شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلیس بلاروس ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان مخالف لوکاشنکو را بازداشت کرد

TUT.by

نیروهای امنیتی بلاروس روز شنبه ده‌ها معترض را در حالی که در مرکز شهر مینسک، پایتخت علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور شعار می‌دادند و او را به تقلب در انتخابات ماه گذشته متهم می‌کردند، بازداشت کرد.

در این روز همچنین بسیاری از تظاهرکنندگان بویژه گروه بزرگی از زنان سرودهایی در حمایت از سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد اصلی مخالف الکساندر لوکاشنکو خواندند.

پلیس ضد شورش بسیاری از مخالفان را دستگیر و با اجبار سوار خودروهای ون کرد.

خانم تیخانوفسکایا نیز با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، ضمن محکوم کردن اقدامات نیروهای امنیتی در این روز نوشت: «همۀ ما سزاوار آن هستیم که به شرافت و حقوق شهروندیمان احترام گذاشته شود. به همین دلیل نمی‌توانیم متوقف شویم و به راه خود ادامه می‌دهیم.»

راهپیمایی‌های اعتراضی در بلاروس از ۱۰ اوت یعنی زمانی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد و لوکاشنکو ادعا کرد که ۸۰ درصد آرای ریخته شده به صندوق‌ها را به دست آورده، آغاز شده است.

بنا گزارش انجمن روزنامه‌نگاران بلاروس در این روز شش خبرنگار نیز در جریان این راهپیمایی بازداشت اما بلافاصله آزاد شده‌اند.

با وجود اعتراضات سراسری به نتیجه این انتخابات، الکساندر لوکاشنکوی ۶۶ ساله چهارشنبه گذشته در سکوت خبری و تحت تدابیر شدید امنیتی، مراسم ادای سوگند خود را برگزار کرد و به این ترتیب برای ششمین بار بر مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه زد.

https://akhbar-rooz.com/?p=48205 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x