جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پرونده ۹ نفر از متهمان هفت‌تپه و روز کارگر، به اجرای احکام رفته است

امیر رئیسیان، وکیل مرضیه امیری، ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی‌فر از انتقال پرونده بازداشتیان هفت‌تپه و تجمع روز کارگر امسال به اجرای احکام خبر داده است. او به «ایرنا پلاس» گفت:

پرونده اصلی هفت‌تپه و سایر پرونده‌های اقماری چون پرونده خانم امیری و خانم رنگریز که در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت‌شده بودند، در مرحله تجدیدنظرخواهی پیوند خورد و بررسی شد. ما در انتظار برگزاری دادگاه تجدیدنظر بودیم اما بنا به آنچه گفته می‌شود استجازه از رهبری، دادگاه تجدیدنظر تشکیل جلسه نداد و حکم صادر شد. درحالی‌که ماده ۴۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری الزام می‌کند در محکومیت‌هایی که برای آنها حبس در نظر گرفته‌شده است، دادگاه تجدیدنظر برگزار شود، که این امر رعایت نشد و دادگاه تجدیدنظر برگزار نشد و حکم صادر شد.

این وکیل دادگستری درباره جزئیات ادغام این دو پرونده توضیح می‌دهد: متهمان پرونده اصلی هفت‌تپه اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فر، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، عسل محمدی و محمد خنیفر هستند. پرونده خانم‌ها رنگریز و امیری در مرحله بدوی و دادسرا جداگانه تشکیل‌شده بود اما ازآنجایی‌که ماهیتاً به پرونده هفت‌تپه مرتبط بودند، با آنها ادغام شد.

رئیسیان بابیان اینکه به دلیل ایراداتی که در رسیدگی آنها وجود داشت، رئیس قوه دستور توجه ویژه به این پرونده را دادند، تأکید می‌کند: ما انتظار داشتیم در رسیدگی به این پرونده دقت بیشتری شود و حداقل شاهد برگزاری دادگاه تجدیدنظر باشیم که متأسفانه محقق نشد.

وی درباره اعتراض به دیوان عالی برای بررسی مجدد این پرونده‌ها و لغو احکام صادره در پرونده هفت‌تپه، می‌گوید: حتماً به دیوان اعتراض خواهیم کرد. تنها راه ممکن در شرایط کنونی و با توجه به شروط موجود در ماده ۴۷۴، این است که با توجه به ادله‌ای که در اختیارداریم، از دیوان درخواست اعاده دادرسی کنیم تا پرونده در شعبه هم‌عرض رسیدگی شود.

▪️این وکیل دادگستری ادامه می‌دهد: هرچند پرونده خانم‌ها رنگریز و امیری به هفت‌تپه مرتبط دانسته شده، اما آنها از بازداشتیان روز کارگر هستند. این تجمع نیز آرام بوده و شرکت در آن مثل اعتصابات هفت‌تپه مصداق اجتماع و تبانی نیست؛ بعلاوه، ازآنجایی‌که درباره یکی دیگر از بازداشتیان همین تجمع روز کارگر احراز شده که مرتکب اجتماع و تبانی نشده است. ازاین‌رو با توجه به صدور احکام متعارض، دیوان باید به درخواست ما توجه کند و رسیدگی مجدد را با حساسیت بیشتری انجام دهد.

عاطفه رنگریز، مرضیه امیری و ندا ناجی، اردیبهشت‌ماه سال جاری در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت شدند. امیری و رنگریز با حکم دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس قطعی به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی محکوم شدند. ناجی نیز به اتهام توهین به مأموران دولتی و اجتماع و تبانی مجموعاً به ۵ سال و نیم حبس در دادگاه بدوی محکوم‌شده و همچنان در بازداشت موقت به سر می‌برد. متهمان پرونده اعتراضات هفت‌تپه نیز توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر هرکدام به ۵ سال حبس قطعی محکوم‌شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=18865 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x