جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرونده سازی در زندان؛ رضا محمدحسینی به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد

رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج توسط شعبه ۱۱۶۵ دادگاه کیفری ۲ تهران به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد. این پرونده با شکایت رئیس حفاظت اطلاعات و حراست زندان اوین در دوران حبس علیه این زندانی گشوده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس این حکم که در تاریخ ۴ اسفند ۹۹ توسط شعبه ۱۱۶۵ دادگاه کیفری ۲ استان تهران به ریاست قاضی جعفر فرهمندفر صادر و اخیرا به وی ابلاغ شده، آقای محمدحسینی به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است. اتهام مطروحه علیه وی در این پرونده که با شکایت رئیس حفاظت اطلاعات و حراست زندان اوین علیه او گشوده شده، توهین به مامور در حین انجام وظیفه عنوان شده است.

در این دادنامه دلیل صدور این حکم استفاده از جمله «هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید» توسط رضا محمدحسینی خطاب به رئیس حفاظت اطلاعات و حراست زندان اوین عنوان شده است.

هرانا پیشتر از تعیین زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای محمدحسینی از بابت این پرونده خبر داده بود.

رضا محمدحسینی که اواسط مردادماه امسال از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، روز یکشنبه ۶ مهرماه از بابت این پرونده که در دوران حبس علیه او گشوده شده با حضور در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی هادی صمدپور از بابت اتهام “توهین به مامور در حین انجام وظیفه” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. این پرونده با شکایت رئیس حفاظت اطلاعات و حراست زندان اوین، علی صالحی گراعایی علیه وی گشوده شده است. دو جلسه نخست این دادگاه به دلیل عدم حضور شاکی برگزار نشد.

همچنین دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا محمدحسینی در خصوص پرونده دیگر در تاریخ ۲۲ شهریورماه امسال در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد. اتهام وی در این پرونده “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده است.

رضا محمدحسینی در اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۳ ماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، خروج غیرقانونی از مرز، ورود غیرمجاز به داخل کشور، تمرد از دستور ماموران در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم خردادماه ۹۹ در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای وی قابل اجرا است.

رضا محمدحسینی طامه، فرزند محمد، متولد ۱۳۷۲ است.

https://akhbar-rooz.com/?p=106130 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x