۴۵ برای مکزیک از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد اما بوچانان در دقیقه ۵۷ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه هر یک از دو تیم یک ضربه پنالتی را از دست دادند و در نهایت این هررا بود که با گلزنی در دقیقه ۹+۹۰ تیم مکزیک را به فینال مسابقات فرستاد.فینال مسابقات گلدکاپ روز دوم آگوست در ورزشگاه آلیانت در نوادای آمریکا برگزار خواهد شد. در دور قبلی مسابقات گلدکاپ نیز دو تیم آمریکا و مکزیک در فینال مقابل هم قرار گرفته بودند که مکزیک در نهایت برنده مسابقات شد و حال آمریکایی ها قصد دارند انتقام شکست دور قبل را بگیرند

شگفتی بزرگ المپیک؛ شکست جوکوویچ، نوله به فینال نرسید!

نواک جوکوویچ شماره ۱ تنیس دنیا با شکست از الکساندر زِورف نتوانست به فینال تنیس المپیک برسد تا شگفتی بزرگی رقم بخورد.وقتی هیچکس تصورش را نداشت، نوواک جوکوویچ رنگ شکست را به خود دید. امروز و در نیمه نهایی تنیس المپیک، جوکوویچ که ست اول را ۱-۶ از الکساندر زِورف آلمانی برده بود، در دو ست بعدی ۶-۳ و ۶-۱ باخت و با فینال خداحافظی کرد.زِورف درحالی موفق به شکست حریف نامدار خود شد که پس از شکست در ست نخست، در ست دوم نیز ۲ -۱ از او عقب افتاده بود، اما بعد از آن ورق بازی برگشت و زِورف در ادامه تنها یک گیم به جوکوویچ واگذار کرد و با پیروزی در ۱۰ گیم برنده مسابقه شد.آخرین شکست نوله در تنیس به ۱۶ می و برابر رافا نادال در تنیس مسترز ۱۰۰۰ رم بر می گشت ولی او سپس با ۲۲ برد متوالی واکنش نشان داد. جوکوویچ شانس اول طلای المپیک توانسته بود در چند ماه اخیر سه گرند اسمل اوپن استرالیا، رولاند گاروس و ویمبلدون را فتح کند و به دنبال گُلدن اسلم یعنی طلای المپیک بود ولی همچون دو المپیک قبلی بازهم نتوانست در این مهم موفق نشان دهد.

 نتایج رقابت‌های  ورزشکاران ایران در روز هشتم

روئینگ:نازنین ملایی تنها ملی پوش روئینگ کشورمان موفق شد در المپیک توکیو با ثبت زمان ۷:۴۲.۵۷ عنوان یازدهمی را کسب کند. وی تنها ورزشکاری است که توانسته راهی فینال B شود. این نتیجه، یک رکورد تاریخی برای روئینگ محسوب می‌شود.

دوومیدانی:فرزانه فصیحی بانوی دونده کشورمان که بعد از ۵۸ سال توانسته در دوی ۱۰۰ متر نماینده کشورمان در المپیک باشد، در مرحله مقدماتی مسیر مسابقه را در مدت زمان ۱۱.۷۹ ثانیه طی کرد و با قرار گرفتن در رده آخر، موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی نشد.

درپرتاب دیسک احسان حدادی نماینده کشورمان بود. وی که در زمان آمادگی برای حضور در المپیک حاشیه‌های زیادی داشت و با آسیب‌دیدگی راهی المپیک شده بود نتوانست کاری ازپیش ببرد تا انتقادات علیه وی و هزینه‌های میلیاردی که صرف او شده زیاد شود.

احسان حدادی در مرحله مقدماتی رشته پرتاب دیسک با رکورد (۵۸.۴۸)، (۵۸.۹۸) متری برای دو پرتاب اول و ارتکاب خطا در پرتاب سوم، از بین ۱۶ شرکت کننده گروه خود در رده چهاردهم قرار گرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

والیبال:تیم کشورمان بعد از برتری مقابل لهستان وونزوئلا و یک شکست مقابل کانادا به مصاف ایتالیا رفتند. شاگردان آلکنو در مصاف با حریف چهارم خود با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای (۲۸ بر ۳۰، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۱ بر ۲۵) شکست خوردند.با این نتیجه تنها راه صعود ایران به دور بعد برتری مقابل ژاپن میزبان المپیک است. پیش از این پیش‌بینی مسئولان فدراسیون و امیدواری آنها حضور در جمع ۴ تیم برتر بود.

تپانچه:هانیه رستمیان ملی‌پوش تپانچه کشورمان در آخرین رقابت خود امروز در مرحله دقت تپانچه ۲۵ متر رقابت کرد. وی با امتیاز ٢٨٨ به کار خود در بخش سرعت پایان داد و در بخش دقت امتیاز ٢٨٩ را ثبت کرد تا بدین ترتیب مجموع امتیارات وی به عدد ۵٧٧ برسد.

رستمیان با این نتیجه در رده بیست و هشتم قرار گرفت و بدون مدال به کار خود در بازی‌های توکیو پایان داد. ملی‌پوش تپانچه کشورمان پیش از این در ماده‌های تپانچه بادی ۱۰ متر و میکس ناکام مانده بود.

هدیه توماس باخ به نازنین ملائی

نازنین ملایی درباره دیدارش با توماس باخ گفت: پس از پایان مسابقه آمدند دنبالم و گفتند که آقای باخ می‌خواهند ملاقاتی با ما داشته باشند. رفتیم و ایشان ابراز خوشحالی کردند از اینکه برای اولین‌بار قایقرانی غیر از کشور چین در آسیا به فینال می‌رسد. آقای باخ تبریک گفتند و من چون ورزشکار بورسیه‌ای کمیته بین‌المللی المپیک هم هستم ایشان خوشحال بودند که سرمایه‌گذاری این کمیته به ثمر نشسته است. پس از پایان این دیدار هم یک ساعت مچی به من هدیه دادند. رییس کمیته بین‌المللی المپیک بعد از مسابقات فینال B رویینگ المپیک توکیو، یک ساعت مچی به «نازنین ملایی» قایقران کشورمان اهدا کرد.این هدیه در دیداری ملایی همراه مربی‌اش با «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک اهدا شد. در این دیدار توماس باخ از حضور یک آسیایی دیگر به همراه چین در فینال A و B المپیک ابراز خوشحالی کرد.نازنین ملایی با قرار گرفتن در جمع ۱۲ روئینگ سوار برتر بازی‌های المپیک توکیو بهترین نتیجه یک ایرانی در ادوار المپیک را در این رشته به ثبت رساند. بنا به گفته علیرضا سهرابیان هدف وی و کادر فنی حضور در فینال گروه c بود که نتایج خوب ملایی موجب شد تا وی در جمع ۱۲ نفر برتر قرار گیرد.

فوتبال زنان

استرالیا در یک بازی جذاب توانست تیم بدون شکست بریتانیا را در وقت های اضافه مغلوب سازد. سوئد به مانند مرحله گروهی مقتدر ظاهر شد و ژاپن میزبان را حذف کرد. اما در مهم ترین بازی این مرحله هلند و آمریکا به مصاف هم رفتند؛ جدال قهرمانان یورو و جام جهانی در ضربات پنالتی، به سود آمریکا تمام شد. 

 کانادا (۴) ۰-۰ (۳) برزیل

بریتانیا ۳-۴ استرالیا

سوئد ۳-۱ ژاپن

هلند (۲) ۲-۲ (۴) آمریکا 

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی، شاهد مصاف کانادا – آمریکا و سوئد – استرالیا ،برگزار خواهد شد.

تقابل تاریخی جودوکار بی حجاب عربستان در برابر ورزشکار اسرائیل

در یک اتفاق تاریخی و در رشته جودو زنان المپیک توکیو، “تهانی القحطانی” (۲۱ ساله) جودوکار عربستان سعودی با راز هیرشکو (۲۳ ساله) از اسرائیل مسابقه داد، کمیته ملی المپیک عربستان پس از این مسابقه تاریخی برای تهانی القحطانی ورزشکار اش آرزوی موفقیت کرد و مبارزه صلح آمیز وی را تحسین کرد. القحطانی که سابقه شرکت در مسابقات جهانی بوداپست را در کارنامه خود دارد این بار به المپیک آمده تا برجسته‌ترین اتفاق در زندگی ورزشی خود را تجربه کند.

مقامات ورزشی عربستان به این ورزشکار زن  مجوز رویارویی با حریف اسرائیلی را صادر کردند و برای اولین بار در یک تقابل تاریخی ورزشکار عربستانی آنهم بدون حجاب  با یک ورزشکار اسرائیلی مسابقه داد. تهانی قحطانی ۲۰ ساله است و در دانشگاه تحصیل می‌کند. او پس از کسب مقام اول در مسابه سنگین وزن جودو از سوی فدراسیون جودو عربستان راهی المپیک شد.

نبیل الحسن نایب رئیس فدراسیون جودو عربستان گفته بود، که القحطانی ملزم به دستیابی موفقیت بزرگ در اولین حضور خود در المپیک نیست، بلکه حضور او در المپیک اتفاق بزرگی محسوب می‌شود و فرصتی برای پیشرفت برای سال‌های آینده و المپیک ۲۰۲۴ است.وی اضافه کرد: القحطانی در آغاز کار خود است و رقابت برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ در سطح المپیک نیاز به کار بزرگ و مشارکت گسترده و تجربه دارد.در این مسابقه تاریخی ، راز هیرشکو موفق شد، تهانی القحطانی را شکست دهد.

طلای چهارم فان ژن دونگ

«فان ژن دونگ» ملی‌پوش پینگ‌پنگ چین در دیدار پایانی بازی‌های المپیک توکیو برابر هموطن خود به برتری دست یافت و برای چهارمین بار به مدال طلای بزرگترین رویداد ورزشی جهان دست یافت. در دیدار پایانی تنیس‌روی‌میز انفرادی بخش مردان بازی‌های المپیک، فان ژن دونگ و ما لونگ هر دو از چین به مصاف هم رفتند که دونگ توانست به حساب چهار بر دو به برتری دست یابد. این چهارمین مدال طلای نماینده باتجربه چین در بازی‌های المپیک بود تا از او یک اسطوره در این ورزش بسازد.در دیدار رده‌بندی نیز، «دیمتری چاروف»‌ از آلمان با نتیجه چهار بر سه مقابل «لین یون جو»‌ از تایوان به پیروزی رسید و مدال برنز را به گردن آویخت.

در بخش زنان هم، «چن منگ» چینی مقابل هموطن خود، «سان یین» چهار بر دو برنده شد و مدال طلای المپیک را برای نخستین مرتبه به ویترین افتخاراتش اضافه کرد. چینی‌ها سال‌هاست در مسابقات المپیک، جهانی و قاره‌ای، مدال‌های طلا این ورزش را به نام خود ثبت کرده‌اند.نماینده ژاپن هم با غلبه بر حریفی از سنگاپور به عنوان سوم و مدال برنز رسید.نیما عالمیان» نماینده ایران در تنیس‌روی میز بود که در همان بازی اول به نماینده بریتانیا باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

کولاک کرواسی در تنیس دو نفره

رقابت‌های تنیس دو نفره مردان المپیک توکیو با عملکرد درخشان نمایندگان کرواسی به اتمام رسید. کروات‌ها موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند. در فینال تنیس دونفره مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، «نیکولا مکتیچ» و «میت پاویچ» برابر «مارین چیلیچ» و «ایوان دودیگ» به برتری دست یافتند و طلایی شدند. مدال نقره هم به دیگر تیم کرواسی رسید.با این اوصاف تعداد مدال‌های کاروان کرواسی به ۳ طلا، یک نقره و ۲ برنز رسید تا آنها در رده چهاردهم جدول توزیع مدال‌ها قرار بگیرند.در دیدار رده‌بندی، تیم نیوزلند متشکل از «مارکوس دانیل» و «مایکل ونوس» برابر «آستین کراجیچک» و «ساندگرن» از آمریکا به برتری رسید و نشان برنز را از آن خود کرد تا تیم آمریکا برخلاف انتظار عملکرد ضعیفی داشته باشد.رقابت‌های تنیس بازی‌های المپیک توکیو با نتایج جالب توجهی در هر دو بخش انفرادی و تیمی مردان و زنان همراه بوده است.

کمیته المپیک روسیه ۱ فرانسه ۳

تیم ملی والیبال فرانسه در یک بازی حساس  کمیته المپیک روسیه را شکست داد. بازی‌های روز چهارم رقابت‌های والیبال المپیک توکیو در بخش مردان پیگیری شد که در مهمترین دیدارها تیم ملی والیبال روسیه به مصاف فرانسه رفت.  

فرانسه در این بازی حساس موفق شد روسیه قدرتمند را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد تا همچنان امیدوار به صعود از گروه خود باشد. این دیدار در چهار ست و با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم ملی فرانسه به پایان رسید.در پایان این بازی پاتری از تیم ملی فرانسه توانست با ۲۰ امتیاز عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین را به نام خود کند.  با توجه به نتایج کسب شده در گروه B مسابقات المپیک، روسیه با سه پیروزی و یک شکست (۹ امتیاز) در صدر این مسابقات قرار دارد. تیم ملی والیبال برزیل هم با سه پیروزی و یک شکست (۸ امتیاز) در رده دوم این رقابت ها ایستاده است.تیم ملی فرانسه، آمریکا و آرژانتین هرکدام با دو پیروزی در رده های سوم تا پنجم این رقابت ها قرار گرفته اند. تیم ملی تونس هم در این مسابقات بدون برد بوده و تنها با یک امتیاز قعر نشین است.

جدول مدالهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ایران در رده سی و چهارم

کشور چین در تفنگ بادی ۱۰ متر زنان صاحب اولین مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شد. آمریکا در دومین روز از بازی‌ها وارد جدول مدالی شد. بازی های ۲۰۲۰ توکیو از شنبه دوم مرداد به طور رسمی آغاز شد و تا ۱۶ مرداد ادامه دارد. جدول مدالی این رقابت‌ها تا پایان روز مسابقات به روزرسانی خواهد شد.

ردیفکشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین ۱۸۹۱۱۳۸
۲ژاپن۱۶۴۷۲۷
۳آمریکا۱۴۱۶۱۱۴۱
۴کمیته المپیک روسیه ۱۰۱۳۱۰۳۳
۵استرالیا۹۲۱۱۲۲
۶بریتانیا۶۹۹۲۴
۷‌کره۵۴۶۱۵
۸هلند۳۷۵۱۵
۹فرانسه۳۵۵۱۳
۱۰آلمان۳۴۸۱۵
۱۱
۳۴ایران۱۱
۳۴برمودا۱۱
۳۴اکوادور۱۱
۳۴فیجی۱۱
۳۴فیلیپین۱۱
۳۴تایلند۱۱
۳۴لیتوانی۱۱
۳۴یونان۱۱
۴۲…..

انتقاد ستاره کره ای از حضور عضو سپاه پاسداران در المپیک

جین جونگ-اوه که در ماده ۱۰ متر تپانچه در المپیک لندن برنده مدال طلا شده بود و پنج مدال المپیکی دیگر در کارنامه دارد، روز چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی اینچئون از کمیتیه بین المللی المپیک انتقاد کرد.جونگ-اوه به خبرنگاران کره‌ای گفت: «این واقعا مسخره‌ترین چیزی است که من دیده‌ام. چطور آنها اجازه دادند یک عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایران در بازی‌های المپیک شرکت کند و مدال طلا را به او اهدا کردند؟» این تیراندازه کره جنوبی در المپیک ۲۰۰۸ پکن هم مدال نقره برده بود .

اولین طلای دوومیدانی به اتیوپی رسید

دونده اتیوپی توانست به مدال طلای ۱۰ هزار متر دست یابد. سلمون بارگا از اتیوپی با کسب مدال طلای ۱۰ هزار متر مردان، جاشوا چپتگی از اوگاندا قهرمان و رکورددار جهان را شکست داد. این اولین طلای دوومیدانی بود که امروز جمعه داده شد.دونده ۲۱ ساله در دور آخر توانست با درخشش بالا از رده پنجم به رده نخست راه یابد و با یک شگفتی به مدال طلا دست یابد و اول شود.چیتگی از اوگاندا در رده دوم ایستاد و مدال نقره را به دست آورد و مدال برنز نیز به دونده دیگری از اوگاندا رسید.

پرسپولیس کتاب قهرمانی نوشت،پنجمین قهرمانی پی در پی پرسپولیس

مهم نیست برانکو باشی یا یحیی گل محمدی، بیرانوند باشی یا لک، شیری باشی یا رضائیان، شجاع یا فرجی، عبدی باشی یا طارمی، مسلمان باشی یا پهلوان، احمدزاده یا ترابی، آقایی باشی یا شایان مصلح یا محمد انصاری و … مهم این است که وقتی پیراهن این تیم را به تن می‌کنید دیگر یک وجهه و شأن اساطیری نصیبت می‌شود که با آن در قله فوتبال ایران می‌ایستید. حالا پرسپولیس در فوتبال ایران فراتر از یک باشگاه پر هوادار است. باشگاهی که انگار با انگاره های سورئالیستی، از دل رمان‌های گابریل گارسیا‌مارکز بیرون آمده و بهائی برای تقدیر و معجزه  قایل نیست . زیرا ضرورت همان قهرمانی است و پنج سال هم در فوتبال خود عمری است بس دراز. آن هم وقتی بدانی که فقط سه بازیکن در جشن هر پنج قهرمانی حضور داشته‌اند. آن هم وقتی بدانی که ستاره‌های اولین قهرمانی هر کدام به سویی رفته‌اند.

قرمزها در دهه شصت و در شرایطی که لیگی سراسری و کشوری وجود نداشت، پنج سال پیاپی قهرمان باشگاه‌های تهران شدند و در دهه هفتاد هم اگر یک سال وقفه در حضورشان پیش نمی‌آمد احتمالا پنج قهرمانی پیاپی در لیگ آزادگان کسب می‌کردند. اما این پنج قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، چیزی فراتر از موفقیت‌های دهه شصت و هفتاد بود. پرسپولیسی که قبلا و در زمان برانکو با دوازده نفر به فینال آسیا رفته  و سرافراز بازگشت.پرسپولیس پنج سال اخیر، اساطیری‌تر و ماندگار‌تر و به یادماندنی‌تر از هر پرسپولیسی در تاریخ خواهد بود. از دل این پرسپولیس اسطوره‌ها بیرون آمده و می‌آید. حالا یحیی و سیدجلال هم داعیه‌دار به تن کردن ردای اساطیری باشگاه پرسپولیس هستند. این پرسپولیس در جهانی تبدیل به قهرمانی اساطیری و همیشگی شده که دیگر به سختی قهرمانی زاده می‌شود که بتواند قهرمان بماند. ا این پرسپولیس سخت و استوار ماند.

نتایج هشت دیدار همزمان که تا پایان بازی‌ها به روز رسانی می‌شود، به شرح زیر است:

* صنعت نفت ۲ – ماشین‌سازی یک
گل‌ها: عبدالله ناصری (۹) و طالب ریکانی (۵۲) برای صنعت نفت و محمدامین اسدی (۶+۴۵) برای ماشین‌سازی
کارت زرد: وحید نعمتی از ماشین‌سازی

* آلومینیوم صفر – نفت مسجدسلیمان یک
گل: ساسان حسینی (۴۵)
کارت زرد: محمد ایرانپوریان از آلومینیوم و مسلم مجدمی از نفت مسجدسلیمان

* گل‌گهر ۲ – نساجی ۲
گل‌ها: گادوین منشا (۷۱ – پنالتی و ۷۹) برای گل‌گهر و ایوب کلانتری (۴+۴۵) و حسین زامهران (۵۶) برای نساجی
کارت زرد: مرتضی تبریزی از گل‌گهر و ایوب کلانتری از نساجی

* پدیده صفر – فولاد صفر
کارت زرد: صالح حردانی از فولاد

* استقلال یک – سپاهان ۲
گل‌ها: مهدی مهدی‌پور (۲+۹۰) برای استقلال و رضا میرزایی (۵۴) و سجاد شهباززاده (۸۵)
کارت زرد: سیاوش یزدانی، وریا غفوری و محمدحسین مرادمند از استقلال و محمد محبی، گیورگی ولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر از سپاهان
اخراج: محمد کریمی (۱+۹۰) – کارت زرد دوم از سپاهان

* تراکتور ۵ – سایپا یک
گل‌ها: سعید واسعی (۱۳) ، سامان نریمان‌جهان (۲۸) ، میلاد فخرالدینی (۴۵) ، علی فتحی (۷۱) و پیمان بابایی (۸۷) برای تراکتور و حسین ماهینی (۳۱ – پنالتی) برای سایپا
کارت زرد: حمید بوحمدان از تراکتور

* ذوب‌آهن صفر – مس یک
گل: محمد قاضی (۵۳)

* پیکان صفر – پرسپولیس ۲
گل‌ها: مهدی عبدی (۹) و احمد نوراللهی (۲۲)
کارت زرد: نادر محمدی و حسین پورامینی از پیکان

در پایان این بازیها،پرسپولیس موفق شد به پنجمین قهرمانی پیاپی خود برسد که سه قهرمانی این تیم با برانکو ایوانکوویچ کسب شده است و یحیی گل‌محمدی نیز دو بار موفق شد این تیم را به قهرمانی برساند. با این حال پس از قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس، بسیاری این قهرمانی را حاصل کار برانکو و گابریل کالدرون می‌دانستند که گل‌محمدی آن را به سرانجام رسانده، اما این بار قهرمانی مستقل پرسپولیس با گل‌محمدی که خودش تیم را از ابتدای فصل هدایت می‌کرد، او را از زیر سایه دو مربی خارجی قبلی این تیم خارج کرد تا پرسپولیس نیز به رکوردی تاریخی دست پیدا کند.همچنین در انتهای جدول که سقوط ماشین‌سازی تبریز مسجل شده بود، سقوط سایپا نیز که قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده بود، با شکست ۵ بر یک مقابل تراکتور قطعی شد تا این تیم پس از ۲۰ دوره حضور متوالی در لیگ برتر،به دسته دوم سقوط کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=121365 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x