پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران: قوه قضاییه همچنان حکم زندان صادر می کند!

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران همزمان با دادگاه کارفرمایان شرکت نیشکر هفت تپه و لغو حکم زندان چند نفر از فعالین کارگری این شرکت تلاش کرد که به کمک رسانه ها چهره ای رئوف از این نهاد را پس از روی کار آمدن رئیسی به جامعه معرقی کند. همزمان اما، بدون انتشار وسیع رسانه ای، احکام شدیدی علیه بسیاری از فعالین کارگری و مدنی صادر کرده است. خوشحالی لغو احکام زندان تعدادی از فعالین شرکت نیشکر هفت تپه نباید توجه افکار عمومی به  صدور احکام ناعادلانه علیه دیگر فعالین کارگری و مدنی را کم کند. تلاش قوه قضاییه ، با حمایت وسیع رسانه ای، در چهره سازی رئوفانه از خود در میان افکار عمومی را باید با تمرکز بر صدور احکام جدید علیه فعالین کارگری و مدنی را نزد افکار بین المللی افشا نمود. 

بنا به اظهار اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران دادگاه انقلاب برای ایشان حکم جدیدی صادر کرده است. این فعال کارگری زندانی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند،  روز یکشنبه ۱۸ خرداد از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱۳ ماه زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت رسانه‌ای در داخل زندان»  محکوم شده است.

در همین حال شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ برای خود خانم اکرم رحیم پور نیز پرونده قضایی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» مفتوح کرده‌ است.

اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان که برای تمدید مرخصی دوران ویروس کرونای خود به زندان اوین مراجعه کرده بود، همانجا بازداشت شده و همچنان در زندان بسر می برد. حکم اخراج محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران, در حالی که در زندان تهران بزرگ بسر می برد از طرف اداره آموزش و پرورش  به همسرش ابلاغ می شود.

تعداد زیادی از معلمان مسئول در تشکل های صنفی معلمان در اکثر شهرستانها بخاطر اعتراض به خصوصی سازی آموزش و پرورش، دریافت حقوق ناکافی و زندانی کردن همکارانشان به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند.

سپیده قلیان، از قضا از متهمین همین پرونده اعتراضات هفت تپه، که قوه قضاییه به رسیدگی به آن مباهات میکند،  روز یکشنبه ۱ تیرماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شده است.  

نمونه های فوق  که تنها بخش کوچکی از صدور احکام زندان قوه قضاییه در ماههای اخیر است نشان میدهد که این نهاد بر خلاف تصویر سازی غیر واقعی از خود همچنان به صدور احکام ناعادلانه برای فعالین کارگری، معلمان و کنشگران مدنی ادامه می دهد.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ضمن محکوم کردن تداوم صدور احکام زندان وتاکید بر حق پایه ای آزادی بی قید و شرط بیان و تشکل، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه فعالین کارگری، معلمان و فعالین مدنی زندانی و اعضای زندانی هیئت مدیره کانون نویسندگان در ایران می باشد.

۲۳ ژوِئن ۲۰۲۰

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=37745 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x